24 uur productie is beter dan kortere tijden

DeletedUser3120

Guest
Ik dacht laat ik eens een discussie starten over de 24-uurs productie van goederen. Ik ben namelijk van mening dat die superieur is ten opzichte van kortere tijden en in de meeste gevallen ook nog meer oplevert op een dag dan een kortere tijd productie.

Natuurlijk als je zuiver kijkt naar de opbrengsten dan kan je met een kortere productietijd binnen 24 uur meer binnenhalen, echter als je de mogelijk bonussen (zoals opknappen en binussen van GG) meeneemt dan is het nog niet zo duidelijk.
Om een voorbeeld te geven.

Over het algemeen is de 8 uurs productie de helft van de 24 uurs productie. Als je echter aanneemt dat je gebouw per dag gemiddeld 1 keer wordt opgeknapt dan is de productie per dag opeens gelijk.

Als je naar de 4 uurs productie kijkt dan heb je met 5 keer op een dag ophalen (en weer 1 keer gemotoveerd worden) een gelijke hoeveelheid binnen en zou je dus door 6 keer op te halen iets hoger uit kunnen komen, maar ik neem aan dat men ook graag wil slapen. Kortom zit je weer op hetzelfde niveau.

Bij de 1 uurs productie zit je na 9 keer ophalen op hetzelfde niveau, daar zou je dus door fanatiek te spelen wel een voordeel kunnen behalen. Echter mocht je een GG hebben dat een beperkt aantal van je goederen productie opwaardeert dan zit je met zo'n ophaal schema al vrij snel aan die limiet en moet je dus toch veel meer ophalen.

Met de nog kortere tijden kan je uiteindelijk wel nog meer ophalen, maar ook daar loop je als je een GG hebt die de productie stimuleert al vrij snel tegen die limiet aan en moet je dus behoorlijk wat effort doen (zoals 6 uur lang elke 5 minuten productie ophalen).

Dus als je niet heel erg fanatiek speelt en je een GG hebt staan die je productie verhoogd je af en toe mensen hebt die je gebouwen motiveren dan is eigenlijk de 24-uur optie de beste die er is (met af en toe misschien 8 uur om je langzame verloop in de tijd weer even goed te zetten).

Ik ben benieuwd of mensen tot hetzelfde inzicht zijn gekomen.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben het met je eens.

Wil je nog iets met dit betoog zeggen/bereiken?
 

DeletedUser

Guest
met de 24u productie die ik ook hanteert.
Kan je ook andere dingen doen.

Je hoeft niet perse elke uur in te loggen ofzo.
 

DeletedUser1623

Guest
Goederen zou ik elke 4-8 uur binnen halen, die leveren dan het meeste op, maar voorraden (en munten) zou ik inderdaad elke 24 uur binnen halen, zeker als je GG's hebt staan die een bonus geven op de productie.

ps. Ervan uitgaande dat je niet tot nauwelijks geplunderd wordt :p
 

DeletedUser4162

Guest
Ik draai alleen maar 24 uur productie en heb ook alleen 24 uurs huisjes..

Als je de juiste GGs heb brengt dit het meeste op inderdaad
 

DeletedUser3120

Guest
Ik ben het met je eens.

Wil je nog iets met dit betoog zeggen/bereiken?
Ik wilde zien of ten eerste mensen het met mijn analyse eens waren , en zo ja kan dit als tip dienen voor andere spelers. Meer wilde ik er niet mee bereiken.

En natuurlijk gaat het hier om de voorraden, ik zag dat ik inderdaad af en toe over goederen praat.
Omdat bij mij mijn voorraden dus op 24 uur staan, heb ik trouwens ook mijn goederen voor het gemak op 24 uur gezet, maar je kan inderdaad meer goederen produceren met 4 of 8 uur.
 

DeletedUser5428

Guest
4 of 8 uur is beter voor mij omdat ik slechts 5 voorradengebouwen heb staan. De 40 keer bonus raakt toch niet op zo.

Het is ook beter om slechts enkele "grote" voorraadgebouwen zetten die veel produceren dan een groot aantal kleintjes. Dan is er ook meer kans dat die gemotiveerd worden, en heb je voor alle voorradenproductie de bonus van de Pharos.
 

DeletedUser5610

Guest
Ik wilde zien of ten eerste mensen het met mijn analyse eens waren , en zo ja kan dit als tip dienen voor andere spelers. Meer wilde ik er niet mee bereiken.

En natuurlijk gaat het hier om de voorraden, ik zag dat ik inderdaad af en toe over goederen praat.
Omdat bij mij mijn voorraden dus op 24 uur staan, heb ik trouwens ook mijn goederen voor het gemak op 24 uur gezet, maar je kan inderdaad meer goederen produceren met 4 of 8 uur.

4 of 8 uur productie kost in verhouding ook meer dan 1 dag productie.
 

DeletedUser5610

Guest
4 of 8 uur is beter voor mij omdat ik slechts 5 voorradengebouwen heb staan. De 40 keer bonus raakt toch niet op zo.

Het is ook beter om slechts enkele "grote" voorraadgebouwen zetten die veel produceren dan een groot aantal kleintjes. Dan is er ook meer kans dat die gemotiveerd worden, en heb je voor alle voorradenproductie de bonus van de Pharos.

Had ik maar een Pharos.........
 

DeletedUser

Guest
Ik had een tijd terug dezelfde vraag die Ihavenoname stelt, en heb toen in Excel diverse scenario's neergezet, om er achter te komen waar 't optimale resultaat ligt. Halverwege de animo verloren, maar misschien moet ik er nog eens naar kijken. Als blijkt dat het praktisch niet haalbaar is om de twee meest optimale scenario's te halen (we moeten idd ook werken/slapen/vrijen lol), dan is dat misschien ook een aandachtspunt voor ontwikkelaars.

PS: Het is natuurlijk wel handiger om alleen de meest winstgevende produktiegebouwen op kortere tijden te zetten, de rest gewoon op 24hr houden. Zo spaar je voorraden bonus..
 

ojbojb

Actief lid
Ik pas mijn schema aan aan het aantal gebouwen en andersom.
Huizen heb ik er 45 (+ een paar) omdat ik San Marco heb staan (90 keer verdubbeling) en dus heb ik huizen van 8 uur. Ik zal het eens narekenen wat 45 24 uurs huizen opleveren. Wel jammer dat dan 45 keer verdubbelen verloren gaat.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb zelf 21 keer een 24-uurshuis, 26 keer een 8-uurshuis en een De Koning (die ook eens per 24 uur munten levert). Dat is precies 90 keer per 24 uur munten innen, wat overeen komt met de 90 bonussen die mijn San Marco levert.
 

DeletedUser3120

Guest
Ik heb zelf 21 keer een 24-uurshuis, 26 keer een 8-uurshuis en een De Koning (die ook eens per 24 uur munten levert). Dat is precies 90 keer per 24 uur munten innen, wat overeen komt met de 90 bonussen die mijn San Marco levert.

21+26*3+1 = 100>90! en je vergeet hierbij de invloed van het beperkt aantal keer motiveren.
Maar voor mij zijn de duur van de huizen bijzaak. Ik neem altijd die met de langste duur, omdat die de meeste inwoners genereert (en aan geld heb ik sowieso geen gebrek op dit moment, ruim 7 miljoen in kas).
 

DeletedUser

Guest
21+26*3+1 = 100>90! en je vergeet hierbij de invloed van het beperkt aantal keer motiveren.
Maar voor mij zijn de duur van de huizen bijzaak. Ik neem altijd die met de langste duur, omdat die de meeste inwoners genereert (en aan geld heb ik sowieso geen gebrek op dit moment, ruim 7 miljoen in kas).

Oeps... ik moet niet goed hebben opgelet toen ik dit tikte. Ik heb 26 van de 24-uurshuizen en 21 van de 8-uurshuizen. Dat klopt wel :).
 

ojbojb

Actief lid
Ik heb even wat onder elkaar gezet. Bij 16 uur oogsten met lvl 10 GG levert 5 minuten het meest op, normaal aflopend : 15 - 1h - 4h - 8h - 24H.
Echter, bij 16 x per dag motiveren is 24 uur het meest voordelig, waarbij een stuk of 10 voorraadfabriekjes het omslagpunt is tussen 8 en 24 uur. (dat heb ik niet nagerekend, ik ben uit gegaan van 8 tabaksplantages)

Niet helemaal waar, 5 en 15 minuten zijn nog voordeliger, maar 1h is onvoordeligst en ik ging er even van uit dat lange termijn spelers niet meer om de 5 minuten oogsten.
Bij 24h moet je aantekenen dat ruimtegebrek de oogst doet afnemen, omdat je de volledige opslag niet volledig benut.

Bij 100% opslag (lvl 5-6 Pharos) maakt het niet veel uit of je 1h, 4h of 8h doet. 24h is duidelijk minder qua opbrengst.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Ik heb even wat onder elkaar gezet. Bij 16 uur oogsten met lvl 10 GG levert 5 minuten het meest op, normaal aflopend : 15 - 1h - 4h - 8h - 24H.
Echter, bij 16 x per dag motiveren is 24 uur het meest voordelig, waarbij een stuk of 10 voorraadfabriekjes het omslagpunt is tussen 8 en 24 uur. (dat heb ik niet nagerekend, ik ben uit gegaan van 8 tabaksplantages)

Niet helemaal waar, 5 en 15 minuten zijn nog voordeliger, maar 1h is onvoordeligst en ik ging er even van uit dat lange termijn spelers niet meer om de 5 minuten oogsten.
Bij 24h moet je aantekenen dat ruimtegebrek de oogst doet afnemen, omdat je de volledige opslag niet volledig benut.

Bij 100% opslag (lvl 5-6 Pharos) maakt het niet veel uit of je 1h, 4h of 8h doet. 24h is duidelijk minder qua opbrengst.

Heb je dit berekend met het idee dat een speler gedurende 16 uur per dag online is, en dus 16x een 1-uursproductie kan oogsten? Die aanname is niet erg realistisch. Iedereen moet eens reizen eten, sociaal leven onderhouden etc.

Dat je met 4- of 8-uursproductie vergelijkbare resultaten kan halen wil ik nog wel geloven, maar niet mer 1-uursproductie. Bovendien is het effect van spelers die je motiveren bij 24-uursproductie veel groter.
 

ojbojb

Actief lid
Heb je dit berekend met het idee dat een speler gedurende 16 uur per dag online is, en dus 16x een 1-uursproductie kan oogsten? Die aanname is niet erg realistisch. Iedereen moet eens reizen eten, sociaal leven onderhouden etc.

Dat je met 4- of 8-uursproductie vergelijkbare resultaten kan halen wil ik nog wel geloven, maar niet mer 1-uursproductie. Bovendien is het effect van spelers die je motiveren bij 24-uursproductie veel groter.

mbt de 16 uur: Ik ging even uit van het maximaal haalbare op een dag. Verdere uitsplitsing heb ik nog niet gemaakt. Overigens is 16x wel haalbaar, als je ieder uur even 3 minuten achter de pc kan gaan zitten.

1-uurs: zeker wel haalbaar, maar geheel afhankelijk van hoe vaak je kan oogsten en hoe vaak je gemotiveerd wordt. Maar zoals ik zei, ik moet dit nog verder uitwerken voor sub-optimale oogstdagen :) Dan moet ik mijn formules nog wat verder uitwerken en daar ontbreekt net nog even de tijd voor.

Het effect van motiveren bij 24h productie is veel groter, maar je haalt het maximaal verhogings-aantal van 40 niet. tenzij je 40 voorraadproductiebedrijven neerzet, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Het kan wel, met de kleinere, zoals wapensmid. Maar dat betekent nog 240 vlakjes in de ruimte en dat is bijna 2x zo veel als dat ik nu aan ruimte daarvoor inruim (130 in koloniaal), dus dat heb ik niet als startscenario genomen. Ik denk meer aan 130-150 vlakjes. Veel meer dan 15% van je ruimte moet je toch niet aan voorraden besteden, denk ik.
 
Bovenaan