Zomertijd

Felair

Actief lid
newlogo1.png


Koningen en Koninginnen,
Heersers en Heerseressen,

Op zondag 31 maart zullen we overgaan op de zomertijd. Dit betekent dat de klok een uur vooruit gaat om 2 uur, naar 3 uur. We willen hier de aandacht op vestigen aangezien er op de Amerikaanse werelden een fout optrad en dat ook spelers hier kan beïnvloeden wanneer Europa overgaat naar de zomertijd.

De fout zorgde ervoor dat de timer van de dagelijkse uitdagingen zich reset, afhankelijk van wanneer je de starttijd hebt ingesteld. Spelers zullen de timer zien aflopen voor de volgende uitdaging, waarna deze weer gereset werd naar 24 uur voor de volgende uitdaging, in plaats van een nieuwe uitdaging te krijgen.

Ons advies aan spelers is om geen dagelijkse uitdagingen te starten of te voltooien tussen 1 uur voor en 1 uur na de aanpassing van de tijd, aangezien dit het probleem kan vermijden. Ons ontwikkelteam zal verder werken aan een oplossing voor dit probleem en zal de informatie van de tijdswijziging in Europa gebruiken voor wat meer technische details. Onze excuses voor mogelijke ongemakken rondom dit probleem. We wilden ons niet haasten met een oplossing die het mogelijk erger zou maken en werken in plaats daarvan aan een goede oplossing voor de toekomst.

Bedankt voor jullie begrip,

Het Forge of Empires Team

Bovenstaande verhaal was redelijk duidelijk en heb ik ook opgevolgd. Helaas heeft dit niet gewerkt maar dit is niet het enige probleem wat ik nu constateer dus daarom dit topic met mijn constateringen hopelijk kunnen jullie er wat mee bij Inno en zo niet jammer dan..

* Ik speel op alle werelden, lag vannacht rond de tijd dat de klok verzet is gewoon te slapen en was dus niet online maar op alle werelden is het misgegaan met de uitdaging en kan ik dus morgen pas een nieuwe aangaan. Hierbij maakt het geen verschil of de uitdaging wel of niet klaar was want sommige had ik niet klaar en op C bijvoorbeeld wel maar ze zijn allemaal evengoed niet ververst dus verschuift mijn Inning van de 7 dagen ketting ook weer dag omdat ik er morgen pas weer een kan doen.

* De tijd wanneer de nieuwe dagelijkse uitdaging beschikbaar komt is een uur verschoven, deze staat bij mij op alle werelden op 7u in de ochtend maar als ik nu naar de timer kijk kom ik op 8 uur uit.

* De inningstijden van producties en GG's staan nu allemaal een uur later waardoor ik dus vandaag FP ga missen omdat het niet meer uitkomt, dus trekken we maar een stadsschild op maar mijn oogst gaat dus ook verplaatst worden hierdoor..

* Ook de tijden wanneer je weer kan motiveren/opknappen en de taverne's van je vrienden in kunt zijn een uur verschoven.

* Wat er geen last van heeft zo te zien zijn de GE en GVG onderdelen in het spel, gelukkig maar, deze timers kloppen wel gewoon ook met de nieuwe tijd..

Beetje jammer dit weer dat dit nog steeds niet is opgelost want dit lijkt me niet nieuw, maar ik kan me niet herinneren of dit probleem afgelopen jaar ook zo speelde eerlijk gezegd.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Vanwege de aanpassing naar de zomertijd is er helaas iets misgelopen bij de start van de dagelijkse uitdagingen. Een mogelijke oplossing is om de starttijd van de uitdaging een uur te vervroegen, dan kan zou je weer direct met een uitdaging moeten kunnen beginnen.
We werken in ieder geval aan een oplossing hiervoor zodat de volgende keer dat de tijd wordt aangepast dit niet meer voorkomt.

Het probleem met de oogst en de timer van het helpen zijn geen problemen. Productie duurt nog steeds 24 uur, dat is dus vanwege de aanpassing naar de zomertijd prima een uur verplaatst, de timer van het helpen telt ook prima 24 uur af.
 

Felair

Actief lid
Vanwege de aanpassing naar de zomertijd is er helaas iets misgelopen bij de start van de dagelijkse uitdagingen. Een mogelijke oplossing is om de starttijd van de uitdaging een uur te vervroegen, dan kan zou je weer direct met een uitdaging moeten kunnen beginnen.
We werken in ieder geval aan een oplossing hiervoor zodat de volgende keer dat de tijd wordt aangepast dit niet meer voorkomt.

Het probleem met de oogst en de timer van het helpen zijn geen problemen. Productie duurt nog steeds 24 uur, dat is dus vanwege de aanpassing naar de zomertijd prima een uur verplaatst, de timer van het helpen telt ook prima 24 uur af.

Thanks! uitdaging zo alsnog kunnen doen inderdaad helemaal top.
Timer verhaal is wel logisch maar wel een beetje vervelend zo maar goed jammer dan :) over 3 jaar zijn we van het geneuzel af met een beetje geluk :D
 
Bovenaan