Winterevenement 2020

DarthRonin

Actief lid
Misschien moet je eens terug naar school om te leren wat een kosten-baten analyse is voordat je dergelijke walgelijke teksten gaat te schrijven.
En nee, een tientje per maand abonnement is mij de moeite niet waard voor dit spel.
 
Ik heb er 50euro in gestoken. Niets is gratis dat besef ik wel maar ik vind die Hussel bij de cadeaus ook dikke bullshit. Ben je dicht bij de kalendersleutel komt er zo'n hussel inééns opduiken.... voor missie +- 45 valt dit niet zo op maar ééns je maar 1 missie per dag hebt en 4 kansen( 2x20sterren) op kalendersleutel kan krijgen en al veel geluk moet hebben om via de kaarsen een beloning te pakken op 1dag is het enige positieve aan die hussel dat je 10sterren terugkrijgt en een extra luciferdoosje kan pakken. /20 lucifers. 20:3 (max lucifers) = 6.6666 x 3 lucifers... haast onmogelijk op elke dag 1 beloning te pakken.
We zijn nu toch al 10dagen en 49missies verder en ik heb al 2 bakkerijen, ééntje lvll 6 en ééntje lvl 5. Als ik de beloningsprijs van vandaag haal kan ik lvl 6 gaan en heb ik op 10dagen spelen 2 FU bakkerijen. Nog 20 dagen te gaan aan één missie per dag en slechts 2 slotopeners per dag voor de kalender.... jammer dat je geen extra slotopeners kan vrijspelen in de verhaalmissies of als incident.
Ik mis uitbreidingsbeloningen of komt dat nog ???
 

MariMaria

Actief lid
Ik wil best een tientje per maand bijdragen maar .... alleen als ik dat tientje kan besteden aan dingen die nuttig zijn voor mijn stad. Het afgelopen half jaar was er voor mij bar weinig nuttig dus heb ik geen diamanten gebruikt. Al die 'tientjes' gebruik ik nu om zo veel mogelijk Sleemakers uit dit event te halen.
 

DarthRonin

Actief lid
Ik wil best een tientje per maand bijdragen maar .... alleen als ik dat tientje kan besteden aan dingen die nuttig zijn voor mijn stad. Het afgelopen half jaar was er voor mij bar weinig nuttig dus heb ik geen diamanten gebruikt. Al die 'tientjes' gebruik ik nu om zo veel mogelijk Sleemakers uit dit event te halen.

Hij heeft het over abonnement, dus dat is een tientje betalen om te mogen spelen en verder helemaal niks.
Dus niet besteden aan dingen die nuttig zijn voor je stad anders dan de mogelijkheid om in te loggen zodat je aan je stad kan werken en inningen kan doen.
Maar ik begrijp uit je tekst dat jij daar net zoveel voor voelt als mij, helemaal niks :D
 
als je 9 rendieren hebt gevonden , kan je dan alleen de beloningen verkrijgen als je met diamanten betaald ? of is er nog een andere mogelijkheid ?
 
Heeft iemand al een van die andere gebouwen gevonden die bij de winterbakkerij-set horen?
Ik heb echt geen idee waar die te vinden zijn en hoe je er aan kan komen.
 

nietje52

Actief lid
Elke bakkerij begint met dezelfde basis.
Als je een niveau 5 bakkerij upgrade kun je kiezen welke bakkerij je wilt.
 
Is dat wat ze bedoelen? Dus voor de bonus moet je het zelfde gebouw 3x neerzetten en voltooien met een andere keuze in de laatste stap?
Ik dacht dat er ook andere, kleinere gebouwtjes zouden zijn zoals gebruikelijk is bij dit soort dingen.
 
Ja dat weet ik. Maar ik bedoel: normaal gesproken is er iedere keer dat ze dit doen 1 hoofdgebouw (in dit gevan dus de winterbakkerij) en zijn er daarnaast kleinere, andere gebouwen die de bonussen geven. Denk aan de oogstschuur of het hippodroom.

Het voelt zo lui van de makers om te zeggen "doe maar een paar keer het zelfde gebouw naast elkaar". Vandaar dat ik me bijna niet kan voorstellen dat dat de bedoeling is. Heeft iemand het al geprobeerd?
 

Felair

Actief lid
Als er extra gebouwen zijn dan word dat ook in de aankondiging vermeld, bijvoorbeeld bij zo'n set als de oogstschuur. Je hebt zelfs evenementen waar je maar een gebouw hebt als hoofdprijs(zij het wel met meerdere niveaus) dus is net waar ze voor kiezen.
 

Archie W

Nieuw lid
Wat een rijmend-op-flut evenement zeg.. Te veel dagopdrachten (ipv een reeks achter elkaar), dus iedere keer wachten. De bakkers zijn afgebouwd redelijk, hoewel ze heel veel plek innemen en je er minimaal 3 volledig geupgrade nodig hebt om er volledig van te kunnen proftieren. Dat haal je zonder een hele dosis geluk niet. Die dosis geluk heb je ook al nodig bij de deuren. 2 deuren die je flink wat sterren kosten (doordat je steeds het husselkado trekt voordat je de sleutel hebt) en je loopt flinkt achter de feiten aan. Ik speel iedere dag voor de 2 gratis slotopeners en heb niettemin inmiddels 6 ongeopende deuren. En geen sterren meer in voorraad, dus ik moet er op hopen dat ik iedere sleutel steeds binnen 3 of 4 kado's vind. Ik vind het echt niet erg om wat dia's uit te geven aan sterren of slotopeners, maar de prijs daarvoor is zo belachelijk hoog. Bovendien als je met dia's sterren koopt, heb je nog steeds geen zekerheid dat je het dan wel redt. Wat het heel frustrerend maakt, is dat je zelf nauwelijks invloed hebt op je opbrengsten, het is geluk hebben of een heleboel dia's/geld uitgeven. Echt teleurstellend.
 

nietje52

Actief lid
Loop je tegen de staatsloterij ook zo te zeuren?
Niks aan dit event is verplicht om aan mee te doen.
Als je een beetje gevorderd bent in dit spel zijn de prijzen van de rendierenslee flut, dus koop je ze niet.
De prijzen achter de deuren zijn ook geen echte prijzen voor een speler die wat verder is dus laat je die lopen.
Ik neem aan dat de bakkerijen haalbaar zijn mocht je die willen.
Ik hoef ze zelf niet maar ik vind het nog steeds leuk om mee te doen.
Af en toe een leuke dagprijs om sterren aan te besteden is misschien beter voor je.
 

Archie W

Nieuw lid
De staatsloterij is een LOTERIJ (hence the name). Daar weet je van tevoren dat je je kansen om te winnen zo goed als nul zijn.
Nogal een groot verschil.
Niettemin, bedankt voor deze constructieve bijdrage. ;)
 
Bovenaan