Aanpassen Plunderen

DeletedUser

Guest
Mijn voorstel is om het plunderen aan te passen. In de praktijk zie ik alleen maar de spelers met hel veel punten de kleintjes plunderen.
In de eerste plaats vind ik dat niet fair want als kleinere speler kun je nooit tegen de grotere speler op omdat je leger simpelweg nooit sterk genoeg zal zijn.
In de tweede plaats kun je zelfs nog een tijd wachten met plunderen tot er iets interessants te plunderen is.
In de derde plaats doe ik met het spel mee o.a. door diamanten te kopen. Ik stop er dus geld in. Ik zit er dan niet op te wachten als iemand anders mijn spullen komt stelen.

Mijn voorstel zou zijn om het plunderen te beperken. Misschien is het leuk als het juist anders gaat dan in de werkelijke wereld.
Grotere spelers mogen alleen maar vergelijkbare spelers aanvallen en geen kleinere.
Geen uitgesteld plunderingen meer.
Of als je bij iemand plundert dat er dan meteen bij jou ook wat te plunderen valt.
Of simpelweg dat geplunder opheffen.
 

DeletedUser4100

Guest
Ik heb wel een idee voor jouwn voorstel. Ik speelde wel eens ''pirate storm'' daar was ook veel kritiek op, omdat spelers die veel geld er in staken het spel bedierf voor de zwakkeren. Toen besloten ze aanvallen te beperken. Dat je schepen met één level hoger, en lager, en je eigen level kan aanvallen. Hier zoude je dus zeg maar het kunnen instellen, dat je alleen spelers van jouwn tijd, en één tijdperk er omheen kan aanvallen. Bijvoorbeeld je zit in de vroege middeleeuwen. Dan zoude je mensen van de IJzertijd kunnen aanvallen, je eigen tijd, en hoge middeleeuwen. Plunder tijd 15 minuten, en gewoon de aanval mogelijkheid om de 24 uur te behouden. Dan is het niet zo dat ze je steeds kunnen aanvallen.
 

DeletedUser4094

Guest
Het plunderen is al erg beperkt omdat je alleen je buren kan aanvallen en bovendien gaat je verdedigende leger er niet aan.
Het is nu eenmaal een spel met legers en steden :S
 

DeletedUser

Guest
Ik heb wel een idee voor jouwn voorstel. Ik speelde wel eens ''pirate storm'' daar was ook veel kritiek op, omdat spelers die veel geld er in staken het spel bedierf voor de zwakkeren. Toen besloten ze aanvallen te beperken. Dat je schepen met één level hoger, en lager, en je eigen level kan aanvallen. Hier zoude je dus zeg maar het kunnen instellen, dat je alleen spelers van jouwn tijd, en één tijdperk er omheen kan aanvallen. Bijvoorbeeld je zit in de vroege middeleeuwen. Dan zoude je mensen van de IJzertijd kunnen aanvallen, je eigen tijd, en hoge middeleeuwen. Plunder tijd 15 minuten, en gewoon de aanval mogelijkheid om de 24 uur te behouden. Dan is het niet zo dat ze je steeds kunnen aanvallen.

Is wat mij betreft een prima aanvulling. Lijkt me ook wel eerlijker
 

DeletedUser

Guest
Ik snap het maar wat mij betreft mag het toch wel beperkter omdat ik het nu een oneerlijke strijd vind. Simpelweg omdat je tegen de grootmachten niets kan terug doen.
 

DeletedUser

Guest
Als plunderen niks oplevert doet niemand het meer en vervalt dit deel van het spel.
Niemand gaat een aanvallend leger opofferen als er niks te halen valt en verdediging altijd blijft leven..

Dan moet verdediging ook dood kunnen na een aanval.. Dan kun je plunderen aanpassen.
 

DeletedUser4044

Guest
Ik ben tegen je voorstel

- Het is de bedoeling van je spel dat je doet plunderen.
- het spel gaat er om wie wordt het grootst en sterkste, hierdoor krijg je andere die lager zijn dan jouw
zij maken andere keuzes of hebben een andere tactiek
- het is ook niet logisch dat als jij iemand plundert dat hij jou daarna kan plunderen, jij hebt zijn verdediging verslagen
- Mensen die diamanten kopen moeten ook een optie hebben dat ze voor x aantal diamanten 24 uur niet geplunderd kunnen worden
- Maar door diamanten te kopen wordt je sterker en kan jij dus zwakkere buren plunderen

- het hoeft ook niet zo te zijn dat de buren met meer punten verder of sterker dan jou zijn. zij kunnen veel punten verdiend hebben met aanvallen / plunderen. ze kunnen nog steeds even ver in ontwikkeling zitten dan jij.

Het hoort gewoon bij FOE, dit maakt het spel voor de meeste mensen leuk en aantrekkelijk

Groet,
Jorrit
 

Gymbo

Lid
Hoewel plunderen bij het spel hoort. De meeste "grote" spelers plunderen niet. Ik reken mezelf niet bij de groten van FoE maar ik plunder geen grondstoffen waar buren voor sparen. Wel zal ik bij iemand die slechts 2 speertjes heeft staan zijn huis (goudproductie) leegmaken als compensatie.
 
Bovenaan