Voorstel voor een zinnige discussie

DeletedUser6877

Guest
Voorstel : Net als in berichten zou je in je eigen discussieonderwerp, dat jij bent begonnen, enkele spelers moeten kunnen uitsluiten, net als bij berichten in de game.

Voordeel: het houdt discussies zinnig, doordat ze niet meer gestoord worden door spelers die niets positiefs toevoegen of meningen inbrengen alsof het feiten zijn. De discussies kunnen dan gevoerd worden op basis van argumenten en feiten, niet op meningen.

Nadeel: Voor sommigen zullen bepaalde discussies niet toegankelijk zijn, maar het voordeel weegt ruimschoots op tegen dit nadeel.
 

DeletedUser

Guest
Dit voorstel is afgewezen. Het is niet aan 1 speler om te bepalen wie er wel zinnig zijn in een discussie en wie niet. Morgen wordt dit gesloten en gearchiveerd.
 

DeletedUser

Guest
Het is het idee van die speler. Dat betekent niet dat die speler ook uit mag maken wie er wel en niet op mogen reageren. Anders zou bijvoorbeeld iedereen die tegen een idee is buitengesloten kunnen worden om zo het idee te beïnvloeden. het topic is van iedereen die zich geroepen voelt om te reageren.

Dat nog afgezien van de vraag of dit technisch wel mogelijk is.
 

DeletedUser6877

Guest
dat zou wel zo moeten zijn, mijn eis dat er redelijk gediscussieerd wordt is toch heel neutraal

Okay kleine aanpassing bij meerdere verzoeken van een deelnemer in de discussie dient de forum moderator die persoon uit de discussie te halen.

Edit Murdocku: 2 posts samengevoegd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Mocht een discussie uit de hand lopen dan wordt er passende actie ondernomen. Maar dat is aan de moderators, niet aan de voorsteller van het idee. Dit om dezelfde reden als eerder genoemd.
Mocht iemand vinden dat iets niet goed loopt dan kan dit gemeld worden. Daarna zal er een moderator kijken of deze klacht terecht is of niet en daarnaar handelen. Iemand volledig uitsluiten van een discussie zal sowieso niet gebeuren, behalve als die persoon een ban heeft voor het volledige forum.
 

DeletedUser6867

Guest
Je kan nu al iemand negeren op het forum als je er zo last van hebt.
Met dit idee zorg je ervoor dat mensen die met tegen argumenten worden geweigerd hun feedback te geven behoorlijk kansloos dus.
Je hebt op een forum nou eenmaal met een groot schaal aan mensen te maken die dingen anders kunnen zien.

Voordeel: het houdt discussies zinnig, doordat ze niet meer gestoord worden door spelers die niets positiefs toevoegen of meningen inbrengen alsof het feiten zijn. De discussies kunnen dan gevoerd worden op basis van argumenten en feiten, niet op meningen.

Je geeft zeer vaak aan dat je mening geeft ga je jezelf dan ook uitsluiten?
 

DeletedUser10486

Guest
Goed idee. Haal iedereen die van plan is tegen te stemmen uit de discussie, en je voorstellen halen gemakkelijk 75%.
 

DeletedUser6877

Guest
Dacht ik ook Stefan, jij mag altijd meepraten, want je doet het op basis van argumenten, niet om maar iets te zeggen ;)

@ murdocku

En tsja daar gaat het fout, ik dacht dit het forum was van de spelers. Dus mijn idee is zo slecht nog niet, denk er maar eens goed over na ;)

Edit Murdocku: 2 posts samengevoegd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Het forum is voor de spelers. Er moet echter op een bepaalde manier orde gehouden worden. Als iedereen 'zijn' orde gaat houden dan heeft zometeen niemand meer de mogelijkheid om iets te zeggen omdat er altijd wel iemand anders is die het daar niet mee eens is en het dus weg haalt.
Daarom zijn er enkele mensen aangewezen om die orde te houden. Daar horen de eerder genoemde punten ook bij.
 

DeletedUser6877

Guest
Dat zeg ik dus, maar als er een x aantal mensen aangeeft dat iemand de discussie verstoort of niets positiefs (kritiek kan namelijk ook positief gegeven worden) dan zou daar sneller op gereageerd moeten worden. ;p
 

DeletedUser

Guest
Al zijn er 10 mensen die een bepaald bericht melden, uiteindelijk zijn wij degenen die bekijken of een bericht wel of niet volgens de regels is. Het aantal meldende mensen maakt een bericht niet ineens erger. En zoals ik net al zei, we zullen niemand verbieden in een topic te blijven posten zolang dat topic open is.
 

DeletedUser

Guest
Dacht ik ook Stefan, jij mag altijd meepraten, want je doet het op basis van argumenten, niet om maar iets te zeggen ;)

Lees het nog eens. Het lijkt er niet op dat hij het met je eens is. Zijn argument lijkt mij nogal sarcastsich :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan