Geen Reproductie [25809] Flitsen van willekeurige gebouwen in stadsoverzicht

FantasyFan

Actief lid
Er flitst constant van alles in mijn stad. Een tijdelijke projectie van iets anders dat voor een fractie van een seconde zichtbaar is. Het is me met veel moeite gelukt een van die flitsen in een screenshot te vangen. (@3D; ook dit staat op een video)
flashing.jpg

Dit was opgelost door de stappen te volgen zoals hier beschreven; http://forum.nl.forgeofempires.com/...staties-met-HA&p=146488&viewfull=1#post146488

Echter enige tijd geleden is dit probleem weer teruggekomen, lijkt erop na een update van chrome. Ik heb de stappen er nog eens bijgehaald, ik dacht misschien is pepperflash weer aangezet. Dit is ook zo, alleen wordt er nu maar een versie van flash weergegeven, namelijk pepperflash. Die uitzetten is dus geen optie. Het constante geflits van stukjes stad die opeens vergroot ergens weergegeven worden, is buitengewoon irritant.
 

Bijlagen

  • flashing.jpg
    flashing.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 133
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6878

Guest
Ah, daar had ik dus pepperflash mee uitgeschakeld. Het vervelende is dat dit lange tijd goed ging, met de normale flash liep alles prima tot enkele updates geleden. Toen wilde chrome alleen nog maar de pepperflash versie accepteren. Gevolg is dat chrome veel onstabieler is geworden. Waardeloos gewoon.
 

DeletedUser

Guest
Zouden jullie ajb even de onderstaande vragen willen beantwoorden? Op die manier hebben we een beter zicht op de problemen. Bedankt!

1) Welke versie van Chrome gebruiken jullie?

2) Doet het probleem zich enkel voor in Chrome (en dus niet in bv. Firefox)?

3) Ben je relatief zeker dat het probleem ontstond na de update van Chrome die enkel nog PepperFlash toelaat?

4) Kan je ajb ook even een lijstje meegeven van de problemen die je ondervindt? Zijn het enkel die flitsen (zie afbeeldingen)?

---

Note to self:
Mogelijk gerelateerd: FOE-23934
 
Laatst bewerkt door een moderator:

FantasyFan

Actief lid
Zouden jullie ajb even de onderstaande vragen willen beantwoorden? Op die manier hebben we een beter zicht op de problemen. Bedankt!

1) Welke versie van Chrome gebruiken jullie?

2) Doet het probleem zich enkel voor in Chrome (en dus niet in bv. Firefox)?

3) Ben je relatief zeker dat het probleem ontstond na de update van Chrome die enkel nog PepperFlash toelaat?

4) Kan je ajb ook even een lijstje meegeven van de problemen die je ondervindt? Zijn het enkel die flitsen (zie afbeeldingen)?

Versie 42.0.2311.135 m

Zie geen problemen in firefox. Lijkt echt enkel chrome te zijn.

Vrij zeker dat het na een update was. Dacht toen namelijk nog van "goh is dat weer terug aan gezet, moet ik eens checken", alleen had ik toen geen tijd.

Klikte laatst ook weer door de interface. Dus dat ie bij het klikken op de verkopen knop ook gelijk iets probeert te verkopen.
 

DeletedUser4527

Guest
ik gebruik firefox dus zal niet aan die pepperflash liggen (tenminste niet bij mij)
wel staat de stad vaak even stil (of soms ook wel wat langer) en als je uit GvG scherm of techtree terug je stad ingaat gaat het beeld op zwart , soms lang soms kort , soms moet ik refreshen
als de android app een werkend berichtencentrum heeft ga ik denk ik meer mobiel gamen, want het spel ansich loopt lekker op de app , complimenten daarvoor , komt dat omdat GvG niet in de app zit (en dus veroorzaakt GvG problemen?) of ligt het aan flash (altijd al niet gesnapt waarom jullie juist flash gekozen hebben)
dus ik denk zelf dat mijn probleem anders is dan wat hier beschreven staat , en hoop dan ook dat het met 1.51 opgelost is voor mij
 

DeletedUser

Guest
We hebben dit probleem verplaatst naar een apart topic zodat we alles netjes gescheiden houden. Dit topic gaat over een fout waardoor je flitsen in het stadsoverzicht ziet. Deze flitsen zijn kleine deeltjes van gebouwen die plots op een willekeurige plek verschijnen en onmiddellijk terug verdwijnen (zoals op deze afbeelding).

De info die we hebben verzameld over deze fout:
- Het probleem komt enkel voor in Google Chrome en niet in Firefox.

- Het probleem is gelinkt aan PepperFlash, die vanaf Chrome v42 de enige Flash Player in Chrome is geworden.

- Het probleem wordt niet opgelost bij het uitschakelen van de antivirussoftware.

- Er zijn geen rare extensies of plugins geïnstalleerd die dit gedrag kunnen verklaren.

Tot nu toe hebben we slechts 1 melding van FantasyFan en hebben we geen flauw idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Hebben andere spelers hier ook last van?

Met spelversie 1.51 wordt een kleine aanpassing aan de animaties met DirectX doorgevoerd. We gaan afwachten of dit het probleem oplost, alhoewel de kans daartoe klein is.
 

DeletedUser

Guest
We hebben dit doorgegeven aan onze ontwikkelaars. Er zal waarschijnlijk niets uitkomen omdat het een alleenstaand geval is dat we niet kunnen reproduceren. Maar goed, je weet nooit, wie weet heeft een van onze ontwikkelaars een oplossing. :)

FOE-25809
 

DeletedUser4704

Guest
We hebben dit doorgegeven aan onze ontwikkelaars. Er zal waarschijnlijk niets uitkomen omdat het een alleenstaand geval is dat we niet kunnen reproduceren. Maar goed, je weet nooit, wie weet heeft een van onze ontwikkelaars een oplossing. :)

FOE-25809

heb het vandaag ook in andriod gezien
 

DeletedUser

Guest
heb het vandaag ook in andriod gezien

Hmm, dat is raar. Als je er nog regelmatig last van hebt, kan je dan ajb een nieuw topic openen? De browserversie van het spel is immers anders dan de Android (of iOS) app. De kans dat andere spelers er last van hebben als het in de app gebeurt is trouwens ook groter. :)
 

ThaMartin

Actief lid
Aangezien er geen andere meldingen van zijn geweest, ook niet op andere spelversies en er geen exacte reproductiestappen zijn, is de melding nu gesloten als "niet reproduceerbaar". Mochten er toch meer spelers zijn die hier last van hebben, laat het dan alsjeblieft weten zodat de melding eventueel heropend kan worden.
 
Bovenaan