Verbeteren vaandeldrager/drummer

DeletedUser4600

Guest
De vaandeldrager drummer zoals ze nu in het spel zitten zijn waardeloos, als je ze inzet geef je één van je acht legerplaatsen op dus je verliest gemiddeld 12,5% aanval/verdediging. Daarvoor krijg je de drummer vaandeldrager terug (resp 6 en 12% aanval en verdediging plus hun eigen kracht, die laag is) dus je wordt er niet of nauwelijks beter van.
Mijn idee is, voeg de mogelijkheid toe om een drummer of vaandeldrager naast je eigen leger in te zetten, dus een negende eenheid, dan heb je er tenminste nog wat aan. Nu baalt iedereen die drummers of vaandeldragers wint, het is shit.
Implementatie laat ik aan de ontwikkelaars over.
 

DeletedUser

Guest
Je vergeet dat die drummer ook een pantserpunt geeft. Verder klopt je 12,5 % verlies niet, want je andere 7 eenheden krijgen hogere waardes. Als je dan die 7 + drummer met de oorsronkelijke 8 vergelijkt is je verlies geen 12,5 %. Tot slot heeft je voorstel geen enkel nut. In de huidige situaitie moet je een keuze maken of je ze wel of niet gebruikt. Zeker in de lagere tijdperken hebben ze nog wel waarde. Als jouw voorstel aangenomen wordt zet iedereen er gewoon eentje neer als 9de eenheid en blijft de onderlinge verhouding hetzelfde. Je schiet er dus helemaal niets mee op.
 

DeletedUser7153

Guest
je kan ze gebruiken om een toekomstsector binnen te slepen op GvG als de sector alleen schurken bevat ^^
dus wie zegt dat kleine gildes niet hoog kunnen spelen :p
 

DeletedUser3120

Guest
Beter zou zijn om hun aanvals en verdedigingswaarde af te laten hangen van het tijdperk waarin ze vechten. En bij de vraag welk tijdperk je moet nemen, zou ik gewoon zeggen het tijdperk van je eenheid die in het hoogste tijdperk zit, zoals dat ook het tijdperk is waarvoor je punten krijgt.
 

DeletedUser

Guest
Beter zou zijn om hun aanvals en verdedigingswaarde af te laten hangen van het tijdperk waarin ze vechten. En bij de vraag welk tijdperk je moet nemen, zou ik gewoon zeggen het tijdperk van je eenheid die in het hoogste tijdperk zit, zoals dat ook het tijdperk is waarvoor je punten krijgt.

Lijkt mij lastig, want dan zouden ze een variabele waarde hebben. Denk niet dat je dat zo makkelijk in het spel implementeert.
 

DeletedUser3120

Guest
Lijkt mij lastig, want dan zouden ze een variabele waarde hebben. Denk niet dat je dat zo makkelijk in het spel implementeert.
Er zijn toch wel meer zaken in het spel die tijdsperk afhankelijk zijn zoals overwinningstorens, wensput, enz.
Daarnaast is dat wat een schurk kan worden ook afhankelijk van de eenheden die meevechten. Nu ben ik geen programmeeur, maar het lijkt me dus niet zo heel lastig om zo'n afhankelijkheid dus ook voor de vaandeldrager in te voeren.
 

DeletedUser

Guest
Overwinningstorens en wensputten schuiven standaard mee omhoog.

Schurken hebben een standaardwaarde en veranderen in een eenheid met een andere standaardwaarde. Als jij je huis der kampioenen een tijdperk omhoog gooit gaan je bestaande afhankelijke kampioenen niet mee omhoog, maar verdwijnen ze. Ik vraag me dus af of het wel zo makkelijk is om die vaandeldrager zich steeds aan het tijdperk te laten aanpassen.

Door die vaandeldrager waardes uit het hoogste tijdperk mee te geven maak je er een standaardeenheid van. Iedereen zal er dan eentje neer gaan zetten. Uiteindelijke resultaat verschilt dan niks van nu, waar niemand in de hogere tijdperken hem neerzet. Nu heeft hij tenminste nog een geringe meerwaarde. Dan helemaal niet.
 

DeletedUser4100

Guest
Dat lijkt mij ook. Vergelijkbaar met de kampioenen. Helemaal omdat die drummers nu
ook je leger versterken. Kampioenen leken eerst niet zo goed, maar blijken vrij goede
eenheden te zijn. Het zal heel mooi zijn als die ook tp gebonden worden. Ik dacht dat
ze event eenheden om en om zouden geven van: niet-tp gebonden, tp-gebonden, niet-
tp gebonden, tp-gebonden... schurken, kampioenen, drummers, vaandeldragers. Zal
mooi zijn als ze tp gebonden worden.:)
 

DeletedUser

Guest
Aangezien deze functie je leger vergroot, en het vergroten van je legers op de niet voor te stellen ideeënlijst staat wordt dit idee afgekeurd. Morgen archiveer ik dit.
 
Bovenaan