Welke gebouwen zijn pré en welke niet?

Hoi,


Ik ben nieuw met het spel en speel het al een maandje nu volop elke dag.

Echter heb ik enkele vragen wat betreft het bouwen van gebouwen en wanneer doe je ze weg?

-Welke gebouwen zijn echt altijd een must in elk eeuw dat je vecht en welke niet?
-Welke Army's zijn goed en of hoe selecteren jullie je army om verder te komen als je niet de onderhandelbare producten hebt?
-Zodra je bijv. een huis met meer inwoners kan bouwen, verkoop je dan de oude en plaats je de nieuwe?
-Zodra je een nieuw tijdperk ingaat is het dan de bedoeling om zoveel mogelijk weg te doen van het tijdperk waar je in zat omdat je bepaalde dingen niet meer nodig hebt dan? Denk aan producten etc
 

Atokirina

Actief lid
Ik zal volgende week al je vragen proberen beantwoorden wanneer ik tijd heb. Je eerste vraag is al een serieus grote, met als antwoord ook een redelijk grote uitleg.

Laat je trouwens niet beïnvloeden door spelers die zeggen dat alles afhangt van je speelstijl en dat je dat zelf dus kiest wat van belang is.
Er is wel degelijk strategie in dit spel en een meest efficiënte speelstijl (die in fases verloopt), maar die speelstijl is helaas ook niet in 3 zinnen uit te leggen.

Volgende week ergens zal ik dus een zo volledig mogelijk antwoord proberen geven.
 

alosta

Lid
Er zijn wel degelijk verschillende speelstijlen hoor (de actieveling, iemand die gewoon inlogt en int, de vechter, de onderhandelaar, ...). De ene speelstijl levert wel sneller meer op dan de andere. Wat voor een speler jij bent is moeilijk te zeggen. Een speelstijl ontwikkel je trouwens zelf, wij kunenn alleen maar het theoretische en de werking meegeven.

Enkele gouden regels:
- Heb geduld (race niet door de tijdperken om ter snelst)
- Probeer zo snel mogelijk een Zeus te scoren (fp, oftwel forgepunten, die je in je orakel stort zijn eigenlijk al gauw verloren fp).