voortdurende plundering

Dank voor de reactie, ik heb de faq ook gelezen en daar stond dat idd bij....ik vroeg me af of er nog andere dingen zijn....bij mijn laatste burenwissel is de betreffende speler niet uit de burenlijst verdwenen helaas... het lukt me lang niet altijd om tijdig op te halen ...en zelfs als dat wel lukt... een verslagen leger kan 24 uur geplunderd worden dus hij wacht gewoon de volgende productie af en slaat dan alsnog toe... zijn er andere mogelijkheden?
 
Kijk eens in je geschiedenis hoe laat hij langs komt. Als dat dagelijks dezelfde tijd is: even een uurtje eerder de boel leegtrekken. Krijgt hij in ieder geval een stuk minder dan de maximale poet.
 

Felair

Actief lid
Buiten een stadschild activeren(let wel op als de speler je aanvalt en nog niet geplunderd heeft dan kan hij tijdens je stadschild nog wel plunderen zolang de 24h nog niet voorbij zijn) en op tijd innen kan je niet veel doen inderdaad behalve misschien je verloren goederen bij hem of andere buren terughalen want iedereen kan plunderen natuurlijk.
 
Wederom dank voor de reacties :) stadsschild helpt idd goed (tenzij je voor inschakeling verslagen bent idd) en verder is timing essentieel begrijp ik. Kan iemand nog iets zeggen over de verplaatsing? Waarom staat de betreffende speler na mijn burenwissel nog steeds in de burenlijst? Worden niet alle buren bij verplaatsing veranderd? Is ook dat een kwestie van geduld tot hij na burenwissel wel uit de lijst verdwijnt??
 
De verplaatsing gaat random. Ik heb het ook regelmatig, op alle werelden waar ik speel, dat ik dezelfde buren af en toe weer tegen kom. Soms zit er langere tijd tussen, en soms blijven ze twee weekjes langer.
 

DarthRonin

Actief lid
Stadsschild is zo duur, dat is een oplossing als je redelijk strak kunt innen en weet dat het een keer niet gaat lukken omdat het te laat wordt ofzo.
Dan kun je met dat stadsschild de inning weer verzetten naar een tijdstip dat je wel weer kunt innen.

Maar als je goedjes wilt, begin een CF te bouwen.
In combinatie met de herhalende quests kun je dan bakken goedjes binnen halen zonder goederengebouwen.
Andere opties zijn eventueel GG's die goedjes produceren als Babel, Pharos en BSM, maar dat kost ook flink wat FP om ze hoog genoeg te krijgen voor goederenproductie, ik ga er voor het gemak maar vanuit dat je niet heel veel FP productie hebt vanwege een redelijk nieuw dorp.
Iets wat het snel levelen van een CF natuurlijk ook bemoeilijkt.

Zorg dat je elk event het event gebouw scoort op maximaal level, daar krijg je vaak ook wel wat goedjes van.
Doe de Japanse nederzetting, dat eindgebouw is dacht ik ook een goederentopper.

En buren zijn gebaseerd op het aantal FP dat er in de tech tree is gestoken.
Zolang jij of je tegenstander geen of evenveel FP in die tech tree steken blijf je hoogstwaarschijnlijk in dezelfde buurt hangen.
Geen FP erin steken als je dat vorige ronde wel hebt gedaan of er juist wel wat in steken als je dat vorige ronde niet hebt gedaan kan dan helpen.

Vannacht is er weer een burenwissel geweest, misschien dat ie nu dus wel weg is.
 
dank voor de reactie DarthRonin, idd een redelijke noob hier :) GG=groots gebouw, daar werk ik aan, gaat niet heel hard. Ik heb er al een aantal staan, zijn leuke projectjes en aardige opbrengsten. Wat is CF?
 

nietje52

Actief lid
CF = Chateau Frontenac
Verhoogt de opbrengsten van de missies.
Mijn CF is bijvoorbeeld niveau 78 en als ik bij een missie goederen krijg, krijg ik er nu 30 ipv 5.
Dat kan snel oplopen met de verschillende herhaalmissies.
 
Het voordeel als je al je goedjes uit GG's en evenementengebouwen weet te halen is dat je nauwelijks nog hoeft te handelen.

CF is inderdaad een hele goede, op D heb ik ook Pharos en Galata staan. Met name de laatste is interessant, in vergelijk met het oppervlak (3 x 3) het meest efficiënt. Sterrenkijker (niet Sterrenwacht) geeft goedjes van het vorige tp. Op level 10 al 50 stuks, dat vind ik zelf niet slecht.

Andere gebouwtjes die goedjes leveren zijn de sleemaker (ook leuk bij evenementen, als je producties van 5, 15 minuten etc moet draaien), 15 per dag. Cidermolen op max kan dan ook interessant zijn, die kan behalve goedjes ook fp's leveren. Eigenlijk is er best wel wat mogelijk.
 

DarthRonin

Actief lid
Andere gebouwtjes die goedjes leveren zijn de sleemaker (ook leuk bij evenementen, als je producties van 5, 15 minuten etc moet draaien), 15 per dag. Cidermolen op max kan dan ook interessant zijn, die kan behalve goedjes ook fp's leveren. Eigenlijk is er best wel wat mogelijk.

Probleem met die gebouwen is dat ze te plunderen zijn, ik heb gekeken naar gebouwen die niet te plunderen zijn.
Het stammenplein zou daar bijvoorbeeld ook tussen passen, maar naar mijn smaak geeft die te weinig goedjes om de moeite te zijn, maar wie weet helpt die ook nog.
 

DarthRonin

Actief lid
galata toren kan een plundering ook tegenhouden

Nadeel van de galata is echter dat hij op lagere levels niet veel doet, zeker als er meer dan 3 plunderaars actief zijn en daarnaast ook weer FP kost die een speler die met dit probleem kampt zelden genoeg heeft.
Dan steek ik mijn FP liever in een CF die in combinatie met herhaaltjes zelfs op lvl 10 al flink wat goedjes per dag op kan leveren als je handmatig blijft innen.

Maar dan moet je natuurlijk wel die herhaaltjes beschikbaar hebben en dat trucje is bij nieuwere spelers wellicht niet bekend.
Merk regelmatig dat spelers die al jaren spelen zelfs nog niet bekend zijn met de herhaaltjes :D
 
Bovenaan