aangenomen aanbieding meteen herplaatsbaar via geschiedenis

FantasyFan

Actief lid
Ik heb meestal veelal dezelfde aanbiedingen staan, wat ik produceer voor wat ik niet produceer, uit hetzelfde tijdperk en uit omliggende tijdperken. Als dan een deel van mijn aanbiedingen is aangenomen, en een deel niet, is het nogal wat gedoe om uit te zoeken welke aanbiedingen ik opnieuw neer moet zetten. Of ik moet alle nog staande aanbiedingen eerst een voor een verwijderen en dan alles weer opnieuw neerzetten, of ik moet opschrijven welke aangenomen zijn vanuit de geschiedenis, of ik moet opschrijven welke er nog staan via het scherm met mijn aanbiedingen. Waar ze ook nog eens allemaal onoverzichtelijk door elkaar staan en niet te ordenen zijn. Allemaal nogal omslachtig.

Ik had al wel eens geopperd om je eigen aanbiedingen te kunnen ordenen, maar daar is niets mee gedaan. Ik heb nu een ander idee om je aanbiedingen beheren makkelijker te maken. Wat als er bij de geschiedenis, achter het bericht dat een aanbieding is aangenomen, een knop erbij komt waarmee je dezelfde aanbieding meteen weer neer kunt zetten? Lijkt mij wel handig.

Ik hoor nu ook van gildeleden dat ze aanbiedingen neerzetten waarmee ze datgene wat ze produceren aan het gilde aan kunnen bieden, teveel werk vinden. Als het neerzetten eenmalig is en dan makkelijk via een knop bij de geschiedenis is bij te houden, en dus veel minder werk is, zal dat de handel alleen maar bevorderen.

Ik zie hier totaal geen nadelen aan, en als je niet genoeg goederen zou hebben om dezelfde aanbieding weer neer te zetten, zou de knop om dat te kunnen doen grijs en niet bruikbaar kunnen blijven.

En voor diegenen die nu willen gaan zeggen dat je toch via de knop marktplaats naar de marktplaats kunt gaan om de aanbieding meteen opnieuw te plaatsen, wil ik ook gelijk even zeggen dat dat ook niet handig is. Dat is net zo omslachtig, want meestal heb ik meerdere aanbiedingen die tegelijk aangenomen zijn, dus dan moet ik die nog eerst weer allemaal op gaan zitten schrijven. Maar één aangenomen aanbieding is een zeldzaamheid.
 

DeletedUser4162

Guest
Je bedoeld dus dat je je aanbiedingen die je maakt kan opslaan en terug halen zonder het aanta lopnieuw in te typen?

Ik heb hier zelf weinig problemen mee. Maar als je veel handel erop zet kan het wel handig zijn ja.
 

DeletedUser

Guest
volgens mij bedoelt fantasyfan niet dat je het kan opslaan, maar dat je als je in je stadsgeschiedenis ziet dat een aanbieding is afgenomen, dat daarnaast dan een knop staat "opnieuw plaatsen".

Technisch gezien zal dat niet zo ingewikkeld zijn...
 

FantasyFan

Actief lid
Inderdaad emperora, dat is wat ik bedoel. Ter illustratie heb ik even een voorbeeldje gemaakt.

voorbeeld.jpg

Als je dan op die knop drukt wordt exact dezelfde aanbieding meteen weer geplaatst. Kan dit niet, dan is die knop grijs.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser4162

Guest
Aha, op die fiets!

Geen slecht idee. Kan handig zijn voor degene die veel handel neerzetten!
 
Bovenaan