Winterevenement 2020

Murka

Nieuw lid
Die kalender gaat ongeveer 200 euro kosten met het geluk dat ik tot nu toe heb.
Dat ligt dus niet alleen aan mij.... Echt niet normaal zeg! Heb er al ik weet niet hoeveel sterren doorheen gedraaid, inclusief die 170 bonus, en heb er 3 van de 5 kunnen openen. Op deze manier gaat het nooit lukken ze allemaal te openen!

Nou, dan maar niet: de meeste prijzen zijn toch flut: daar ga ik geen diamanten aan verspillen!
 
Hoe zit het nou met die rendieren? Heb alle rendieren verzameld, maar om de prijzen te krijgen, moet ik zwaar diamanten neertellen? Is dat de bedoeling?
 
Opdracht 31 is o.a.: Doneer 40 (20 - 100) goederen uit het huidige tijdperk of het tijdperk daarvoor aan de gildekas.
Ik zit op E in de IJzertijd en wilde 40 wijn uit de Bronstijd doneren, mijn vorige tijdperk. Maar dat pakt het systeem niet.
Toch is dat mijn vorige tijdperk. Waarom geeft de opdracht dan aan dat dat kan?
 
je kan geen bronsgoederen in een gildekas storten, je zal voor deze opdracht dus goederen van je eigen tijd moeten gebruiken
 

Bill65

Lid
Hoe verkrijg je de kado's van de rendieren. Kun je die pas innen als jealle rendieren hebt.? Ik heb trouwens nog geen wintertrein gezien.
 

DarthRonin

Actief lid
Hoe verkrijg je de kado's van de rendieren. Kun je die pas innen als jealle rendieren hebt.? Ik heb trouwens nog geen wintertrein gezien.
1. diamanten betalen
2. je kunt al innen als je maar 1 rendier hebt
3. wintertrein was er op dag 1, die zal ergens rond dag 10-15 wellicht voor een 2e keer komen en dan op het einde nog een keer, maar garanties zijn er niet.
 
Grrr, 10 dagen lang alleen de dagelijkse missie gedaan voor slotopeners.
Nu resterende deuren geopend met die dingen en wow, een massazelfhulp kit en 25 goederen,
Wat een but-beloning voor zoiets.
Krijg toch zomaar de indruk dat dit niet het beste evenement is wat ze bedacht hebben
 

squirrel

Actief lid
Grrr, 10 dagen lang alleen de dagelijkse missie gedaan voor slotopeners.
Nu resterende deuren geopend met die dingen en wow, een massazelfhulp kit en 25 goederen,
Wat een but-beloning voor zoiets.
Krijg toch zomaar de indruk dat dit niet het beste evenement is wat ze bedacht hebben
Op de beta kun je zien wat je kan verwachten (gemiddeld) onder zo'n deur... en ja, onder die deuren zit vooral 'troep'..... maar sommige willen graag alle deuren open voor de extra beloning dan.... keuze van spelen
 
48 van de 70 opdrachten gedaan en mag er nu maar één per dag meer doen wat *** boring is. Wat voor rol speelt dat nu eigenlijk of je het in één trek uitspeelt of in 32 dagen? heb een complete bakkerij en 1 op level 3. Heb vier bambi's voor de slee staan. Het beste item bij de bambi's dat er tussen zit is een level 1 bakkerij en daar ga ik geen 3000 diamanten voor betalen. Ik heb 9 van de 10 deuren kunnen openen waarvan één met de lepels. Om 8 deuren open te krijgen heb ik 960 sterren van de opdrachten + de 170 sterren van opdracht 38 + 100 sterren van het inloggen gebruikt. Totaal 1230 sterren voor acht deuren is een gemiddelde van 153 sterren per deur. Er zijn nog 22 dagen te spelen x 30 sterren per dag is dus 660 sterren voor 22 deuren. Om alle deuren open te krijgen aan het gemiddelde van 153 sterren per deur zou ik er dus 2706 moeten bijkopen wat 28350 diamanten zou kosten of een diamanten pakket van 200€.
Ik heb voor 19€ diamanten gekocht en dat vind ik meer dan genoeg. Het is niet zo dat ik een profiteur ben en gratis speel want ik heb al ieder evenement diamanten gekocht. Ik zit er niets mee in want ik ken de kost van het hosten en personeel wel MAAR ER ZIJN GRENZEN en die worden in de laatste evenementen steeds meer overschreden door oa manipulatie van het spel en kansen die veel rooskleuriger worden voorgesteld dan dat ze in werkelijkheid zijn.. Ik weet natuurlijk wel dat het niet verplicht is om mee te spelen maar een ander nadeel dat ik ondervind is het feit dat door de snelle opvolging van evenementen met de daarbij horende gebouwen, er geen plaats meer is in de stad omdat je sneller gebouwen krijgt dan dat je de nodige uitbreidingen kan vergaren om ze te zetten. Tot slot, Het is geen gejammer maar een loutere vaststelling dat ik doe en zal blij zijn met de twee bakkertjes die ik ga hebben ondanks dat ze veel plaats innemen. De rest van uw rommel prijsjes mag je van mij part steken waar het zonnetje niet schijnt. Toedeloe en tot de volgende veroordeling.
 
Laatst bewerkt:

nietje52

Actief lid
Ik zou ten eerste geen sterren kopen om de deuren te openen mocht je die kalender af willen maken maar de "lepels" zoals jij ze noemt.
De slotopeners kosten 50 dia's per stuk en je kunt er ook nog 2 per dag gratis verkrijgen door je dagelijkse opdracht te doen.
Dus volgens jouw berekening kun je met de komende 660 sterren nog grofweg 4 deuren openen.
Blijven er 18 over. 22 dagen de dagelijkse opdracht afmaken is 44 slotopeners.
Ik reken heel ruim en dan ben je MAX 7000 dia's kwijt.
En ik heb mijn sleutel wel eens in 18 pogingen opengemaakt maar ook wel eens in 3.
Het blijft een kwestie van geluk.
 
@nietje34 Zo kan het ook natuurlijk maar dan heb je wel veel minder prijzen en nauwelijks kans op een dagprijs.
Ze hebben het gewoon zo gemaakt dat hetgeen je vroeger kreeg als je het spel uitspeelde nu ineens veel geld moet kosten.
En die wissel tussen de pakjes is helemaal afzuip. Dat is eigenlijk nergens voor nodig buiten de kansen te verkleinen dat je het op een redelijke manier kan uitspelen. Ik heb besloten om die kalender kaart gewoon links te laten liggen en de andere prijzen te kiezen in plaats van de slotopeners.
De neiging om nog diamanten te kopen wordt per evenement kleiner.
Misschien is het een beter idee om bvb een abonnementskost van 10€ per maand aan iedere speler aan te rekenen in plaats van enkelen veel te laten betalen voor de gratis spelers inbegrepen en de kansen om iets deftig te winnen en diamanten te vergaren te normaliseren.
Dat zou volgens mij het spel veel leuker en aantrekkelijker maken.
 

DarthRonin

Actief lid
Ze hebben het gewoon zo gemaakt dat hetgeen je vroeger kreeg als je het spel uitspeelde nu ineens veel geld moet kosten.

Jij verwart die kalender met de eindprijs.
Die eindprijs krijg je nog steeds gewoon, dat zijn die huisjes.
Die kalender is geen prijs die je krijgt voor het uitspelen van het spel, meer iets zoals die poppen met Halloween die je bij elkaar kon sprokkelen voor een bonus.
Dat is ook geen eindprijs maar iets extra wat zonder diamanten te spenderen vrijwel onhaalbaar is.

Misschien is het een beter idee om bvb een abonnementskost van 10€ per maand aan iedere speler aan te rekenen in plaats van enkelen veel te laten betalen voor de gratis spelers inbegrepen en de kansen om iets deftig te winnen en diamanten te vergaren te normaliseren.
Dat zou volgens mij het spel veel leuker en aantrekkelijker maken.

Als je wilt dat er nog maar 100 spelers dit spel spelen is dat een goed idee, denk dat de meeste spelers dan echter per direct stoppen met het spel.
Ik ga iig geen tientje per maand betalen als ik anders niet kan spelen.

Dat jij geld steekt in evenementen die de moeite niet waard zijn is jouw keuze, de meeste spelers die geld in dit spel steken doen dit op momenten dat het voordeel geeft en niet voor evenementen waar niks te halen is.
 
Bovenaan