Bevestigd [25841] Klikken door de interface heen

DeletedUser

Guest
Hoi iedereen,

FantasyFan heeft in dit topic aangegeven dat ze af en toe nog eens door de interface van het spel heen klikt. Het gebeurt dan bijvoorbeeld dat je op de verkopenknop klikt en er gelijk iets verkocht wordt omdat er door de "verkopen" knop wordt geklikt.

Dit probleem zou zich niet altijd voordoen maar slechts sporadisch. Zijn er nog andere spelers die hier last van hebben? Momenteel kunnen we dit niet reproduceren.

Een gelijkaardig probleem hebben we een tijdje geleden al eens opgelost. Als het probleem zich opnieuw voordoet, dan is het belangrijk dat we dit opnieuw doorgeven aan de ontwikkelaars. Waarschijnlijk is de achterliggende oorzaak van de fout verschillend.
 

DeletedUser5435

Guest
Ik heb dit nog steeds, en hoor het ook nog steeds van alle kanten komen als klacht.
 

DeletedUser6878

Guest
Ik heb het ook al verschillende malen ondervonden, klik ik op motiveren of opknappen als ik een stad bezoek en er staat onder de knop een gebouw die opgeknapt of gemotiveerd kan worden dat wordt deze meteen gemotiveerd/opgeknapt.
 

DeletedUser

Guest
Ok, bedankt! Omdat we de oorzaak van de fout nog niet hebben kunnen lokaliseren, hebben we nog wat extra informatie nodig:

1) Gebeurt dit enkel in 1 bepaalde browser of hebben jullie hier ook al last van gehad in andere browsers?

2) Gebeurt het doorklikken enkel op bepaalde locaties van de interface? Gebeurt het bijvoorbeeld steeds op dezelfde plaats in de chat / motiverenicoontje?

3) Hoe vaak gebeurt het doorklikken gemiddeld? Is dit iets wat elke minuut wel eens gebeurt, of is het eerder 1 keer per halfuur?

4) Heb je eventuele andere info die ons zou kunnen helpen?
 

DeletedUser

Guest
Als we hier geen input krijgen, dan kunnen we de fout helaas niet doorgegeven aan onze ontwikkelaars. Er is geen beginnen aan het onderzoeken van deze fout zonder enige informatie.
 

DeletedUser4527

Guest
het gebeurt meestal alsje net inlogt en je stad nog niet volledig geladen is, lijkt dus een capaciteitsprobleem van jullie servers , questie van severs upgraden dus

(*sarcasme aan*: zou nog wat nieuwe functies erin doen , loopt het vast nog beter :p *sarcasme uit*)
 

DeletedUser

Guest
We waren dit onderwerp uit het oog verloren dat over hetzelfde probleem gaat. We hebben de fout nu doorgegeven aan onze ontwikkelaars. :)

Er blijken geen exacte reproductiestappen te zijn, en het gebeurt op diverse locaties. Het lijkt wel gerelateerd te zijn aan het laden van het spel, dat in grote steden wat langer kan duren.

FOE-25841
FOE-25422
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10453

Guest
Dergelijke problemen kunnen voorkomen doordat de schakelaars in je muis "kraken" (ook wel contactdender genoemd), dwz. razend snel wel en geen contact maken voordat de schakelaar definitief gesloten is.
De oorzaak is vaak een combinatie van goedkope schakelaars, oxidatie en slijtage. Het gebruik van een andere muis kan een oplossing zijn maar ook ik heb net een nieuwe gekocht een hoor soms nog steeds het meerdere keren snel achter elkaar tikken uit het speakertje terwijl ik maar 1 maal klik dat er op duidt dat het programma meerdere malen heeft vastgesteld dat de schakelaar werd gesloten.
Beter zou het zijn een "debounce" in het programma in te bouwen. Nadat het programma vast heeft gesteld dat een muisschakelaar is in gedrukt wordt er een paar milliseconden gewacht om nogmaals vast te stellen of die schakelaar daadwerkelijk is in gedrukt (evt. herhaal je dat een paar keer) totdat het sluiten van de schakelaar ondubbelzinnig is vast gesteld om daarna pas tot de bijbehorende actie over te gaan.
Dit is een wel vaker voorkomend probleem welke het in feit ligt dat de gebruikte processors simpelweg te "snel" zijn.
Als dit het probleem is waar jullie op doelen hoop ik jullie hiermee van dienst te zijn geweest.
Ps. Misschien een beetje extreem voorbeeld maar vergelijk dit met het kraken van de drukknoppen van een oude radio.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Het gaat hier om klikken door de interface heen, niet zozeer het dubbele klikken. Door de interface heen klikken heeft niet zoveel met een muis te maken.
 

DeletedUser6975

Guest
Dit probleem (door vensters heen klikken) komt hier ook nog af en toe voor, is een paar maanden geleden wel erger geweest.
Ik gebruik Opera.

Nadat ik dit typte: een stuk weg verkopen door op het dollarteken te klikken. Dat gebeurt echt vaak nog!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan