Futuristisch tijdperk na onze tijdperk?

Op dit idee kun je nu stemmen

  • Goed idee

    Stemmen: 1 50,0%
  • Geen goed idee

    Stemmen: 1 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    2

DeletedUser4100

Guest
Beste mensen,

Ik snij misschien wel iets te vroeg dit onderwerp aan. Maar het is ook wel goed om een beetje op tijd te komen met een voorstel. Wat denken jullie van als ''Endless'' van FoE een futuristisch tijdperk? Inhoudelijk zoude het spel een allerlaatste grote uitdaging kunnen bieden voor de meest geavanceerde spelers. Maak bijvoorbeeld dan kennis met hoogbouw die alle records breken
image.raw
En start bv. dure spannende ruimte expedities. Bouw je dappere ruimte vloot en stuur ze op riskante expedities.
futuristisch-ruimteschepen-digital-art-3D-modelleren-maken.jpg
Laat je burgers racen door prachtig verlichte straten
075b827.jpg
Vlieg naar nieuwe grote onbekende gebieden
Wallpapers-Achtergronden-HD-Plaatjes-Digitale-Kunst-Art+26.jpg
Voor de eenheden zoude bv. robots kunnen komen. Zoals de super commando: een soort super soldaat robot die is uitgerust met de beste software die er bestaat binnen de nieuwe oorlogvoering. De snelle eenheden en zware eenheden kunnen bv. soort van 'drones' zijn. Op afstandbestuurbare machines. Als artelerie kunnen we bijvoorbeeld mobiele drone lanceerbassisen kunnen maken. Een soort van hypermoderne vrachtwagen met een achterlade waarvandaan drones worden weg geschoten om de vijand aan te vallen. Als afstandseenheden ook een soort van robot met een sterke laser.:)
Als extra zware uitdaging kosten onderzoeken minimaal 4 goederen van elk soort goed van de 4 minstens 300 goederen. Bv. bij de 1e onderzoeken:
4x 300 PME goederen. Graag jullie mening...
 

DeletedUser1072

Guest
Ik persoonlijk zie dat tijdperk liever ietjes minder futuristisch, want de plaatjes die je laat zien zijn wel een vrij grootte sprong van waarin we nu zitten. ik kan me zo snel even niet een midden weg bedenken, maar die zal er vast wel zijn.

Ik zou het ook wel leuk vinden als aan het echte einde van de techtree er een super onderzoek zou zijn, 1tje met een gigantische bonus tegen een gigantische prijs. (bijvoorbeeld: 10 uitbreidingen voor 100 goederen van elk van elk tijdperk waarin je ook meteen vrij wat fp in moet gooien) gewoon even een aller laatste uitdaging, die echt de moeite waard is, om gewoon dat stuk van het spel te kunnen afsluiten met een grote glimlach omdat het je gelukt is. en als dat het niet is misschien een onderzoek die je steeds weer overnieuw kan doen en waarvoor je dan steeds een kleine bonus krijg (denk aan 500 medailles ofzoiets) en waarvoor je dan steeds weer andere goederen moeten betalen. gewoon voor als je niks meer te doen hebt met je forgepunten.

maar ja we zullen zien wat het word, laten we eerst maar eens een paar maandjes wachten voor ons huidige tijdperk dan kunnen misschien met een beetje geluk aan het eind van het jaar dat tijdperk gaan verwelkomen :)
 

DeletedUser4100

Guest
Dat klinkt als een geweldig idee Mic.:D Ik had ook al nagedacht over een soort super klapper helemaal op het eind.:) Misschien kunnen we een onderzoek maken van 200 a 500 fp's met 200 tot 500 goederen van elk van het laatste tijdperk en gigantisch veel munten/voorraden. Je speelt een super innovatief gebouw daar bijvoorbeeld mee vrij en zoals je al zei een boel uitbreidingen. Die speelt bijvoorbeeld de ''ruimteschepen werf'' vrij. In de werf kan je een vloot gaan bouwen. Je kan maximaal één vloot bouwen. De vloot zal 500 gewone laatste goederen kosten. Je kan dan bv. na aanleiding van je idee de eind les onderzoek doen. ''Kosmos fysica''. Na het afronden van het onderzoek kan je een vloot ruimte schepen het grote onbekende versturen. Je krijgt dan bv. een soort teken film van gigantische ruimte schepen die van uit je FoE hoofdstad vliegen naar de ruimte. Dan een klokje bijvoorbeeld:
168h voor aankomst (1 week)

Na een week klik je bv. weer op het ruimtevaartstation. Dan gaat het filmpje weer verder. De machtige ruimte schepen hebben bv. een nieuwe wereld ontdekt en staan op het punt hem te bezoeken. Ze hebben al een onbekende inheemse bevolking gespot. Ze vragen je nu om raad: vreedzaam of achressief? Als je kiest voor vreedzaam zullen de schepen voorzichtig kleine scheepjes laten landen in de onbekende wereld. De bemanning probeert de bevolking gerust te stellen en handel te drijven. Je krijgt dan een aanbieding van de bevolking bijvoorbeeld:
200 Buitenaards goederen voor 200 gewone goederen, of medailles.
Je kan dan bv. de deal afronden om zo aan buitenaardse goederen te komen. Die je weer toegang verschaffen tot unieke beloningen als je vloot weer na een week veilig thuis komen.

Als je achressief selecteert zal je vloot genadeloos en hardhandig landen op de planeet. Ze zullen met geweld de buitenaardse goederen proberen te verkrijgen. Het is riskant om zo aan de goederen te komen. Want de bevolking kan je vloot laten omkomen. Echter kan je op de achresieve manier goedkoper en aan meer buitenaardse goederen komen. Bijvoorbeeld: 100 tot 350 buitenaardse goederen. Als de plundering succesvol is zal de vloot na een week weer veilig terug keren met de buit. Als de plundering is mislukt zal de vloot niet meer terug keren. Je zal opnieuw je dure vloot moeten bouwen.

Ongeacht je keuze: vreedzaam of achressief zal je opnieuw ''Kosmos fysica'' moeten onderzoeken voor een volgende poging. Echter zullen de kosten van het onderzoek wel toenemen. Je kan met buitenaardse goederen unieke prijzen binnen slepen. Zoals een speciale bonus voor je stadshuis of uitbreidingen. Je kan dan bijvoorbeeld buitenaardse goederen laten onderzoeken in een onderzoekslab. De verhouding is dan bijvoorbeeld:

150 buitenaardse goederen
Mogelijke uitkomst:

- uitbreidingen: 5%
- medailles: 85%
- fp bonus: 10%

300 buitenaardse goederen
- Uitbreidingen: 30%
- fp bonus: 30%
- medailles: 20%
- buitenaardse lamp (lijkt op een lava lamp): 10%
- gg level kit (levelt je gg volledig naar een nieuw niveau, gedoneerde fp's zullen direct worden overgeplaatst naar het nieuwe niveau): 10%

600 buitenaardse goederen
- Uitbreidingen: 40%
- expeditie museum (geeft tevredenheid, en maakt geschiedenis inzicht mogelijk van expedities): 10%
- Vloot standbeeld: 25%
- Hologram planeet (een hologram van een planeet, geeft een unieke bonus en is 2x2): 25%

Dat zoude pas echt een super gaaf eind zijn lijkt mij.:D Maar IDD je hebt gelijk eerst maar even kijken wat komen gaat. Ik ben heel vroeg maar zoals ik al zei ik moet wel vroeg zijn wil dit een kans op slagen hebben.;)
 

DeletedUser275

Guest
Je loopt nu wel heel ver vooruit.
We weten nog niks van ons eigen tijdperk.
 

DeletedUser4100

Guest
Dat wist ik al Maarten. Ik ben heel erg vroeg. De reden is dat bij een nieuwe era ook direct z'n opvolger qua naam plus een onderzoek word getoond. Dus als het nieuwe tijdperk na PME komt is het al te laat om het voor te stellen.;) Vandaar dat ik zo erg vroeg ben.
 

DeletedUser275

Guest
Ja, maar jij loopt wel wat meer tijdperken vooruit dan dat.
Het tijdperk na het PMT is het het tijdperk dat rond deze tijd afspeelt.
 

DeletedUser4100

Guest
Haha ja dat klopt vandaar ook de naam ''futuristisch tijdperk''.;)
Volgens wikipedia verklaarde FoE/Inno dat ze vanplan waren de TT van FoE tot en met 2050 door te laten gaan. We beginnen met internet na de PME en das al redelijk oud ongeveer 20 a 30 jaar. Ik schat zo in dat dat al wel binnen een era valt.:) Lijkt me heel mooi als FoE iets toekomstig zal brengen, of in elkgeval een soort ''endless'' als laatste super zware uitdaging...
 

DeletedUser4100

Guest
Weet ik. In 1973 was de olie crisis door conflicten tussen het westen Israël en het Midden-Oosten en Rusland. De Arabieren voelden zich niet gehoord door het Westen en sloten de olie af voor het westen. Toen werden we snoeihard wakker geschut dat
onze grondstoffen eindig zijn en dat onze manier van produceren radicaal anders moest. Vertalend naar FoE en het PME zie je dat
heel mooi terug in de groene gebouwen. Verder zijn er ook veel mensen die het helemaal beu zijn dat er oorlog is tussen de jaren 70-
80. Wat zich vertaald in een decoratie en graffiti op mil. gebouwen.

Ik schat zo in dat onze eigen tijd met oog op een zin van wat FoE/Inno aan wikipedia verklaarde dat ze tot 2050 ingame door gaan dat onze tijd ongeveer. De 1980-2020 doorgaan. Realistisch denk ik IDD heel erg voor uit Maarten daar heb je volkomen gelijk in.:) Het is nog helemaal niet duidelijk wat ons staat te wachten in de toekomst. We spreken over ruim 36 jaren vooruit. Dan kan er veel veranderen denk dat er wel een era in past als PME een decenia duurt. In elkgeval lijkt me het super als er een oneindige uitdaging helemaal aan het eind van de TT komt. Dan zullen ook de meest oude spelers uitdaging houden voor ze het spel echt uitgespeeld hebben.;)

Nog wat inspiratie voor futuristisch tijdperk
http://www.youtube.com/watch?v=IvJORoBmLZk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4100

Guest
Iemand nog ideeën of suggesties of een mening voor een eventueel toekomstig tijdperk?
 

DeletedUser4100

Guest
Misschien wat inspiratie voor FoE, een ander vergelijkbaar spel heeft al zo iets
future_era_tech_tree_original.jpg
Alleen is FoE veel uitgebreider wat ik wel veel mooier en beter vind.:) FoE kan er wel wat inspiratie van op doen
denk ik... Zoals nanotechnologie een opkomende techniek of wat dacht je van nucleaire fusie? Das ook in opkomst
bij de ruimte vaart.
 

DeletedUser5820

Guest
Ik vind het erg ver vooruit. Ik denk dat er zeker nog een paar tijdperken tussen zulen komen. En wat denk je wanneer het zich afspeelt? 2020? We weten nu al zeker dat we nooit zo snel zulke technologieën kunnen doen, en zo snel onze steden verbouwen.
 

DeletedUser

Guest
zeer waarschijnlijk is het volgende tijdperk de tijd tussen hippies en de onze
van begin internet tot +-2000 ongeveer.

my guess is dat er dan een tijdperk 2000-2050 ish komt met onderzoeken waar we nu al mee bezig zijn en daarna eventueel een futuristisch tijdperk zoals onze ridder op een draak dat zo leuk beschrijft :)
 

DeletedUser4100

Guest
We weten niet zeker tot hoe ver FoE gaat.
Een citaat van wikipedia
''Maar het spel zal zelfs doorlopen tot in de toekomst (in 2050).''
bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Forge_of_Empires

Het is heel gebruikelijk voor tijdslijn games zoals FoE te beginnen rond de steentijd en te eindigen met een tijdperk die nét iets geavanceerder is dan het hedendaagse tijdperk.:) Maar idd is 2050 nog wel wat ver weg. Even naar de wereldkaart van FoE kijken. Ik zie dat we met PME en hedendaags tijdperk nog twee open continenten over houden. Eén zoude eventueel voor universele PvP gebruikt kunnen worden. Zelfs dan blijft er nog één onder nevels. Met een finale toekomstige era zouden alle continenten benut kunnen worden.:)

Haha bedankt voor de steun BloodAngel.:) Ik zit op de draak van de tijd.:p Ik schat zo heel ruw in dat hedendaagstijdperk ook rond de millennium wisseling gaat met de millennium gekte. Tot ongeveer 2025 want rond 2025 landen mensen volgens sommige bedrijven op Mars. Zoals Mars one van plan is. Een futuristisch tijdperk lijkt me in elkgeval wel heel gaaf als spectaculaire afsluiter van een top spel als FoE.:D
 
Bovenaan