Wat te doen tegen 5 aanvallende ballista met 234% attack en 243% defence?

Brandtair

Nieuw lid
Ben nu al twee keer door deze gast aangevallen en vraag mij nu af wat je hiertegen kan beginnen?
Screenshot_20230201_110358_Forge of Empires.jpg
 

nietje52

Actief lid
De meningen zullen erover verdeeld zijn maar ik maak mij niet zo druk om aanvallen.
Als je je spullen op tijd binnen haalt kunnen ze je niet zoveel maken.
Er zijn wel spelers die hun verdedigende leger sterk genoeg maken om aanvallen af te weren maar dat kost een heleboel ruimte en het levert mijns inziens niet echt veel op.
 

Joey-the-king

Actief lid
Probeer eens met 1 balista en 7 schurk. Als jij als eerst aanzet bent zorg dat je 1e ballista achtet je schurken blijft staan, de tegenstander valt eerst je schurken aan (die veranderen in een balissta en je verliest niks) dan ben jij weer aanzet.. Geen idee of het werkt, maar als jij ook een goede aanval hebt maak je wel een kans.
 

nietje52

Actief lid
Probeer eens met 1 balista en 7 schurk. Als jij als eerst aanzet bent zorg dat je 1e ballista achtet je schurken blijft staan, de tegenstander valt eerst je schurken aan (die veranderen in een balissta en je verliest niks) dan ben jij weer aanzet.. Geen idee of het werkt, maar als jij ook een goede aanval hebt maak je wel een kans.
Je hebt toch helemaal geen invloed over de posities van je eenheden als je wordt aangevallen?
 

Atokirina

Actief lid
Gezien je lage tijdperk, kan je voor hogere tijdperkeenheden gaan. Is niet super eenvoudig maar wel heel voordelig.

Je stadsverdediging is eigenlijk niet zo heel interessant, maar hogere tijdperkeenheden helpen wel enorm.

Beste is om gewoon te te vermijden dat je geplunderd wordt.

Je kan ook heel actieve vrienden regelen, zodat je om de 3 dagen een stadsschild kan activeren, maar de tijd die je moet investeren om aan 140 dagelijkse taveernebezoekers te geraken, zal veel groter zijn dan uitvogelen welke inningstijden ideaal zijn om in te plannen in je dagdagelijks leven.

Dat zijn een beetje de opties die je hebt. Je kan ook investeren in bonussen voor verdedigende legers, maar de plaats/forgepunten die je daarmee verliest, weegt absoluut niet op tegen wat de buren ooit van je zullen plunderen in heel je FoE-carrière. Dus daarmee schiet je jezelf in de voet.
 

Joey-the-king

Actief lid
Je hebt toch helemaal geen invloed over de posities van je eenheden als je wordt aangevallen?
Ow. Mijn fout, ik dacht dat ie wilde terug aanvallen.

...
In dat geval kun je niks doen, leger is te sterk. Zorg dat je op tijd je producten binnenhaalt en je kunt ook gewoon diegene terug aanvallen :D.
 
Bij meer dan 200% aanval en verdediging en als jij vrijwel zonder bonus je stad verdedigd, wordt het lastig. Eerste stap is toch wel zorgen dat je zo sterk mogelijke eenheden hebt staan. Tweede zou zijn om toch een paar kleine vrije plaatsjes te gebruiken om je stadsverdediging te verhogen, bepaalde GG's helpen daar ook bij, heb je daar ook weer voordeel van.
Maar als het puur om een plunderaar met ballista's gaat, zou ik 3 cavalerie en 5 schurken neerzetten. De aanvalsbonus van die paarden kan er voor zorgen dat je tegenstander op z'n minst schrikt.
 
Bovenaan