Aanpassing van verplichte missies

Aanpassen verplichte en bonusmissies aan tijdperk

  • Ja

    Stemmen: 15 57,7%
  • Nee

    Stemmen: 11 42,3%

  • Totaal aantal stemmers
    26
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
Wat voor den donder heeft de techtree er nou weer mee te maken?
Tuurlijk, je hebt de gebouwen onderzocht - iedereen heeft dat - maar als ik (HME) laten we zeggen, Glas en Zout heb vrijgespeeld, waarom zou ik dan ook een Touwslagerij enzo bouwen? Daar heb ik het ruwe goed niet van.
Dus; ik zet die touwslagerij neer en breek hem drie tellen later weer af.

Jij hebt het voor den donder over het vrijspelen van alle 5 de grondstoffen in HME. Dat kan alleen in de techtree en nergens anders. Als je het wil hebben over het plaatsen van gebouwen zeg dat dan. Specifieke opdrachten als bouw een touwslagerij zijn er niet, dus wat wil je nu?
 

DeletedUser

Guest
@Sl8yer. Er is wel degelijk een opdracht die je vraagt ALLE goederengebouwen van HME te bouwen. De grondstoffen waar Schoppenaas het over heeft zijn de ruwe goederen, waar je er (iig op dat moment) maximaal 2 van kunt vrijspelen op de continentenkaart.
 

DeletedUser

Guest
@Sl8yer. Er is wel degelijk een opdracht die je vraagt ALLE goederengebouwen van HME te bouwen. De grondstoffen waar Schoppenaas het over heeft zijn de ruwe goederen, waar je er (iig op dat moment) maximaal 2 van kunt vrijspelen op de continentenkaart.

Het wordt nu wel een hele spraakverwarring. Uiteindelijk gaat het hier om de verhaallijn en de verplichtte missies. Ik kan me niet herinneren om ooit alle goederengebouwen van HME neergezet te hebben, dus heb jij het wel over een verplichte missie?
 

DeletedUser8918

Guest
Mijn geheugen laat me ook in de steek of de missie verplicht was of niet, maar ik weet wel dat ik het gedaan heb :p

Nu ik met alts aan het rotzooien ben op andere servers, merk ik ook dat ik op alle drie accounts andere missies krijg soms, maar dat lijken vooral bonusmissies te zijn.
 

DeletedUser

Guest
Nu ik met alts aan het rotzooien ben op andere servers, merk ik ook dat ik op alle drie accounts andere missies krijg soms, maar dat lijken vooral bonusmissies te zijn.

Dat klopt wel. Door een missie over te slaan beinvloed je die verhaallijn.
 

DeletedUser

Guest
Het wordt nu wel een hele spraakverwarring. Uiteindelijk gaat het hier om de verhaallijn en de verplichtte missies. Ik kan me niet herinneren om ooit alle goederengebouwen van HME neergezet te hebben, dus heb jij het wel over een verplichte missie?

Dit was volgens mij een bonusmissie waarin diamanten te verdienen waren. Maar in de openingspost worden bonusmissies ook genoemd, dus gaat hier volgens mij niet over de verplichte verhaallijn ;)
 

DeletedUser

Guest
Er zijn geen concrete aanpassingen in het topic naar voren gekomen. Het is duidelijk dat er voor en tegenstanders zijn. Daarom ga ik nu een poll vrijgeven, en zien we wel wat de uitkomst is. Voor het uiteindelijke idee kun je de openingspost terugkijken.
 

DeletedUser

Guest
Dit was volgens mij een bonusmissie waarin diamanten te verdienen waren. Maar in de openingspost worden bonusmissies ook genoemd, dus gaat hier volgens mij niet over de verplichte verhaallijn ;)

Genoemd, ja, maar kijk eens naar de topictitel.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb de titel gezien, maar het volledige idee staat in de openingspost. En daar staan de bonusmissies ook bij.
 

DeletedUser

Guest
Er staat ook verhaalmissies. Achter iedere missie zit een verhaal.

Omschreven probleem: Dat de verhaal- en bonus-missies regelmatig vragen om gebouwen en/of troepen die je allang niet meer passen bij het tijdperk waarin je daadwerkelijk zit.

Bonusmissies is al een oplossing voor. Je kan ze afbreken.
 

DeletedUser

Guest
Dat klopt, maar nogmaals. Dat is niet wat er voorgesteld wordt.
 

DeletedUser

Guest
Dat klopt, maar nogmaals. Dat is niet wat er voorgesteld wordt.

Wat wordt er dan voorgesteld?

Topictitel is aanpassing van verplichte missies.

Het voorstel is verhaal- en bonusmissies alleen generieke dingen te laten vragen.

Daaruit volgt een poll: Aanpassen verplichte en bonusmissies aan tijdperk

Het lijkt mij dat dat überhaupt niet eens mogelijk is. Als ik een missie niet doe en een tijdperk omhoog ga, dan zou die missie dus automatisch moeten veranderen??? Dat betekent dat ik dus eigenlijk helemaal geen verplichte missies meer hoef te doen. Ik doe ze wel in het laatste tijdperk.
 

DeletedUser

Guest
Wat wordt er dan voorgesteld?

Sl8yer, precies wat er staat. De missies aanpassen aan het tijdperk. . .

Overigens gaat het alleen om die missies die op dit moment gebouwen of troepen van een specifiek tijdperk vragen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Sl8yer, precies wat er staat. De missies aanpassen aan het tijdperk. . .

Dat kan toch helemaal niet. Dat zou betekenen dat huidige en toekomstige missies moeten veranderen zodra ik een tijdperk omhoog ga. Dat lijkt mij nu niet iets dat zomaar even ingevoerd kan worden. Bovendien zorg je er daar mee voor dat verplichte missies niet meer verplicht zijn. Het lijkt mij juist dat er een reden achter zit dat er verplichte missies bestaan.
 

NormaJeane

Actief lid
Het blijkt dat er nog steeds onduidelijkheid bestaat over mijn suggestie:

1. Het gaat puur om de missies die je NIET kunt afbreken.
2. De beloningen kunnen hetzelfde blijven, ongeacht tijdperk waar de speler in is.
3. Deze missies worden uitsluitend afhankelijk van het huidige / vorige tijdperk waarin de speler daadwerkelijk is.
4. Voor het voltooien van een verplichte missie gelden extra voorwaarden indien de missie wordt voltooid via een voorgaand tijdperk, bijv. 2 x zoveel doen t.o.v. het huidige tijdperk.

@ Sl8yer: Bovenstaand in acht nemend, hoeft er heel niets te veranderen aan de omschrijving van een missie als iemand een tijdperk omhoog gaat.
Uitsluitend de randvoorwaarden om een verplichte missie te voltooien veranderen afhankelijk van het tijdperk van de speler en verplichte missies blijven verplicht.
 

DeletedUser5826

Guest
Ben het er helemaal mee eens. Zit in industrieel moet ik weer koloniale troepen gaan bouwen om verder te komen. Echt niet fijn.
Moet ik iets slopen om zo'n militair gebouw neer te kunnen zetten, houdt de boel echt op.

DonFredo
 

DeletedUser

Guest
@ Sl8yer: Bovenstaand in acht nemend, hoeft er heel niets te veranderen aan de omschrijving van een missie als iemand een tijdperk omhoog gaat.
Uitsluitend de randvoorwaarden om een verplichte missie te voltooien veranderen afhankelijk van het tijdperk van de speler en verplichte missies blijven verplicht.

Aan de omschrijving niet, maar speltechnisch zal er een koppeling gemaakt moeten worden van de missies aan het tijdperk. Iets dat er nu niet is. Van een constante factor zal een variabele gemaakt moeten worden. Noem dat maar een randvoorwaarde.
 

DeletedUser1700

Guest
In 't verleden heb ik de missies bijgehouden, waaronder ook de missies van Ragu Silvertongue om "het rijk van uw dromen op te bouwen".
Van die rijksopdrachten heb ik de specifieke missies voor bouw of troepen uit een bepaald tijdperk hieronder neergezet.
Veel van die bouwopdrachten kunnen gedaan worden door versieringen of wegen. Daaraan is makkelijk te voldoen en deze missies behoeven geen verandering. Als er wordt gevraagd om gebouwen uit een bepaalde periode, verdient het aanbeveling om achter die periode "of later" toe te voegen.
En voor musketier zou ook gekozen kunnen worden voor "korte schieter uit Koloniale tijdperk of later"
En onlangs zag ik dat "Bouw een dokter" reeds vervangen is door "Onderzoek een technologie die een cultureel gebouw vrijspeelt". Misschien zijn er wel meer missies veranderd.

N.B. Er is inderdaad een missie van Fernikus die vraagt om "Bezit alle goederengebouwen uit de hoge middeleeuwen". Die missie kun je echter afbreken, maar dan loop je 35 diamanten mis.

Rijksopdrachten over aan periode gebonden bouw- of troepenopdrachten
* Bouw een cultureel gebouw of versiering uit de hoge middeleeuwen
* Bouw een dokter & Werf 2 nieuwe eenheden aan
* Bouw een torenruïne
* Bouw 1 cultureel gebouw uit de late middeleeuwen of het koloniale tijdperk & Verwerf 800 tevredenheid
* Bouw 1 Neptunusfontein, 1 sierboom, 1 arendsheg of 3 potplanten & Verwerf 700 tevredenheid
* Bouw 1 vlieger of 2 kaartenmakers & Verken de provincies ten oosten van Troulope
* Bezit 1 paleis, 1 kapperszaak of 10 potplanten & Betaal 20.000 munten
* Bouw 4 dezelfde woongebouwen uit het koloniale tijdperk of 8 landhuizen & Verwerf 800 tevredenheid
* Bouw 18 geplaveide lanen of 18 bakstenen wegen & Werf 2 dezelfde eenheden uit het koloniale tijdperk aan
* Bouw 3 dezelfde woongebouwen uit het koloniale tijdperk
* Bezit 4 musketiers & Bezit een boze bevolking
* Werf 3 dezelfde eenheden uit het industriele tijdperk aan of onderzoek een militaire technologie & Besteed 20 forgepunten
* Bouw 3 dezelfde woongebouwen uit het industriële tijdperk of onderzoek een technologie waarmee je een woongebouw vrijspeelt & Bouw een productiegebouw uit het industriële tijdperk of onderzoek een technologie waarmee je een productiegebouw vrijspeelt
* Bouw 15 klinkerwegen, 30 geplaveide lanen of 10 bakstenen wegen & Knap 20 gebouwen op
 

DeletedUser186

Guest
Ik vind het ook wel een beetje vervelend dat die opdrachten erin zitten, maar ik doe ze gewoon en kan me er verder niet zo aan storen
 

Daetwyler

Nieuw lid
Wat mij betreft ligt het antwoord wat in het midden. Ik ben het eens met sommigen dat het bij de manier van spelen hoort. Maar wat Norma zegt, klopt ook. Als je door ziekte (ik praat ook uit ervaring helaas) een tijd niet speelt, zijn sommige missies niet te doen of je moet vreselijk terug in de tijd. Dus zou een soort oplossing niet mogelijk zijn dat na een verloop van tijd het verplichtte element eraf gaat en dat je als nog de opdracht kunt wegdoen als ie echt niet meer in je lijn past?
 
Bovenaan