Winterevenement 2020

MariMaria

Actief lid
FoE is gratis maar Inno moet wel geld verdienen. Ze proberen op alle manieren het geld uit je zak te kloppen. Jouw keus om daar aan mee te doen, net als aan de loterij ;)
 
Elke dag opgespaard en het ging prima...tot dag 20: meer dan 300 sterren moeten inzetten voor ik de sleutel vond.
Loterij of niet...de onmogelijkheid van het halen, haalt het plezier compleet weg van het winterevent.
 

nietje52

Actief lid
Maar de kalender is een bijzaak waar ze aan willen verdienen.
Het hoofddoel zou de bakkerijen moeten zijn.
Als je die niet kunt halen mag je spreken van een mislukt event.
Dat komt ook zeker voor maar ik vind dat we hier toch al vroeg beginnen te huilen hoor.
Ik ben ook met de kalender bezig omdat ik de ava heel mooi vind.
Ik ben begonnen met denken dat het 20k dia's ging kosten.
Toen ontdekte ik de slotopeners bij de dagopdracht en ging ik uit van weinig geluk en nog zo'n 10k dia's.
Elke keer als ik geluk heb met openen gaat er 500 dia's af en word ik een beetje gelukkiger.
Maar ik zou zeker niet voor de kalender zijn gegaan zonder die avatar in het pakket.
De rest is echt geen diamanten waard.
 

MariMaria

Actief lid
Die bakkerijen heb ik als onderhandelaar ook niet veel aan. De 2 die er staan mogen blijven totdat ik de ruimte beter kan gebruiken. De mooiste prijs in dit event is voor mij gewoon een dagprijs namelijk sleemakers. Er zijn ook events waar helemaal niets in zit, dan ga ik voor renokits, die zitten er altijd in. Als je je stad up to date wil houden komen ze heel goed van pas.
 
als je elke dag de dagelijkse missie doet, en je dus veel tijd besteed aan het proberen te halen van de kalender, zorg er dan ook voor dat het dan ook mogelijk is. Natuurlijk is de kalender een verdien model, maar zorg er dan voor dat de mensen die liever geen geld (aan dit event/sterren van dit event) willen uitgeven, het toch wel kunnen halen met veel moeite. Nogmaals het gaat om de onmogelijkheid om het te halen, want nu zorgt het er zelfs voor dat betalende spelers hier geen geld aan uitgeven. Vanuit mijn mening kan Inno veel meer geld verdienen door slimmer in te spelen in events (en trouwens de rest van het spel ook).
 

dhaes

Lid
Ik.. vind dat de 4 gezamelijke bakkerijen een enorme ruimte innemen voor de diensten dat ze tezamen leveren. Je bent 6x10 of 12x5 vakjes kwijt, wat bijna evenveel is als een alcatraz. Gezien ze ook elk een weg nodig hebben zijn er weinig plekken waar je ze efficiënt kunt plaatsen. Ik verwacht dat bijna iedereen voor de peperkoek bakkerij gaat, moet je ook nog 2 gebouwen bijplaatsen waar je eigenlijk geen gebruik van maakt.

Ik sla niet snel een evenementgebouw over.. maar ik denk dat deze niet handig gestructureerd is.
 
Laatst bewerkt:

nietje52

Actief lid
Op een rijtje zoals het leuke plaatje dat ze zelf gebruiken zou idd fijner geweest zijn.
Geschakeld effect zoals de trein.
 

DarthRonin

Actief lid
En wat veel klachten over die kalender.
Serieus mensen, had van tevoren even gelezen hier, dan had je kunnen zien dat velen aan gaven dat het niet haalbaar zou zijn.
Op de wikia zijn de "prijzen" uit de beta ook te zien, ga daar eens kijken en je ziet dat bijna al die zooi de diamanten die het kost gewoon niet waard zijn.

Niet alleen geef je nu dus diamanten uit aan vrijwel waardeloze zooi, je hebt ook je sterren uitgegeven op momenten dat er een waardeloze dagprijs is waardoor je een aantal mooie dagprijzen mis hebt gelopen.
En dat voor een kans op een beloning die geeneens heel bijzonder is, kitjes voor een matig gebouw, een portret waar je er al tig van hebt en wat FP's.
Had al die diamanten geïnvesteerd op de dag dat de trein kitjes langs kwamen en je had nu wellicht al 2 mooie treinen compleet.
 
Bij die evenementen wordt er gewoon niet gedacht aan de kleinere spelers. Ik wil best af en toe diamanten kopen (en doe dat ook), maar het is verdomde moeilijk om je bouwoppervlakte uit te breiden (af en toe eens een sector of een andere meevaller, 400 diamanten voor een "diamantuitbreiding of 600 diamanten + 520k muntenvoor een "beloningsuitbreiding" ).
Dat wil dus zeggen dat je, als je, zoals nu in mijn geval, 325 goederen nodig hebt om 10 sterren te halen, je heel je stadje moet overhoop halen en goederengebouwen bouwen. Trouwens heel dat gedoe met goederen produceren is een miskleun; Je hebt te weinig mogelijkheden (4, 8, 24 of 48 uur). dat geldt trouwens ook voor de productiegebouwen; 15 min, 1 uur, 4 uur, 8 uur en 24 uur. Mocht de beloning evenredig zijn, zou ik daar nog mee kunnen leven, maar als je bv voor een productie van 8 uur 6.518 goederen krijgt zou je voor 24 uur 19.554 goederen moeten kunnen krijgen. Maar nee, je krijgt er maar 13.032...
 

Graecus 002

Actief lid
600 diamanten + 520k muntenvoor een "beloningsuitbreiding"

Het is niet en, maar of. Je hebt in jouw geval dus 600 dia OF 520k munten nodig. Ik zou wel weten welke optie ik kies...

Goedjes kan je ook krijgen uit herhaalmissies of evenementsgebouwen, opties genoeg. Handig trucje is om het gewoon via de markt te doen: Zet er 2 tegengestelde handels op en laat die afnemen door iemand (van je gilde), dan is die missie ook voltooid...
En volgens mij is het logisch dat wie elke 5 min een productie kan starten wat meer krijgt dan wie het gewoon 1x per dag doet...
 

DarthRonin

Actief lid
Mocht de beloning evenredig zijn, zou ik daar nog mee kunnen leven, maar als je bv voor een productie van 8 uur 6.518 goederen krijgt zou je voor 24 uur 19.554 goederen moeten kunnen krijgen. Maar nee, je krijgt er maar 13.032...

Dat is nou net de truc van die gebouwen.
Als je korte producties doet krijg je meer, maar moet je dus actiever zijn.
Zet je een lange productie, dan hoef je niet zo actief te zijn, maar krijg je dus ook relatief minder.
Dat zijn keuzes die je maakt.

Waarom zou ik nog ooit een 15 minuten productie doen als ik voor een 24 uur 96x die 15 minuten productie krijg?
Zelfs als ik dan elke 15 minuten binnen een seconde in en herstart zou ik minder krijgen dan wanneer ik dat ding voor 24 uur aan zet en verder niks doe.
Actief zijn hoort je een bonus op te leveren.
 
Bovenaan