Verandering gilde stijd

jovayana

Actief lid
Ah ik lees dat het vooral draait om plezier en dat ze zich gaan vervelen als ze maar een beperkt aantal tijd kunnen besteden aan de GS, dat het vooral om de inspanningen draait om topgilde te zijn, dus het gaat hem zeker niet over het uitbuiten van de 0% uitputting voor het sprokkelen van beloningen.

Als het risico dan toch zo groot is dat velen het opstappen is het misschien dan toch beter dat foe de uitputting niet verandert , misschien moeten ze dan gewoon maar de beloningen vierendelen om uitbuiting te voorkomen, het gaat tenslotte toch enkel maar over fun hebben en de strijd met andere gildes, niet ??
 
200 procent eens met de aanpassingen als ze door gaan
hoe eerder hoe beter
maarja de gilde,s die de hele kaart steeds innemen en een ander niet gunnen zullen moord en brand schreeuwen
 
Kleine gildes kunnen nog minder. Geen mepavondjes meer, 2 sectoren per dag en uitloggen. Goed bezig inno. Grote gildes zullen alsnog de hele kaart hebben en de kleine gildes kunnen al helemaal niet meer pushen hierna.
 
Humor toch dit.
Ik heb geruime tijd kunnen lezen dat iedereen stopt met FoE omdat GSP niet werkt oa omdat velen altijd opgesloten zitten.
Nu komt er een aanpassing die het onbeperkt knokken in zal dammen waardoor je verlost raakt van dat onbeperkt meppen door sommige gildes die daardoor gewoon elke 4 uur de kaart kunnen veroveren en de eerste reacties die ik lees komen neer op "hierdoor gaat iedereen stoppen".

Het zal allemaal wel los lopen, mensen roepen de hele tijd dat ze gaan stoppen, het is gewoon een wonder dat er nog iemand speelt als ik al die berichten over stoppers zou geloven :D


Inderdaad, CF met betere prijzen :D
Kleinere gildes kunnen helemaal niets meer. 1 val voor je base en je zit zo aan je 20 uitputting. Deze verandering gaat de laatste zet zijn die FOE nodig had om de playerbase uit te laten doven.
 
ik hoop echt dat het door gevoerd gaat worden
maar veel spelers zullen een andere dagindeling moet gaan zoeken
ze kunnen niet meer eindeloos zitten klikken ach wat erg :)
 
Grappig dat de mensen die het op de ranking niet meer bij kunnen benen vooral positief reageren.

Als je niet speelt kan je ook niet verwachten dat je in de top hoort. Werd hoog tijd dat die onrealistische ranglijst eens werd opgeknapt.
 
Dat die mensen denken dat het om de fp gaat zegt zat over hoe gierig ze zelf zijn. Want het gaat niet om de fp, die worden meerendeel geïnvesteerd namelijk.
 

jovayana

Actief lid
Kleinere gildes kunnen helemaal niets meer. 1 val voor je base en je zit zo aan je 20 uitputting. Deze verandering gaat de laatste zet zijn die FOE nodig had om de playerbase uit te laten doven.
Feitelijk geef je toe dat het er alleen om gaat om met 2 gildes alles te controleren en te swappen met elkaar en kleine gildes te blokkeren voor hun HQ, Niks vechten om de beste te zijn , maar enkel om zoveel mogelijk te kunnen doen.
De opmerking van we zetten een val voor hun deur en ze kunnen niets meer zegt daar alles over, maar vergeet niet die kleine gilde die dan toch die ene sector kan nemen zal daarna ook een val zetten , dus nog minder gevechten voor jullie.
 
Heb ik t over een val zetten? Ik zet geen vallen ik heb het erover dat dat een kleine gilde nu al helemaal vast zou zetten omdat je er geen bk meer tegenover kunt bouwen.. dit is slechts een voorbeeld.

Eerst mensen allerlei zooi laten bouwen en dan na 2 jaar onderhand het leukste aan FOE kapot maken omdat een stel matige spelers het niet aankunnen.
 
Ondertussen hebben we vorige week met een "kleine gilde" toch gewoon zo goed als de hele kaart gepakt. Zit em in de wil en activiteit van spelers, ook moet je het wel een beetje kunnen snappen hoe het werkt.. je kan er altijd uit komen anders moet je degraderen want dan heb je niets te zoeken in 1000dp.

Lekker weer een spel verziekt zien worden door een stel karins. Zelfde met BF en nu met FOE.
 

alosta

Lid
Wat je kan doen is rond de hoofdkwartieren van gildes met de minste divisiepunten meer BK-plaatsen voorzien zodat ze iets meer kunnen vechten, n et zoals vermijden dat iets zwakkeren gesandwicht worden tussen 2 sterkere gilden (hoofdkwartier tussen 2 hoofdkwartieren van sterke gildes).
En anders meer divies in combinatie met minder divisiepunten die per ronde kunnen verdient/verloren worden, zodat gildes langer in hun gepaste divisie verblijven.

Maar spelers in een kleine/inactieve gilde moeten nu eenmaal niet verwachten dat ze voor de top meestrijden in diamant. Er zijn genoeg grote strijdende gildes die kleinere spelers aanvaarden. Als je gilde actief/voldoende uitgebouwd is, is het trouwens mogelijk om met een gilde die minder dan 20 man heeft redelijk vlot mee te draaien in diamant (ik spreek uit ervaring), misschien niet top 2, maar je kan nog steeds veel prijzen pakken.

Het enigste wat ermee wordt bereikt is dat simpelweg iedereen minder vecht, zowel de grote als kleine spelers, en dat er minder wordt verdient. Maar doordat de grote spelers relatief gezien sterker zijn, zullen ze blijven domineren en zal in zijn geheel niets veranderen. In zijn geheel zal een aanpassing voor een status quo zorgen, maar zal er gewoon minder tijd in gs gestoken worden. Dezelfde gs die na jaren, zeker voor grote spelers die weinig te doen hadden, een frisse verwelkoming was.

En als het puur te doen is omdat er teveel dia's/fp worden verdient, dat Inno dat dan een paar procentjes naar beneden bijstelt(hoewel iemand die 1000 gevechten op een dag doet er wel mag voor beloond worden vind ik). Vergeet dan wel niet dat niet alleen de grote, maar ook kleinere spelers minder verdienen. De enigste winnaar in zo'n geval is de niet-gs-speler, omdat er tussen de actieve gs-spelers en de niet-actieve-gs-spelers een minder grote kloof zal ontstaan.
 

DarthRonin

Actief lid
Eerst mensen allerlei zooi laten bouwen en dan na 2 jaar onderhand het leukste aan FOE kapot maken omdat een stel matige spelers het niet aankunnen.
Bijzonder, ik bouwde voor die GSP alles voor aanvalsbonus omdat het werkte in GE en GvG.
Toen GSP kwam heb ik datzelfde voortgezet omdat het ook voor GSP ideaal is.
Zelfs voor PvP vind ik mijn strategie perfect werken.
Als GSP aan wordt gepast ga ik niks anders bouwen dan nu.

Heb nog wel wat gebouwen die ik weg ga doen, maar dat is allemaal volgens planning.
Klinkt toch een beetje overdreven dat meerdere personen beweren dat ze hun hele dorp om moeten bouwen als GSP beperkt wordt :rolleyes:
 
Bijzonder, ik bouwde voor die GSP alles voor aanvalsbonus omdat het werkte in GE en GvG.
Toen GSP kwam heb ik datzelfde voortgezet omdat het ook voor GSP ideaal is.
Zelfs voor PvP vind ik mijn strategie perfect werken.
Als GSP aan wordt gepast ga ik niks anders bouwen dan nu.

Heb nog wel wat gebouwen die ik weg ga doen, maar dat is allemaal volgens planning.
Klinkt toch een beetje overdreven dat meerdere personen beweren dat ze hun hele dorp om moeten bouwen als GSP beperkt wordt :rolleyes:
Na een stop van 9 maanden ben ik een paar maanden terug weer begonnen.
Heb mijn aanvalsbonussen nu verder uitgebreid, maar met zo'n 400% aanval en verdediging extra kan ik nu ivp tot tegen de 100 uitputting tot ongeveer 10 uitputting hoger. Boven de 100 uitputting gaat de straf gewoon te hard omhoog. Op zich niets mis mee.... in de huidige opzet.
Maar wat ik wel duidelijk merk met die extra aanvalsbonus is dat ik veel minder legers verlies. Betekent dat ik ook met een hogere uitputting makkelijker snel door kan spelen, dus zonder steeds te moeten aanvullen/wisselen. Als we nu die max van 66% gaan krijgen kan ik dus, als ik alleen iets zou doen op sectoren waar ik de max kan gebruiken, zo'n 200 tot 250 gevechten doen. Betekent dat ik het optimum aan bonus voor mijn aanvallende leger al lang voorbij ben, tenminste wat GSP betreft. Met minder bonus en wat meer verliezen haal ik die max uitputting ook heel makkelijk, want ik doe maar een fractie van de huidige aanvallen en in totaal verlies ik waarschijnlijk veel minder legers. Kan ik ipv winnaarspleinen en schaakmatjes gewoon fp gebouwen neerzetten omdat die dan wel nog wat extra opleveren.
Dat er te veel persoonlijk gewin in GSP is ben ik het helemaal mee eens. Je verdient in een ronde zo veel fp's dat je de fp gebouwen nu graag opoffert voor wat extra aanval zodat je langer door kan gaan. Maar als dat het probleem is (wat ik hierboven bij sommigen toch denk te lezen) dan is het verminderen van de beloningen toch een veel makkelijker alternatief waarbij je niet meteen GSP overhoop gooit?
De grotere, sterkere gildes blijven toch domineren. En het gilde waar ik in zit is verre van de sterkste, maar met 2 of 3 van de sterkste gildes (wat GSP betreft zullen we dan maar zeggen) lukt het ons toch om af en toe ook een redelijk deel van de kaart te pakken. In diamant vereist GSP gewoon wat coördinatie en inzet wil je wat (meer) kunnen doen.

Wat je in ieder geval NIET kan verwachten is dat je, zonder al te veel moeite te doen hetzelfde kan halen als anderen die wel alles uit de kast halen om meer te kunnen en daarvoor ook meer tijd spenderen (en daarbij geldt ook gebruik van diamanten = kopen van tijd). Als je niet bereid bent om je stad te veranderen voor de verschillende onderdelen en wat meer tijd online te zijn, moet je gewoon accepteren dat anderen veel meer doen in GSP. En dat geldt niet alleen tussen de verschillende gildes, maar deze verschillen zie je ook binnen de gildes.
 

jovayana

Actief lid
Het puntensysteem had ook beter gekund , ipv dat de eerste 3 respectievelijk 175 125 en 75 zouden krijgen had dat bv 75 50 en 25 kunnen zijn , de onderste plekken zouden zo mogen blijven, het zou het moeilijker maken om een divisie te stijgen en als je niet mee kunt zou je ook vlugger zakken, de sterkere gildes zouden meer bij elkaar gegroepeerd zijn dan.
 

dhaes

Lid
Hoe vaak heb ik al niet een soortgelijke uitspraak gezien hier....:rolleyes:

Het bekt nu eenmaal lekker om zoiets te zien en gelijk te roepen dat je gaat stoppen, zeker als een paar anderen ermee beginnen, maar als puntje bij paaltje komt trekt vrijwel iedereen de keutel weer in en gaan ze gewoon verder met het spel.
En als dat hele #1 gilde stopt en overstapt naar een ander spel denkt de rest alleen maar "lekker, nou kunnen wij 1e worden":cool:

Ik ben het niet vaak met je eens als ik je berichten lees, maar ik moet toegeven hierover even gelachen te hebben.

Nonetheless. Als het doorgezet wordt zal GBG/GSP weer interessanter worden voor kleine spelers.

Although... Ik had altijd meer gedacht aan: Hoe verder weg je komt van je eigen basisgebied, hoe groter de basispercentage uitputting je moet overwinnen/ hoe minder goed de torens/bks/ valkuilen werken.
 
Laatst bewerkt:
Oke, ik neem al me woorden terug, laat maar komen die wijziging, haal anders gewoon de hele bk weg, torens only, hele probleem opgelost...... Met 120 uitput pak je toch nog wel wat sectoren.

Kan de ranglijst lekker blijven zoals die is en kunnen nieuwe spelers jaren doen over wat wij in een jaar deden... Kortom....

The End.
 

Xirri

Lid
Wij zijn een kleine gilde, just family.
Ik denk dat andere kleine gildes hetzelfde probleem hebben als wij dat we niet genoeg goederen hebben voor al die bk's.
We zullen dus weinig merken van die 66%.
Ik vermoed dat we ook met komende wijzigingen altijd nog een grote kans hebben om van de kaart geveegd te worden door een gilde die de hele map domineert. Wat mij het meest steekt is dat zo'n gilde eigenlijk de verdere ranglijst bepaalt.
Wij zijn bij het laatste GSP 5e geworden, omdat wij steeds werden gepakt en de nummer 4 hebben ze gewoon heel lang met rust gelaten.
Uiteindelijk hebben wij veel meer gevechten gedaan dan die nummer 4, maar dat telt dan weer niet mee.
Ik verwacht eigenlijk dat er wat dat betreft niks gaat veranderen.
De ene keer gaat het gewoon beter dan de andere keer.
 
Bovenaan