Geen Herstel [29382] Missiebeloningen M/V tellen niet bij op de ranking

DeletedUser4527

Guest
dan loopt iedereen dus punten mis , niet zoveel als jij , maar toch , kwalijke zaak , snel oplossen aub
 

DeletedUser275

Guest
Plunderen mag je schrappen uit je lijst, want dat telt niet mee.

Ik dacht dat enkel de voorraden en munten die je int uit de gebouwen van je stad mee telde.
Het kan zijn dat de missies ook mee tellen.
 
Plunderen mag je schrappen uit je lijst, want dat telt niet mee.

??? Waarom zou plunderen niet meetellen dan? Is onlogisch. Muntjes zijn muntjes, voorraden zijn voorraden, hoe je ze verder ook binnenkrijgt. Maar goed, hebben plunderaars wel gelijk een goede repliek voor klagers die roepen dat het gemeen is alleen maar goederen te plunderen. Dat was economisch gezien toch al het meest zinvolle om te doen maar als klopt wat je hier zegt is het gewoon knullig om wat anders mee te nemen dan goederen of als je mazzel hebt een paar fp.
 

OlifaNT

Actief lid
1.57.32742 (09.08.2015 20:06), OlifaNT206 (212810), nl3, nl_NL, WIN 18,0,0,232, Windows 8.1, Firefox/31.9, 1920x783, DirectX9Ex (336 MB VRAM).

Ik heb exact hetzelfde probleem en hoop dat het zo snel mogelijk wordt opgelost.

Wat ik overigens niet weet of de munten die je krijgt van MO wel of niet meetellen voor de ranking.
En tellen de munten die je terugkrijgt als je een gebouw verkoopt mee of niet?

Mgoed, ik sluit me volledig aan bij PrivateHead en anderen hierboven: munten zijn munten en dus punten. Waar je ze ook vandaan tovert. Zelfde geldt voor voorraden!
 

DeletedUser7269

Guest
Bij het verkopen van een gebouw zou ik de munten/voorraden die je terugkrijgt niet laten meetellen. Dan wordt het dadelijk nog een sport om gebouwen zo vaak mogelijk achter elkaar te verkopen en meteen opnieuw te bouwen.
 

midas89

Actief lid
Dit is geen bug, helaas. Als NL support dit gezegd heeft, dan hebben ze het mis. Je hoort geen ranglijstpunten te krijgen voor munten/voorraden uit beloningen.
Het is ook al langer bekend dat dit zo is, zie bijvoorbeeld deze forumpost op EN forum: https://forum.en.forgeofempires.com/showthread.php?28232-GB-Points-Unbalanced&p=176755&viewfull=1#post176755

Ik heb nog even nagevraagd bij byeordie, en die zei me dat alleen de munten/voorraden die je met oogsten uit de gebouwen in je stad haalt ranglijstpunten geven.
Dus het spul wat je krijgt uit missies, schattenjacht, m/o, plunderen en zelfs uit gebouwen verkopen krijg je geen ranglijstpunten voor.

Als je een level XX Chateau Frontenac hebt, dan kun je op een gegeven moment oneindig missies blijven draaien, omdat die onverjaardag-missie winstgevend wordt. Als ze (ooit) die belachelijke GG-punten gaan aanpassen, dan willen we natuurlijk niet in een situatie terecht komen dat alleen het handjevol spelers met een hele hoge Frontenac nog de mogelijkheid hebben tot oneindige ranglijstpunten.

Ook al ben ik een groot liefhebber van de Frontenac, laten we proberen het speelveld niet nog meer uit balans te trekken dan het al is.
 

midas89

Actief lid
Nee hoor, mijn persoonlijke mening is dat ik het helemaal met je eens ben.
Maar of dat in het belang van het spel is, is een andere vraag.
Sector-meppers verliezen geen eenheden, dus die Alcatraz is daarvoor niet relevant.
 

ThaMartin

Actief lid
Oké jongens, ik wil deze vraag aan onze Game Designers gaan voorleggen dus even een check of deze samenvatting klopt. Munten/voorraden worden niet meegeteld voor de spelersranking wanneer ze:

* Als missiebeloning worden uitgekeerd
* Uit het verkopen van een gebouw komen
* Het gevolg zijn van m/o of plunderen
* Met de Schattenjacht wordt opgehaald

Klopt dat zo of missen we hier nog dingen?
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser5428

Guest
missiebeloningen hebben nog nooit meegeteld voor de ranking.
 

ThaMartin

Actief lid
We hebben inmiddels een (soort van) antwoord: Het hele ranking-systeem wordt momenteel opnieuw bekeken en geherstructureerd dus voor nu zal hier even niks aan veranderen. Er komen dus wel veranderingen, maar niet in de vorm van een separate "oplossing" voor deze specifieke melding.
 

PrivateHead

Actief lid
We hebben inmiddels een (soort van) antwoord: Het hele ranking-systeem wordt momenteel opnieuw bekeken en geherstructureerd dus voor nu zal hier even niks aan veranderen. Er komen dus wel veranderingen, maar niet in de vorm van een separate "oplossing" voor deze specifieke melding.

Ik snap dat het (nog) niet veranderd wordt, maar de vraag die blijft hangen is: Betreft het een fout of is het zo bedoeld?
 

OlifaNT

Actief lid
Ik snap dat het (nog) niet veranderd wordt, maar de vraag die blijft hangen is: Betreft het een fout of is het zo bedoeld?

Ja en als het bewust is, wat is dan de achterliggende gedachte om de opbrengst uit missies, MO, verkoop van gebouwen, etc. niet mee te laten tellen en de oogst uit gebouwen wel?
 
Bovenaan