AI aanpakken

Hoi,

Zou hier willen voorstellen om nieuwe features even te laten liggen en de AI van FoE eens onderhanden te nemen. Ik irriteer me iedere keer weer mateloos dat ik battles verlies die met de hand makkelijk te winnen zouden moeten zijn, gewoon vanwege de ongelofelijke stupiditeit van de AI. Andersom zijn de battles die je zelf aanvalt even makkelijk natuurlijk, maar ook daar zijn de manieren waarop je wnt soms schandalige voorbeelden van stupiditeit.

Neem bijvoorbeeld een aanvaller die aanvalt met 1 of 2 tanks en de rest schurken. De AI gaat vrolijk éérst alle schurken af, en pakt daarná de 2 tanks... oh nee... Nu waren het er ACHT!!!

Het valt me sowieso op dat FoE niet goed kan omgaan met schurken als tegenstander.

Groet
 

DeletedUser

Guest
Prima idee. Jammer dat je niet even verder kijkt dan je neus lang is. Dan had je kunnen lezen dat dit nu niet en nooit niet gaat gebeuren.
 

DeletedUser4527

Guest
ik vind het juist fijn dat die eerst de schurken pakt, anders loont het zich ook niet (punten)
en zoals voorgangers al schreven is dit al vaker aangekaart , en zal wss nooit komen, de ai is namelijk al aangepast (ja vroeger was nog slechter)
tot slot ga ik je alvast vertellen wat een mod je ook zo gaat vertellen, dit is het verkeerde forum onderdeel voor je post :p
 
Verkeerd forum? Hmmm... Vind het toch een prachtvoorbeeld van dicussie& feedback hoor ;-)

Verder wat mij betreft pakt ie eerst de andere unit. Is veel effectiever.
 

DeletedUser2227

Guest
Gebbetje

Prima idee. Jammer dat je niet even verder kijkt dan je neus lang is. Dan had je kunnen lezen dat dit nu niet en nooit niet gaat gebeuren.


Dubbele ontkenning... taalmeester? ;)


Greetz

Laup66
 
zou het niet mooie zijn dat de AI het vechten van jou over nemen
daar bij bedoel ik als ze al die gevechten op nemen van jou en handelingen dan zou je die kun over brengen naar defens AI
 
is meer een idee toch ?
Nee. Een idee is meer voor nieuwe features. Dit is gewoon kritiek op een slecht werkend spelonderdeel.

zou het niet mooie zijn dat de AI het vechten van jou over nemen
daar bij bedoel ik als ze al die gevechten op nemen van jou en handelingen dan zou je die kun over brengen naar defens AI
Dat slaat nergens op. Ik heb nergens gezegd dat ik het beste vecht.
Maar iedereen die een klein beetje zijn verstand gebruikt ziet dat de enige reden waarom aanvallen met 7 schurken en een andere unit werkt, is omdat de AI er een puinhoop van maakt. Er is dan ook niemand met enig gezond verstand die die combi in de def zet omdat menselijke spelers dan zsm die ene unit afknallen en dan de schurken wegblazen. Ergo, de AI werkt gewoon niet goed in de defense.
 

DeletedUser4527

Guest
Om een oud en vaker besproken onderwerp toch wat nieuw leven in te blazen gooi ik er gewoon weer een reactie in.

Op zich zou het begrijpelijk zijn dat het is zoals het is, dat het voor FoE devs een hoop werk is om de AI aan te pakken. Maar toch, ik vraag me af waarom de AI op de Continentenkaarten vanaf de hogere tijdperken (ik dacht vanaf MT maar kan me vergissen) wel eerst de vaste units aanvalt.
Dat is spelen met twee verschillende uitvoeringen van de AI en dat is dus onlogisch. Ik zou graag bij de buren dezelfde parameters van de AI zien zoals je die op de Continentenkaart ziet.
Buren die plezier hebben in het aanvallen van hun burenlijst krijgen dan veel meer te vechten. Buren die het leuk vinden om de defence sterk te houden gaan dan regelmatiger hun leger wisselen. Nu zie je dat buren niet veel wijzigen aan hun opstelling of helemaal nx in de opstelling zetten omdat elke moeite compleet zinloos is.

Diezelfde AI zou dan ook voor GvG ingevoerd mogen worden. Al is het alleen maar om te zorgen dat er iets minder op automaat gedrukt wordt als dat nu het geval is. Op de Continentenkaart wacht men vaak ook zo lang mogelijk met het drukken op automaat omdat er anders teveel verliezen zijn, dat lijkt mij ook leuker op de GvG kaarten.

Dus de vernieuwde stelling: Zou het niet beter zijn om dezelfde AI in defence te hebben van je stad maar ook op de GvG zoals op de Continentenkaart in gebruik is?



ik denk dat de meeste mensen graag winnen als ze een spel spelen , als je steeds of vaak zou verliezen vindt je het misschien wel een stom spel ineens ;)
we willen allemaal winnaars zijn, want dat geeft een fijn gevoel , verliezen is niet leuk, denk dat de devs dat wel weten en dus zal aanvallende partij altijd voordeel hebben
just my 2 cents .......
 
Zelf vind ik vechten tegen de AI van de continentkaart veel leuker, dus wat mij betreft zou het een prima idee zijn. En ik ben het met PrivateHead eens dat het voor de verdediger ook leuk is af en toe eens een aanvaller af te slaan.

Maar ik vermoed dat teveel (aanvallende) spelers helemaal niet blij zouden zijn met een dergelijke aanpassing dus op het ideeënforum zou het alvast geen schijn van kans maken.
 

DeletedUser4527

Guest
dat komt wellicht omdat je aanvallen zelf doet , verdedigen niet
 

DeletedUser4527

Guest
Dat is precies wat ik bedoel Miepie, vechten is op die manier veel leuker omdat je het gevecht (bijna) tot het eind met de hand doet. Doe je dat niet dan verlies je teveel units en dat is zonde van de units en van de punten.
Een pol zou het zeker niet halen omdat het voor veel spelers een makkelijke manier is om aan punten te komen (en dan de GG vullers valsspelers noemen, ghe) een meerderheid van 75% is gewoon niet te doen. Dat neemt niet weg dat ik wel zou willen weten of er meer voorstanders zijn te vinden. Als dat zo is ga ik graag op mijn platte .... door het als idee op te voeren ;)


dat je op auto klikt heeft meer met je aanvalsbonus te maken , ikzelf heb tot aan progresief tijdperk alles op hand gedaan , daarna ging het met auto net zo goed , dus waarom tijd verspillen dan ?
en als aanvaller initieer je een spelmove, verdediger is passief
 

DeletedUser4527

Guest
ik wordt 2 keer per jaar aangevallen :p dus is errug passief :p
 

DeletedUser8918

Guest
Ja, over een half jaar kun je weer 20 wachtvuren inslaan.
 
Bovenaan