Wat algemene feitelijke vragen..

DeletedUser

Guest
Hallo,

Ik ben recentelijk met dit spel begonnen en vind het erg leuk! :)

Maar ik heb wel wat vraagjes:

1. Waar kan je info vinden wat terrein precies doet? Ik heb gezien dat bos/struiken verdediging geven door er overheen te gaan met de muis, maar dat is alleen voor melee units of? Heb ook gehoord dat rotsen weer boost geeft voor ranged eenheden?

2. Waar kan je algemene info vinden over eenheden? Je kan info zien als je in een battle bent, maar ik zou ook graag precieze info willen over toekomstige eenheden etc.

3. Is er uberhaupt een algemene help-source? Heb het niet op de officiele site kunnen vinden..


Hopelijk kunnen de vragen hier beantwoord worden! Alvast bedankt!

Slish
 

DeletedUser

Guest
1. Het bos en struiken geven respectievelijk +3 en +2 bonus voor de verdediging. Dit geldt enkel voor de lichte infanterie van iedere tijd (dus speermannen, soldaten etc.) Paarden kunnen zich niet over rotsen bewegen, maar dat rotsen een boost geven aan range eenheden, zou ik niet weten.

2. Een mooi overzichtje van de troepen kan je in volgend spreadsheet vinden: Klikkie

3. Er bestaat momenteel nog geen algemene handleiding oid. De algemene FAQ (hier te vinden) biedt momenteel wel al heel wat hulp.
 

DeletedUser275

Guest
Een kleine toevoeging. Paarden kunnen niet over rotsen en niet over moerassen bewegen.
Bereden boogschieters kunnen wel over rotsen bewegen.
 

DeletedUser275

Guest
1. Waar kan je info vinden wat terrein precies doet? Ik heb gezien dat bos/struiken verdediging geven door er overheen te gaan met de muis, maar dat is alleen voor melee units of? Heb ook gehoord dat rotsen weer boost geeft voor ranged eenheden?

- struiken en bos geven +2 en +3 def bonus aan lichte infanterie
- calvalerie kan niet over rotsen en moerassen gaan
- bereden boogschutter kan wel over rotsen gaan.
- rotsen geven inderdaad een bonus aan korte afstand schutters (slingers, boogschutters,...)
 

DeletedUser

Guest
rotsen geven inderdaad een bonus aan korte afstand schutters (slingers, boogschutters,...)
In wat voor vorm geven deze dan bonus?
Schiet afstand zeker niet, dat heb ik zojuist getest. Ook staat er niks over in de spreadsheet troepen sterkte(niet de mijne, de Engelse bedoel ik uiteraard)
 

DeletedUser275

Guest
Nog een toevoeging aan mijn lijstje.
- lange afstand schutters kunnen niet over rotsen gaan.

@spekiej
Het viel mij op dat bij mijn tegenstanders de slingers en boogschutters meestal op een rots gaan staan als ze mij aanvallen.
Ik heb uitgezocht waarom en gevonden. Namelijk dit is de bonus.
De minium en maximum attack wordt +1 gedaan. Dus bijvoorbeeld 2-4 wordt 3-5. Dus dit geeft een kans dat ze iets meer schade doen dan anders.

De +2 en +3 bonus van de lichte infanterie wil eigenlijk zeggen dat de minimum en maximum attack van de aanvaller 1 minder wordt.
Dus bijvoorbeeld 2-4 wordt dan 1-3.
 
Bovenaan