Virus Generator

DeletedUser7489

Guest
Kan er een special building komen die virussen genereert. Dit virus kan aan een gebouw (munten / productie/goederen) gekoppeld zodat bij plunderen bv die helft van de goederen van de plunderaar verdampen. Geeft een extra dimensie bij het plunderen. Nu zit er geen spanning in.
 

DeletedUser11408

Guest
Ik veronderstel dat je regelmatig geplunderd wordt en je het niet fijn vindt en daarom dit idee introduceert?

Voor mensen die plunderen en zo goed als niets hebben van goederen is dit niet zo'n probleem.
Anderzijds is dit te omzeilen door al de goederen in de handel te steken waardoor je geen goederen hebt in je inventaris.

Alhoewel ik graag een uitdaging zou hebben is dit idee wat te drastisch en ik vind dat er ook een voordeel moet inzitten als het risico vergroot :)
 
Dit idee heeft echt niks te maken met het bieden van een uitdaging en de enige "extra dimentie" die het oplevert is dat je in 1 klap 1000en goederen kwijt kan zijn (ja, sommigge mensen hebben dergelijke hoeveelheden op voorraad, ja.). Als je wraak wilt op je plunderaars heb je daar een WRAAK knop voor. En als je niet sterk genoeg bent om wraak te nemen, kan je daar aan werken.
 

Felair

Actief lid
Kan er een special building komen die virussen genereert. Dit virus kan aan een gebouw (munten / productie/goederen) gekoppeld zodat bij plunderen bv die helft van de goederen van de plunderaar verdampen. Geeft een extra dimensie bij het plunderen. Nu zit er geen spanning in.

De spanning is in deze of er wel FP in die TB zit of dat er rommel in zit zoals munten en goederen...
Zelfde geld voor dingen zoals cider molens, Bazaars enzovoorts.
Dat is dan toch weer een aantal seconden van je speeltijd die je kwijt bent en waar je rotzooi voor terugkrijgt xD

Verdere penalty's lijken me niet nodig, dit lijkt een beetje uit onmacht voor te komen dus:
Raad ik je dit topic aan, mits je vooruit kan in het Engels.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben geen fan van dat soort gebouw. Zeker niet als er zo een groot gevolg aan gekoppeld is.

Stel je eens voor dat je flink wat goederen verzamelt, veel handel drijft en bijvoorbeeld tot in Hoge Middeleeuwen gekomen bent. Dat maakt dat je van alle goederen van Bronstijd tot en met Hoge Middeleeuwen flink wat in voorraad hebt zitten. Je besluit dan eens te gaan plunderen en dan... pats boem... de helft van alles wat je hebt verzameld, ben je gewoon kwijt... Sorry, moest dit bij mij gebeuren dan zou ik gewoon stoppen met het spel want dan ben je gewoon echt bijna alles kwijt waar je (misschien) een paar maanden voor hebt gespeeld. Dit staat helemaal niet in verhouding tot wat je "maar" riskeert als je geplunderd wordt.

Het gevoel van geplunderd te worden, is al niet zo fijn. Dan moet je eens nagaan wat iemand zal voelen als de helft van zijn goederen ineens verdwijnen, gewoon omdat hij pech heeft om een "verkeerd" gebouw te plunderen. Op deze manier geef je ook geen uitdaging aan het plunderen maar maak je er eerder een soort loterij van: heb je de pech om een gebouw met een virus in te plunderen? Tja, dan ben je de helft van je goederen kwijt en anders heb je geluk gehad. Daar vind ik weinig uitdaging aan.

Er zijn volgens mij betere manieren om de uitdaging te verhogen zoals bijvoorbeeld de verdediger (meer) inspraak geven op de AI. Zodat je bijvoorbeeld per type eenheid een volgorde van type eenheden kan opgeven waar die eenheid zich op moet focussen of dat die eenheid bij voorkeur naar een bepaald terrein type moet gaan, enzovoort... Dit zorgt in mijn ogen meer voor uitdaging dan een virus en zonder de aanvaller nog eens extra te straffen als die erin slaagt om door de verdediging te raken.
 

DeletedUser

Guest
-1 Zucht,.. wat een waanzin echt!

Edit Zullen we dan ook invoeren dat elke sectormepper, na ieder “gevecht” 50% kans loopt dat zijn/ haar GG’s volledig worden weggevaagd en dat die weer van het begin af aan opgebouwd moeten worden binnen een bepaalde zeer korte tijd en dat het anders helemaal niet meer mag?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Wildstorter

Actief lid
-1 Zucht,.. wat een waanzin echt!

Edit Zullen we dan ook invoeren dat elke sectormepper, na ieder “gevecht” 50% kans loopt dat zijn/ haar GG’s volledig worden weggevaagd en dat die weer van het begin af aan opgebouwd moeten worden binnen een bepaalde zeer korte tijd en dat het anders helemaal niet meer mag?

In de tussentijd dan wel op een eiland zetten zodat je er naar kunt kijken uiteraard :p
 

bonke35

Actief lid
ik heb het idee dat de ts niet bedoeld dat je 50% van je inventarisgoederen in 1 keer kan kwijtraken maar dat het aantal goederen van bv een 24 uurs productie gehalveerd word
ps :) al denk ik niet dat dit iets gaat worden :eek:)
 

DeletedUser

Guest
Welnee de straffen kunnen niet medogenloos genoeg zijn :D

In dat geval... waarom dan niet ineens kans op een account reset voor de persoon die plundert. Kan hij helemaal opnieuw beginnen... Dat sommige mensen het nog aandurven om te plunderen... schandalig zeg... :p:D:p


ik heb het idee dat de ts niet bedoeld dat je 50% van je inventarisgoederen in 1 keer kan kwijtraken maar dat het aantal goederen van bv een 24 uurs productie gehalveerd word
ps :) al denk ik niet dat dit iets gaat worden :eek:)

Ik denk niet dat de topicstarter dat bedoelt met zijn idee. In dat geval zou alles gewoon hetzelfde blijven met als enige gevolg dat de aanvaller soms nog wat minder krijgt. Het zou me raar lijken als hij daarop doelt omdat je dan nog altijd als verdediger je geplunderde productie kwijt bent.

Het is gewoon verkeerd om de aanvaller te straffen bij het plunderen. Het maakt mij niet uit of de aanvaller nu enkel de helft van de geplunderde productie of de helft van zijn inventaris kwijt is. Dit hoort niet. In geen enkel spel word je gestraft omdat je een gevecht gewonnen hebt... Bovendien verliest de aanvaller tijd en mogelijk troepen. Ik vind dat de aanvaller best nog meer beloond mag worden omdat hij door de verdediging is geraakt...

Dus in welke vorm de topicstarter het ook ziet: ik blijf tegen zijn idee.
 

DeletedUser9480

Guest
Ik denk niet dat een virus een goeie toevoeging zou zijn.
Als verdediger heb je al genoeg opties om aanvallers/plunderaars op een afstand te houden.
Denk aan wachtvuren, GG's voor stadsverdediging en je taveernewinkel waar je zelfs je stad kan buitensluiten voor aanvallen...
Genoeg opties lijkt me:cool:
 

Markus

Actief lid
Ik zie wel wat in een idee voor boobytraps eigenlijk. Dit moet dan wel met een gg gebeuren (hoger level, hogere pakkans), waarbij als de boobytrap afgaat, de aanvaller zijn hele aanvalsleger kwijt is (en niks krijgt).

Hierbij moet dan wel gaan gelden: geen (volledig) aanvalsleger == niet kunnen plunderen!
Of als alternatief: alleen maar kunnen plunderen direct na de aanval.
 

Wildstorter

Actief lid
En dan wel 2 kanten op werken, dus ook kans dat de verdediger zijn verdedigende leger kwijtraakt. Kan direct de hele buurt ingelicht worden dat er 2 speer staat xD
 

DeletedUser7489

Guest
Even een tussenstand opmaken. Het lijkt wel social media met al de genuanceerde opmerkingen. Nee, ik word niet regelmatig geplunderd. Word ik geplunderd, zijn het maar een paar goederen of munten. Zit meer tussen de oren dan het kost. Ik zit in de Virtuele Toekomst. De groep buren hebben punten variërend van 300.000.000 tot 12.000.000. Zie, een gigantisch verschil. De laag geplaatsten kunnen zich nooit beschermen of kunnen nooit een gelijkwaardig leger op de been brengen. 99% van de hooggeplaatsten vechten voor de punten. Een enkeling plundert alles en iedereen, tenminste als hun tegenstanders minimaal 100.000.000 minder punten hebben. Niemand in de Virtuele Toekomst behoeft te plunderen om goederen of munten te verzamelen. Als hij/zij toch plundert, het is een onderdeel van het spel, mag er toch wel een uitdaging/ extra dimensie bijkomen.

In mijn voorstel heb ik het over……. Bv de helft van zijn goederen. Bv, betekend bijvoorbeeld. Het is arbitrair, het kan ook een kwart of 10% zijn.
 

Felair

Actief lid
k zit in de Virtuele Toekomst. De groep buren hebben punten variërend van 300.000.000 tot 12.000.000. Zie, een gigantisch verschil. De laag geplaatsten kunnen zich nooit beschermen of kunnen nooit een gelijkwaardig leger op de been brengen.
Onzin, je kan altijd op tijd ophalen of wanneer dat echt niet kan een stadsschild zetten, daarnaast zijn deze mensen dan zonder vooruit te kijken of zonder dingen uit te zoeken door de TP's heen gestormd en is dit het resultaat.

Een enkeling plundert alles en iedereen, tenminste als hun tegenstanders minimaal 100.000.000 minder punten hebben.
Tja, dat kan nou eenmaal gewoon persoonlijk plunder ik momenteel alleen de top 30 in de buurt omdat ik nog in een relatief laag TP zit waar de rest toch niets zinnigs heeft over het algemeen (ik jaag op FP, de rest komt wel via herhaal missies). Maar iedereen kan doen wat hij wil natuurlijk.

Niemand in de Virtuele Toekomst behoeft te plunderen om goederen of munten te verzamelen. Als hij/zij toch plundert, het is een onderdeel van het spel, mag er toch wel een uitdaging/ extra dimensie bijkomen.
Hoe meer FP hoe meer groei, of je nu in VME of VT zit dat maakt volgens mij geen drol uit alleen naarmate je FP Gg's hoger worden gaat het % van je inkomsten uit plunderen misschien wat naar beneden maar elke FP is er een. En vergeet niet de plunder GG's. En tja als iemand merkt dat ie niets behalve die muntjes of iets anders in plaats FP bij je kan plunderen kan ik me ook wel voorstellen dat ie die gewoon pakt als het kan.

Kortom een extra dimensie in de vorm van een extra straf voor de plunderaars lijkt mij echt onzin, dan zou ik eerder zeggen zorg dat mensen fatsoenlijk ingedeeld worden want dat is nu schijnbaar op hoeveel FP je in je technologie hebt zitten en daar kan je mensen die wel hun GGs op behoorlijk niveau hebben voordat ze zomaar doorstomen qua TP niet voor gaan straffen vind ik.
 
Laatst bewerkt:

Wildstorter

Actief lid
Als je in VT zit dan weet je zelf dat de juiste combinatie volgens steen/papier/schaar altijd kan winnen. Of je dan 100% of 300% bonus hebt... dus daar zit je extra dimensie al in mijn ogen. Waarom zou ik kans moeten hebben op het verliezen van voorraad? Het worst pas leuk als het dan zo is dat je bij niet plunderen ook iedere dag kans hebt om de helft van je goederen kwijt te raken, zo gaat iedereen lekker actief spelen.

Wil je het echt spannend maken doe dan een productie die kan bederven of iets in die richting, haal je het zelf op tijd op dan is er geen probleem, ben je te laat is alles weg en maakt het geen verschil of er tussentijds een plunderaar geweest is.
 

DeletedUser

Guest
Even een tussenstand opmaken. Het lijkt wel social media met al de genuanceerde opmerkingen. Nee, ik word niet regelmatig geplunderd. Word ik geplunderd, zijn het maar een paar goederen of munten. Zit meer tussen de oren dan het kost. Ik zit in de Virtuele Toekomst. De groep buren hebben punten variërend van 300.000.000 tot 12.000.000. Zie, een gigantisch verschil. De laag geplaatsten kunnen zich nooit beschermen of kunnen nooit een gelijkwaardig leger op de been brengen.

Hoezo niet? Laaggeplaatste spelers hebben dezelfde mogelijkheden als hooggeplaatste spelers. Dit wil zeggen dat ook laaggeplaatste spelers een gelijkwaardig leger op de been kunnen brengen. Als zij dat nog niet gedaan hebben dan wordt het hoog tijd dat zij dat doen en anders kiezen ze er zelf voor om zwakker te blijven. Hiervoor moeten diegenen die anders spelen toch niet gestraft worden?

Bovendien zou ik niet zomaar durven stellen dat iemand die minder punten heeft per definitie zwakker is en zich niet kan verdedigen of zijn mannetje niet kan staan...


99% van de hooggeplaatsten vechten voor de punten. Een enkeling plundert alles en iedereen, tenminste als hun tegenstanders minimaal 100.000.000 minder punten hebben. Niemand in de Virtuele Toekomst behoeft te plunderen om goederen of munten te verzamelen. Als hij/zij toch plundert, het is een onderdeel van het spel, mag er toch wel een uitdaging/ extra dimensie bijkomen.

In mijn voorstel heb ik het over……. Bv de helft van zijn goederen. Bv, betekend bijvoorbeeld. Het is arbitrair, het kan ook een kwart of 10% zijn.

Goed, je wil meer uitdaging. Ik ben voorstander! Hoe meer uitdaging er is, hoe beter. Alleen vind ik dat je het hier op een verkeerde manier ziet.

Omdat:
- Als je een gevecht wint op de continentenkaart dan krijg je een beloning
- Als je een gevecht wint bij gilde expedities dan krijg je een beloning
- Als je een gevecht wint van je buren dan krijg je een beloning

Als jij gaat doen dat je mogelijk wat van je eigen goederen verliest als aanvaller dan straf je iemand omdat die speler een gevecht gewonnen heeft. Dit is krom. Dat hoort niet. Als je tijd en moeite steekt in het bekampen van een andere speler en je verslaat die verdediging dan doe je je best. Dan speel je slim. In elk spel dat je slim speelt, krijg je voordelen.

Ter vergelijking met gezelschapspellen:
- Tijdens een spelletje dammen word je niet gestraft omdat je met een dam kan spelen. Er wordt geen dam afgenomen omdat je er meer hebt dan je tegenstander.
- Je mag je vaandel niet verplaatsen tijdens een spelletje Stratego omdat je hem niet zo slim gezet hebt en je hem daarom niet goed kan verdedigen.
- Er wordt bij een spelletje schaak geen dame/koningin afgenomen omdat je er toevallig meer hebt dan je tegenstander.
- Bij een spelletje monopolie verdwijnt er niet ineens een eigendom, huis of hotel van de tegenstander als je constant moet betalen omdat je in begin van het spel te weinig eigendommen gekocht hebt.

Bij online spellen gaat het er net hetzelfde aan toe. Je wordt beloond voor activiteit en slim spel en gestraft voor je foute keuzes... Iemand straffen omdat hij actief en slim gespeeld heeft dat klinkt volgens mij dan ook krom.

Wil je meer uitdaging krijgen aan het plunderen dan moet je dus ingrijpen voordat de aanvaller kan plunderen. Dit betekent dat je dus ervoor moet zorgen dat de aanvaller meer moeite moet doen om de verdediging te omzeilen of om te plunderen. Hiervoor zijn er al heel wat mogelijkheden in het spel. Als jij er nog goede weet die een toevoeging hierop zijn dan kijk ik graag uit naar je idee. Zolang je maar niemand gaat straffen omdat hij actief en slim speelt...
Net zoals je bijvoorbeeld bij een spelletje dammen ervoor moet zorgen dat de tegenstander geen of zo weinig mogelijk dammen kan behalen en niet moet gaan brainstormen over mogelijke straffen als de tegenstander dan toch erin slaagt om een dam te verkrijgen. Bijvoorbeeld dat hij dan mogelijk de helft van zijn resterende damschijven moet inleveren als hij een dam behaalt...

Ik heb bewust de vergelijking met gezelschapspellen gemaakt omdat daar ook hetzelfde principe, van online games zoals Forge of Empires, is en daar is het echt heel duidelijk te zien hoe krom het is om te straffen voor slim spel. Ik hoop dat het nu duidelijker is waarom ik hier tegen ben en dat het niet is om zomaar interessant te doen of om zomaar wat te gaan brullen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En die punten hebben dus echt weinig te maken met hoe sterk je bent. Puntjesmeppers bijvoorbeeld, halen bakken vol puntjes binnen door dagelijks sectortjes vol kampjes opnieuw te pakken, maar daarmee komen ze nog niet zomaar door je verdediging heen(tenzij je zelf ook 8 kampjes neerzet natuurlijk).

En als je een slecht idee inbrengt, moet je niet vreemd opkijken als je niet wordt toegejuicht.
 

DeletedUser6877

Guest
Het is al heel vaak gezegd, maar plunderen hoort bij het spel. Elk idee dat hier wat tegen in brengt, is bij voorbaat kansloos. Plunder terug, of zet je stadsschild aan of zet je stad vol wachtvuren. Hoplakee!
 
Bovenaan