Verwijderen foute forum posts

DeletedUser5986

Guest
Hoi
Ik zie dat de Forum Moderatoren tegenwoordig goed hun werk doen door foute, ongewenste, beledigende of off-topic posts verwijderen.:p
Daardoor ontstaat er echter n groot probleem:(
Nu krijg je steeds weer lege balken te zien met in de heading dat de post is verwijdert en de reden daarvoor.
Zou het niet gewoon makkelijker zijn om de verwijderde posts gewoon geheel te verwijderen?
En dat hooguit diegene die hem gepost heeft de reden van verwijdering te zien krijgt?
Of dat deze lege posts een tijdlimiet krijgen van 24 of 48 of 72 uur ofzo...
Want je wordt nu soms scheel van zoeken naar de ware posts tussen veel verwijderde posts (meestal haantjes gedrag van anderen).
Ik denk dat veel forum lezers dit erg aantrekkelijk zyullen vinden.
Om n voorbeeld te noemen het een bericht over de FoE handleiding Wereldkaart heeft zo ongeveer 20 verwijderde posts die als je ingelogd bent wel ziet maar als niet ingelogt niet. dus het kan wel ;)
 

DeletedUser

Guest
vBulletin (de forumsoftware die we gebruiken) biedt niet zo veel opties aan om dergelijke verwijdernotities te zien. Het is of ingeschakeld of uitgeschakeld voor een gebruikersgroep. Er zijn helaas geen tussenopties.

De redenering achter het tonen van deze verwijdernotities is dat we zo vermijden dat je inlogt en merkt dat er plots enkele posts weg zijn zonder enige verklaring. Ik begrijp echter wel dat dit in sommige omstandigheden storend kan zijn. Begin volgende week hebben we 2 forum moderatoren extra. We bespreken dit dan eens intern met het team en herbekijken de beslissing om de optie op ingeschakeld te laten staan. :)
 

DeletedUser5986

Guest
Ok... Thanx voor de informatie. (al begrijp ik als digibeet weinig van wat 3Dimensional bedoeld).
Ik had in mijn voorstel dan ook geopperd om de eigenaar van het verwiderde bericht dan eenmalig te laten zien dat zijn/haar vorige bericht verwijderd is en waarom.. nou weet ik natuurlijk niet of dat via de programmatuur mogelijk is, maar t zou n verbetering zijn.
Fijn dat jullie er in ieder geval over gaan praten met elkaar. Als het maar wat oplevert...;)
Want ik hoor er genoeg van die t niet leuk vinden.

Ik moet wel zeggen, dat de algemene interactie met de moderatoren de laatste tijd een stuk beter en directer is dan voorheen, ook actiever van hun kant dus uit. Dit vindt ik n goed punt.:eek:;)
 

DeletedUser4100

Guest
Hoi
Ik zie dat de Forum Moderatoren tegenwoordig goed hun werk doen door foute, ongewenste, beledigende of off-topic posts verwijderen.:p
Daardoor ontstaat er echter n groot probleem:(
Nu krijg je steeds weer lege balken te zien met in de heading dat de post is verwijdert en de reden daarvoor.
Zou het niet gewoon makkelijker zijn om de verwijderde posts gewoon geheel te verwijderen?
En dat hooguit diegene die hem gepost heeft de reden van verwijdering te zien krijgt?
Of dat deze lege posts een tijdlimiet krijgen van 24 of 48 of 72 uur ofzo...
Want je wordt nu soms scheel van zoeken naar de ware posts tussen veel verwijderde posts (meestal haantjes gedrag van anderen).
Ik denk dat veel forum lezers dit erg aantrekkelijk zyullen vinden.
Om n voorbeeld te noemen het een bericht over de FoE handleiding Wereldkaart heeft zo ongeveer 20 verwijderde posts die als je ingelogd bent wel ziet maar als niet ingelogt niet. dus het kan wel ;)

Lijkt mij een heel goed plan. Want je kan inprinciepe nu gewoon je
post verwijderen en als reden een zin zetten. Die kan in princiepe niet
meer verwijderd worden als ik het goed heb.

@3D misschien is het een idee spoilers toe te passen binnen verwijderde
stukken. Bv. er is een hele lap berichten 10 of zo verwijderd. Dan is het een
al flink scrollen. Als er een soort spoiler kan komen die die 10 verwijderingen
opneemt dan heb je dat gescrol niet meer en toch een verklaring voor verwijdering.
Een voorbeeld nu met redenen:

Off topic!

Off topic!

Off topic!

Off topic!

Off topic!

Off topic!

Off topic!

Off topic!

Met een spoiler

Off topic!

Off topic!

Off topic!

Off topic!

Off topic!

Off topic!

Off topic!

Off topic!

Veel beter toch? Misschien is dat een idee die haalbaar/mogelijk is?
Ik weet niet veel van software maar als het kan zal dat al veel schelen.:)
 

DeletedUser6867

Guest
Om even op dit topic in te gaan, er zal vanaf volgende week intern overleg plaats vinden over dit idee dit ivm met dat Daaros nog tentamens heeft.
Dus er word aan gewerkt we hebben nog even wat tijd nodig we zijn dit niet vergeten.
 

DeletedUser5986

Guest
Super dat jullie zo mee denken en er over willen praten..
En tuurlijk begrijp ik (en ik denk de meeste andere spelers ook) dat jullie ook nog een reallife hebben.
Dus we zien/horen het wel.
Thanx anyway ;)
 

DeletedUser

Guest
We hebben deze optie nu uitgeschakeld. Als een post of topic is verwijderd, dan zal je geen notitie er van zien. Je ziet enkel nog de niet-verwijderde posts en topics.

Het is helaas niet mogelijk om een gulden middenweg te gebruiken. vBulletin biedt alleen de mogelijkheid om de notitie aan of uit te zetten. Varianten (bv. enkel jouw verwijderde berichten zien) zijn niet mogelijk. :)
 
Bovenaan