Verandering gilde stijd

Markus

Actief lid
ik ben tegen de wijziging, maar als het dan toch moet.... maak de cap dan gelijk maar 50% ipv 66.6%, dan is GSP meteen definitief om zeep geholpen ipv als een stervende vis spartelend op het droge :p
 
Geen bk meer. Enkel torens max 4x8%

Vallen 1 val is 100% kans op 3 uitputting, 2 vallen is 100% kans op 6uitput.

Paleis is benodigde gevechten X3, dubbele punten per uur en automatisch 2 vallen.

Zodra een paleis en val in combinatie word gezet krijg je een super bonus en is de betreffende sector voor 24u gesloten.
 

Jet5x5

Lid
ik denk dat het voor middelgrote gildes niet zo veel zal uitmaken, als we bij 2 topgildes in de GS zitten dan is er meestal voor ons al niet eens de mogelijkheid om BK's te plaatsen. Ze nemen altijd alles in zodat je als kleiner gilde ook al zou je willen, niks kunt.
Dus we zijn het gewend om niet veel gevechten te kunnen doen.
ik snap dat ze het daarom misschien willen aanpassen, en dat is het toch de schuld vd grote gilden dat ze zo spelen dat er voor anderen niks te doen valt.
Heb trouwens ook wel grote gilde meegemaakt die wel kleinere wat gunden en om en om ons oop sectoren lieten pakken, zodat wij ook met bk's konden vechten :)
 
Misschien een optie om voor de kleinere Gildes de kosten van de diverse gebouwen te verminderen, kunnen hun ook wat meer gebouwen plaatsen.
Prijzen zijn wel lager, kosten zijn gelijk
 

jovayana

Actief lid
Had op de beta voorgesteld om een degradatie van de kampen bv 35 25 en 15 voor 3de kamp zou toch 75 zijn ipv de 66.6 nu op de beta
Een ander gaf daarop liever 5 kampen , 25,20,15,10 en 5 ook 75, of 30,20,15,10 en 5 is 80.
Met de eerste heb je meer direct rendement , met de andere opties heb je meer verspreiding rond een sector.
 

photocell

Nieuw lid
Ik ben niet zo bang voor die veranderingen.
Ik speel bij twee verschillende gildes, bij de ene kan ik soms 1000 gevechten halen op een dag en bij de andere max uitputting zonder blk's.
Bij beide vind ik het heerlijk om te spelen, omdat beide iets anders te bieden hebben.
De ene vooral gefocust op GSP en de andere het hele spel breed.
Het hele spel breed bedoel ik dan niet alleen GSP/GE, maar ook om met elkaar binnen het gilde leuke spelletjes te organiseren en hulpacties voor kleinere spelers, lekker bezig zijn met je stad, handelen om andere te helpen.
FoE is meer dan alleen GSP
 
Laatst bewerkt:

Markus

Actief lid
Misschien een optie om voor de kleinere Gildes de kosten van de diverse gebouwen te verminderen, kunnen hun ook wat meer gebouwen plaatsen.
Prijzen zijn wel lager, kosten zijn gelijk
gewoon eerste kamp 1500 goedjes laten kosten, en elk volgende steeds 15% duurder. dan houdt het eindeloos kampen zetten ook wel op hoor :p
 
Schaf die hele GS nou maar gewoon af... Vorige ronde was leuk, twee grote spelers die de buitenste twee ringen voor de kleinere gildes lieten. Dat werd dus tussen de kleinere gildes nog een flinke strijd.

Nu hebben we weer twee van die malloten die permanent de hele kaart op slot houden, een derde kan nog een potje breken. Wij kunnen niets, helemaal niets. Asociaal gewoon. Er is zo letterlijk geen zak aan. We hebben nog kunnen voorkomen dat we volgende keer wegens inactiviteit uit worden gesloten van de GS, maar dat is het wel zo'n beetje.

Als je iets wil veranderen, zorg dan dat gildes niet meer dan 40 of 50% van de sectoren in bezit kunnen nemen. Dan blijft er voor anderen ook nog wat over.
 
Laatst bewerkt:
Lang geleden dat ik nog eens heel tevreden ben geweest over een aanpassing van InnoGames.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat deze aanpassing permanent zal worden, de aanpassing moest al lang gebeurd zijn.

Als ze het na een maand of twee hadden veranderd (na de release), hadden de devs gewoon kunnen zeggen dat ze het exploiten niet leuk vonden en dat zou prima zijn geweest. Nu is het de norm is geworden, en is het moeilijk om goedkeuring van de spelers te krijgen.

De gildestrijdperken is gewoon één grote grind geworden met de focus op zoveel mogelijk rewards binnenhalen, de competitie is slechts een bijzaak. Het is praktisch Château Frontenac breinloos klikken 2.0 geworden.

Ik heb het geluk gehad om de gildestrijdperken mee te maken op een gloednieuwe wereld (Fel Dragnhyr was net uit toen de gildestrijdperken werden geïntrodueerd). Voor een aantal goede maanden waren de steden van de meerderheid van de spelers veel te zwak om al te grinden in de strijdperken en werd er tenminste gestreden voor een zo hoog mogelijke positie in de strijdperkpoule.
De rewards per succesvolle aanval/onderhandeling waren gewoon nog niet rendabel genoeg. En in die periode heb ik echt genoten van de strijdperken, maar naarmate de wereld ouder werd, werd de feature ook meer en meer een grind. Veel spelers (omdat FoE toen een spel was voor eerder casual gamers) waren tijdens de release niet zo happig op het nieuwe spelonderdeel omdat het zoveel tijd in beslag nam, helaas waren de gildestrijperken voor de oudere werelden al sinds het begin een grind/farmarama en was het al voor velen onmiddellijk een grind voor rewards in plaats van een strijd om te winnen.

De aanpassing die nu wordt doorgevoerd zal het spelonderdeel heel erg omhoog trekken in kwaliteit.

@InnoGames Het is logisch dat er veel negatieve feedback komt op de aanpassing, omdat veel spelers hun extra beloningen 'ontnomen' worden. Na zo'n lange tijd is iedereen ondertussen gewend worden aan de grind en het exploiten, dus is een backlash vanzelfsprekend. Maar de aanpassing zal tenminste de kwaliteit van het spelonderdeel terugbrengen. Spijtig dat het zolang geduurd heeft (zal vast wel te maken hebben met de inkomsten).
Het gaat velen niet eens om de rewards zoals jij aangeeft, maar om lekker bezig te zijn met foe. Als er niks meer te vechten valt na een uurtje heb je niks meer te doen in FOE en zoeken mensen een ander spel. Bevalt dat spel beter, dan zijn er zo heel veel mensen weg uit foe. Met vechten worden veel diamanten gebruikt om de kampen af te kopen. Zonder kampen koop je dus ook geen diamanten meer en dat is toch de inkomstenbron van Inno. Deze aanpassing lijkt mij dan ook zoiets als je eigen graf graven
 

dhaes

Lid
Het gaat velen niet eens om de rewards zoals jij aangeeft, maar om lekker bezig te zijn met foe. Als er niks meer te vechten valt na een uurtje heb je niks meer te doen in FOE en zoeken mensen een ander spel. Bevalt dat spel beter, dan zijn er zo heel veel mensen weg uit foe. Met vechten worden veel diamanten gebruikt om de kampen af te kopen. Zonder kampen koop je dus ook geen diamanten meer en dat is toch de inkomstenbron van Inno. Deze aanpassing lijkt mij dan ook zoiets als je eigen graf graven
Of doodleuk: de spelers die snel bk's afkopen, halen het normaal uit hun diamant farms. Denk niet dat hun inkomsten mee omlaag gaan als er toch al geen dia's gekocht werden. En degene die geen farms hebben zullen het nog steeds afkopen om een voordeel te hebben.

Status quo remains and there was much rejoice in the world.
 
Laatst bewerkt:
Of doodleuk: de spelers die snel bk's afkopen, halen het normaal uit hun diamant farms. Denk niet dat hun inkomsten mee omlaag gaan als er toch al geen dia's gekocht werden. En degene die geen farms hebben zullen het nog steeds afkopen om een voordeel te hebben.

Status quo remains and there was much rejoice in the world.
Genoeg spelers die geen diamanten kopen of farmen hoor. Ik speel enkel met de diamanten die ik verdien in het spel en kan regelmatig kampen afbouwen of weer een uitbreiding van mijn stad kopen. Er zullen zeker ook spelers zijn die de diamanten kopen om kampen af te kopen, maar dat is gewoon een optie in het spel en daardoor geen probleem. Ik denk dat er meer diamanten gekocht worden tijdens events om extra prijzen te scoren. Zoals gezegd, het gaat vooral om het bezig zijn met vechten in GS. Zonder dat vechten is het maar duimendraaien en daar heb ik geen zin in. En ik hoor van veel spelers die dan ook iets anders gaan zoeken
 

DarthRonin

Actief lid
Iemand een update over de gang van zaken op Beta?
Ben wel nieuwsgierig of ze al iets aangepast hebben of hoe het nu loopt aldaar.
 

jovayana

Actief lid
Iemand een update over de gang van zaken op Beta?
Ben wel nieuwsgierig of ze al iets aangepast hebben of hoe het nu loopt aldaar.
Onze gilde op beta speelt gedurig yoyo tussen diamant lite en diamant 1k en wij merken wel degelijk verschil.
Waar wij in diamant 1k gedurig geblokkeerd werden door twee gildes die met elkaar ruilden en vlaggen lieten staan op 159/160 kunnen wij nu meer gevechten doen omdat door de beperking van de 0 uitputting er niet meer (of minder) geruild wordt en er praktisch geen vlaggen meer blijven staan.

Natuurlijk zijn de grote jongens die altijd wachten tot ze met 0 uitputting konden vechten en meer dan 1000 gevechten per dag deden ontevreden, maar zelfs bij die grote gildes zijn er zogenaamde mindere leden die tevreden zijn omdat zij voordien bijna niets konden doen en door hun grote jongens gedoemd waren om de zijkanten te doen met volle uitputting en nu meer gevechten kunnen doen omdat die grote jongens nu ook aan een maximum uitputting geraken.

De grote gildes blijven natuurlijk domineren over kleinere gildes maar dat is niet meer dan normaal.
 

Xirri

Lid
Grotere gildes stromen de goederen binnen en ze betalen net zoveel voor een belegeringskamp als een klein gilde.
Dus dan sta je als klein gilde al meteen met 0-1 achter.
Ergens is het een en ander uit balans, dus dat ze bezig zijn om daar meer balans in te brengen is wel logisch.
 

Moop the first

Nieuw lid
Maak een GS waar gilde's met gelijke krachten tegen elkaar kunnen strijden. Heb 2 accounts. Bij 1 worden we regellmatig compleet weggevaagd. We komen wel uit op p3. Maar het plezier wordt je ontnomen
Bij de ander account is het veel meer met regelmaat dat we gelijke gilde's qua kracht elkaar tegenkomen. Eerlijk gezegd word ik bij het laatste meer getrickerd
 

nietje52

Actief lid
Maak een GS waar gilde's met gelijke krachten tegen elkaar kunnen strijden. Heb 2 accounts. Bij 1 worden we regellmatig compleet weggevaagd. We komen wel uit op p3. Maar het plezier wordt je ontnomen
Bij de ander account is het veel meer met regelmaat dat we gelijke gilde's qua kracht elkaar tegenkomen. Eerlijk gezegd word ik bij het laatste meer getrickerd
Zeg je nou dat je valsspeelt of bedoel je dat je op 2 werelden speelt?
 
Bovenaan