Account-Hacker actief op Cirgard !!!

DeletedUser

Guest
***ACCOUNT HACKER OP CIRGARD***

Ik heb vandaag al 2 gevallen gehoord van spelers wiens account gehackt is!
(ene keer werd grove taal naar andere spelers gestuurd, bij het andere slachtoffers werden straten in zn stad gewist).
Een 3e spelers (van ons) werd bedreigd met gehacked te worden!

Gelieve een sterk wachtwoord in te stellen en jullie leden te verwittigen! Ik stuur deze mail naar alle grote gildes...
Meldingen kunnen naar mij, ik geef ze door aan Innogames!

mvg,
arnie pie (Knights of Honour)


Details:

Ik kreeg eerst dit van één van mijn BD-jagers:
Iemand heeft op mijn acc ingebroken en heeft gereageerd op een groeps-mail en daar scheld hij met erge ziektes.. en ik heb na dit voorgeval uitgelegd dat ik het niet wat en dat het me spijt als er mensen gekwetst zijn! Ik ben toen een paar keer door andere gilde leden uitgejouwd dat ik niet moet schelden etc.. maar ik had uitgelegd dat gehackt was en dit niet heb ik geschreven en ik ben toen uit de gilde gezet zonder reden!

Mijn reactie naar die leiders was:
Beste leiders,

Ik ben arnie pie, oprichter van Knights of Honour.
Ik hoorde onlangs van *********** dat er een zeer onaangenaam misverstand(?) is gebeurt. Het gaat hier om zeer onbeschofte reacties op een groepsmail van jullie.

********* beweert dat zijn account gehackt was... (Ik besef dat dit excuus zeer cliché is). Maar ik wil hier toch een woordje uitleg bij geven:
-bij ons hebben wij ****** nog nooit betrapt op lelijk taalgebruik of ander asociaal gedrag,
-ook van andere gildes die hij bezoekt heb ik nog niks slechts gehoord...
-ik hecht zelf groot belang aan beleefdheid in dit sociale spel! Eerder werd al iemand uit onze gilde gezet wegens grof taalgebruik.
-onze BD-jagers hebben allemaal een "contract" getekend met regels (o.a. respect voor de gildes die je bezoekt, en hun gilde-regels!).

Ik betreur dit voorval ten zeerste en wil me graag verontschuldigen bij jouw leden! Zoals onze naam aangeeft willen wij "eervol" spelen, met respect voor iedereen.
Ik hoop dan ook dat dit voorval geen invloed heeft op eventuele verdere samenwerking!
Jullie leden zijn steeds bij ons welkom om te BD-jagen en gratis te handelen op onze markt.
Willen jullie aub mijn excuses doorgeven aan jullie leden (via jullie forum of zo)?

Met vriendelijke groeten,
-arnie pie
Gelukkig was alles snel uitgepraat!

Vervolgens zette ik dit voorval op mijn leidersforum, ik kreeg snel deze reactie van een mede-leider:
dat niet, maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het (in elk geval) lijkt alsof er steeds vaker acconts worden gehackt. bij een van de hogere spelers bij mij laatst ook leek alsof iemand hem had gehackt, en daarbij alle paden die contact hadden met zijn hoofdgebouw weggehaald. misschien wordt het spel steeds vaker gehackt nu het bekender wordt....?? zou wel slecht zijn.....

Mijn leden wisten niets van dit voorval, en ik kreeg een uur later dit:
PS ene ********** dreigt mij te hacken en mij com telaten crashen zogenaamd omdat ik hem aanval. waar kan ik dit melden?
(deze laatste wist niet af van de andere hacks!)


Heeft iemand hier ook nare ervaringen mee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ter info: Ik heb de naam van de hoofdverdachte van de hack hier ook weg gedaan, omdat de forummods geen beschuldigingen willen waarbij iemand bij naam genoemd wordt (ergens wel begrijpelijk).

(quote van de mod uit het andere topic, met dank aan Reddog voor de info)
Het bericht heb ik aangepast omdat er een speler bij naam werd beschuldigd en dat zien wij liever niet.
Als er problemen zijn zoals hierboven omschreven is de enige weg via support en niet openbaar op het forum, klik hier als je direct support wil aanvragen.
Om verdere discussie hier te voorkomen heb ik het onderwerp gesloten.

-Support werd reeds ingelicht,
-Waarschuwingen ivm meerdere account-hacks op dezelfde dag horen imho wel thuis op het publieke forum. Namen noemen idd niet...
-Aangezien dit probleem de nodige aandacht krijgt ga ik het niet verder aankaarten/opdringen.
 

DeletedUser4162

Guest
-Waarschuwingen ivm meerdere account-hacks op dezelfde dag horen imho wel thuis op het publieke forum. Namen noemen idd niet...

Nee. Zolang het niet zeker is hoort dit niet op publieke forum. er is een support hier op FoE. en hun zijn de enigste die wat kan doen, en niemand anders hier....
 

DeletedUser

Guest
1. Beschouw dit dan als een oproep/waarschuwing om een sterk wachtwoord in te stellen...
2. Het staat niet in de forum- of spelregels dat deze waarschuwing verboden is.
3. Uit de forumregels:
Naleven van de forumregels
Bijdragen worden aangepast of verwijderd met een bepaalde reden. Herplaats ze niet, maar ga in dialoog met de betreffende moderator.
De forummod heeft mijn bijdrage (elders) gesloten -en niet verwijderd (reden was omdat ik iemand bij naam noemde, niet de waarschuwing op zich..). Ik beschouw dit als impliciete toestemming.
verder staat in mijn argument dat je vermeldt: "imho" (in my humble opinion), het is geen stelling die ik poneer, eerder een uitnodiging tot discussie (en ik dank je om je mening te geven. Ik zal mijn visie dus bijstellen).
4. Andere gilde-leiders gaven reeds positieve reactie op mijn waarschuwing & verschillende verhalen over hacks (moeilijk te bewijzen, maar toch vreemd dat dit allemaal op 1 dag was).
5. Zoals ik eerder al aangaf zal ik dergelijke problemen niet meer op het publieke forum aankaarten. Blijkbaar is deze (duidelijk) goed bedoelde waarschuwing (waar ikzelf geen enkel voordeel uit haal) niet gewenst door mods en sommige forumbezoekers, ik respecteer dit. Dit onderwerp beschouw ik als afgehandeld, met deze comment wou ik een laatste keer mijn mening kwijt...

Ik ben blij met de reacties die ik hierop gekregen heb, zowel de positieve als negatieve. Laten we dit achter ons laten en vrolijk verder spelen! :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
De reden dat ik het hier heb laten openstaan, is dat dit een waarschuwing is voor sterke wachtwoorden. Een echt sterk wachtwoord met gewone letters, hoofdletters, cijfers en eventueel nog speciale tekens, zal nooit gehackt worden. Het zijn echter simpele wachtwoorden zoals '123456' of 'azerty' die wel gehackt kunnen worden.

In dit topic werd aangehaald dat een speler (wiens naam niet in het topic staat) een account heeft gehackt. Een account hacken kan alleen maar met een heel simpel wachtwoord en met heel veel geluk of dat de betreffende speler het wachtwoord heeft gegeven. Op zich kan zo'n waarschuwing voor een sterk wachtwoord dan geen kwaad. Pas als de betreffende speler hier openlijk wordt beschuldigt, dan had ik dit topic wel gesloten.

Het is immers wel zo dat er hier op het forum weinig aan gedaan kan worden. Als wij dit als forummods lezen, geven wij dit ook door aan onze collega game mods. Wij raden de spelers wel aan om een supportticket in te dienen, het is immers de enige manier om dit op te lossen :)
 

DeletedUser

Guest
Bedankt voor de feedback, Skoopy!

Ter info: als je zelf het slachtoffer bent van een regel-schending moet je dit zelf aan Support melden!
Ze zijn daar zeer vriendelijk en behandelen problemen zeer snel... Ter illustratie (en ter info) vind je hier de reactie die ik op mn support-aanvraag kreeg:

Beste arnie pie,

Kun je mij misschien laten weten welke 2 spelers gehackt zouden zijn? Op die manier kan ik de situatie nakijken en indien nodig actie ondernemen. Ik zag op het forum dat je daar een verdachte had. Zou je me ook deze informatie kunnen geven?

Wat betreft de 3e die bedreigd werd, kun je hem vragen om zelf een supportaanvraag in te dienen over die bedreiging? Zou je hem ook willen vragen om bij die supportaanvraag een screenshot van de betreffende berichten mee te sturen?

Alvast bedankt voor je informatie en moeite, arnie pie!

Met vriendelijke groeten,
******
Spel moderator Forge of Empires.nl

Zorg er dus voor dat die support niet verdrinkt in het werk en stuur je aanvragen duidelijk en gemotiveerd door!

PS: als je een regelschending bij anderen ziet ben je in principe verplicht om dat te melden (graag wel eerst de speler zelf informeren). Wie meewerkt met een valsspeler die kan zelf ook geschorst worden...
PSS: de spelregels kan je hier vinden (klik).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan