Verandering gilde stijd

Gaan geruchten over de veranderingen in de gs, waar van bijv. de totale waarde van de kans op geen uitputting, zou tot %66 zijn ook al heb je 5 bk aangrenzend, dit zou betekenen dat de meeste spelers na 1 sector van 160 gevechten (dia divisie) klaar zijn voor de rest van de dag, hierdoor zal het plezier om te spelen een stuk minder zijn
 

Atokirina

Actief lid
Lang geleden dat ik nog eens heel tevreden ben geweest over een aanpassing van InnoGames.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat deze aanpassing permanent zal worden, de aanpassing moest al lang gebeurd zijn.

Als ze het na een maand of twee hadden veranderd (na de release), hadden de devs gewoon kunnen zeggen dat ze het exploiten niet leuk vonden en dat zou prima zijn geweest. Nu is het de norm is geworden, en is het moeilijk om goedkeuring van de spelers te krijgen.

De gildestrijdperken is gewoon één grote grind geworden met de focus op zoveel mogelijk rewards binnenhalen, de competitie is slechts een bijzaak. Het is praktisch Château Frontenac breinloos klikken 2.0 geworden.

Ik heb het geluk gehad om de gildestrijdperken mee te maken op een gloednieuwe wereld (Fel Dragnhyr was net uit toen de gildestrijdperken werden geïntrodueerd). Voor een aantal goede maanden waren de steden van de meerderheid van de spelers veel te zwak om al te grinden in de strijdperken en werd er tenminste gestreden voor een zo hoog mogelijke positie in de strijdperkpoule.
De rewards per succesvolle aanval/onderhandeling waren gewoon nog niet rendabel genoeg. En in die periode heb ik echt genoten van de strijdperken, maar naarmate de wereld ouder werd, werd de feature ook meer en meer een grind. Veel spelers (omdat FoE toen een spel was voor eerder casual gamers) waren tijdens de release niet zo happig op het nieuwe spelonderdeel omdat het zoveel tijd in beslag nam, helaas waren de gildestrijperken voor de oudere werelden al sinds het begin een grind/farmarama en was het al voor velen onmiddellijk een grind voor rewards in plaats van een strijd om te winnen.

De aanpassing die nu wordt doorgevoerd zal het spelonderdeel heel erg omhoog trekken in kwaliteit.

@InnoGames Het is logisch dat er veel negatieve feedback komt op de aanpassing, omdat veel spelers hun extra beloningen 'ontnomen' worden. Na zo'n lange tijd is iedereen ondertussen gewend worden aan de grind en het exploiten, dus is een backlash vanzelfsprekend. Maar de aanpassing zal tenminste de kwaliteit van het spelonderdeel terugbrengen. Spijtig dat het zolang geduurd heeft (zal vast wel te maken hebben met de inkomsten).
 

DarthRonin

Actief lid
Humor toch dit.
Ik heb geruime tijd kunnen lezen dat iedereen stopt met FoE omdat GSP niet werkt oa omdat velen altijd opgesloten zitten.
Nu komt er een aanpassing die het onbeperkt knokken in zal dammen waardoor je verlost raakt van dat onbeperkt meppen door sommige gildes die daardoor gewoon elke 4 uur de kaart kunnen veroveren en de eerste reacties die ik lees komen neer op "hierdoor gaat iedereen stoppen".

Het zal allemaal wel los lopen, mensen roepen de hele tijd dat ze gaan stoppen, het is gewoon een wonder dat er nog iemand speelt als ik al die berichten over stoppers zou geloven :D

Het is praktisch Château Frontenac breinloos klikken 2.0 geworden.
Inderdaad, CF met betere prijzen :D
 

Blood-line

Nieuw lid
Ik reageer normaal niet op updates maar nu toch even wel , sommigen weten niet goed waar ze precies over praten , zijn er frustraties bij kleine gildes als 2 groten alles domineren? Ja idd , maar als er eens niet overgenomen word doen de andere gildes ook niets omdat ze niet genoeg leden hebben , niet genoeg goederen of niet genoeg dia’s voor fp . Ik zit momenteel in een nr1 gilde en ik heb ze nooit horen spreken over stoppen , nu wel , er komt meer zien dan bk s zetten en onbeperkt meppen , ooit al een grote gsp mee gedomineerd om de 4 uur , precies nog niet veel,hier . Wijhoudennexcel en database bij voor goederen stroom enz , wie in welk tijdperk moet zitten , hoeveel goederen eenvoudig zijn , soms 500.000 en 10.000nden afkoop, dia s , wie gaat er overnemen als de top 10 zelfs niet in het midden geraakt of wil overnemen? Wie gaat er nog dia s spenderen voor 5 bk s en 66% uitputting ? Ik,niet meer , als de verkoop stil valt zal het snel veranderen , dit spel,draait om geld niks anders . Nu Gaan er sectoren gewoon uren , dagen van een gilde blijven en na een tijd interesseerde het niemand meer. De grote gsp,is al.loodzwaar om over te nemen en continu te voorzien van goederen , nu ga men ingrijpen op,de verkeerde manier , hier gaat het spel,van dood , zoals de gvg enkel op pc is en toch beslist over rank . Wij spelen dag en nacht en nu ga je een gsp.creeren die ons een pak geld uitspaart en ons als gilde naar een ander spel doet rondkijken
veel succes met de nieuwe gsp , de kleintjes kunnen nu helemaal niets meer !
 

DarthRonin

Actief lid
Wij spelen dag en nacht en nu ga je een gsp.creeren die ons een pak geld uitspaart en ons als gilde naar een ander spel doet rondkijken
Hoe vaak heb ik al niet een soortgelijke uitspraak gezien hier....:rolleyes:

Het bekt nu eenmaal lekker om zoiets te zien en gelijk te roepen dat je gaat stoppen, zeker als een paar anderen ermee beginnen, maar als puntje bij paaltje komt trekt vrijwel iedereen de keutel weer in en gaan ze gewoon verder met het spel.
En als dat hele #1 gilde stopt en overstapt naar een ander spel denkt de rest alleen maar "lekker, nou kunnen wij 1e worden":cool:
 

Wie?

Nieuw lid
Hoe vaak heb ik al niet een soortgelijke uitspraak gezien hier....:rolleyes:

Het bekt nu eenmaal lekker om zoiets te zien en gelijk te roepen dat je gaat stoppen, zeker als een paar anderen ermee beginnen, maar als puntje bij paaltje komt trekt vrijwel iedereen de keutel weer in en gaan ze gewoon verder met het spel.
En als dat hele #1 gilde stopt en overstapt naar een ander spel denkt de rest alleen maar "lekker, nou kunnen wij 1e worden":cool:
Ik speel hoofdzakelijk GSP, als mij de kans wordt ontnomen om het maximale eruit te halen gaat de lol er wel een beetje van af. Als ik kijk naar andere grote gildes op onze server waar wij tegen strijden en met leden van die gildes die in mijn vrienden lijst zitten praat is het sentiment hetzelfde.

Ik snap best dat FOE nieuwe dingen probeert om het spel relevant te houden. Dat gezegd hebbende hoop ik wel dat ze naar iedereen luisteren die een mening hebben over deze ingrijpende update.
 
Hoe vaak heb ik al niet een soortgelijke uitspraak gezien hier....:rolleyes:

Het bekt nu eenmaal lekker om zoiets te zien en gelijk te roepen dat je gaat stoppen, zeker als een paar anderen ermee beginnen, maar als puntje bij paaltje komt trekt vrijwel iedereen de keutel weer in en gaan ze gewoon verder met het spel.
En als dat hele #1 gilde stopt en overstapt naar een ander spel denkt de rest alleen maar "lekker, nou kunnen wij 1e worden":cool:
Denk hier maar eens over na:
Spelers zijn nu uren zoet met het spelen van GSP, verspreid over de dag. Met de nieuwe opzet zit je binnen 10 minuten aan je max uitputting. Wat gaan we doen met de tijd die ineens overblijft? Elders vertier zoeken waarschijnlijk, dus grote kans op leegloop.
Steden zijn aangepast voor het aanvallende leger en het vullen van de gildekas. Dat kan allemaal de prullenbak in. Hogere aanvalsbonus geeft misschien een extra puntje uitputting, en goederen zijn nauwelijks nog nodig omdat er veel minder gebouwen kunnen worden geplaatst want er kunnen nog nauwelijks sectoren worden ingenomen.
Dat GSP veel te veel aan persoonlijke beloningen geeft is iets wat ik al vanaf het begin heb geroepen. Maar dat kan je makkelijk aanpassen zonder het hele spel overhoop te gooien: Gewoon de kans op een beloning van 1:2 naar 1:20 verlagen.
Probleem van de kleinere gildes (of in ieder geval gildes waar weinig mensen aktief GSP spelen) is gewoon dat ze hun stad niet aan willen passen en de tijd nemen om echt iets te kunnen in GSP. Die gaan met max 66% kans op geen uitputting niet ineens veel meer kunnen doen. Ipv dat ze door anderen worden geblokkeerd kunnen ze niet veel omdat ze direkt aan hun uitputting zitten.
Kortom, deze aanpassing gaat voornamelijk de aktieve spelers raken die zich wel hebben aangepast. En dat zijn ook de spelers die bereid zijn geld in het spel te stoppen. Lijkt me dus de verkeerde doelgroep. En als die allemaal stoppen en je dan 'lekker een keer 1e kan worden': Gefeliciteerd, je bent de nr1 in een dood spel!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

alosta

Lid
Mensen die in een kleine inactieve gilde zitten weten dat er nu eenmaal minder geknokt kan worden op gs. Als je daar een probleem mee hebt, ga naar een grote/actieve gilde. Er zijn genoeg grote gildes heel actief op gs die nog steeds kleinere spelers aanvaarden.
Maar je moet je ook afvragen of je wel thuis hoort in de grootste categorie als je moeilijk mee kan. Er zal altijd iemand (of 2-3 gildes) domineren, zeker in diamant.
Door tot 66% te gaan, ga je er gewoon voor zorgen dat de grootste gildes met de grootste spelers blijven domineren: zij hebben immers de goederen en vechtkracht om vlotjes aan een hoge uitputting te komen. Wat je hiermee bereikt is dat de middelgrote/kleine gildes per dag slechts enkele secs kunnen pakken, de groten blijven domineren en vooral zij dus er blijven rijk van worden. Kleintjes zullen de dupe zijn, en er zal in zijn geheel ook minder aan gs besteed worden qua goedjes etc. (minder bk's).

Voor de klagers: leer er mee leven dat je niet de grootste (gilde) bent. Er zal altijd iemand de grootste zijn, zou onlogisch worden dat men in een spel de kleinsten de meeste voordelen geeft. Als je echt wil vechten: verhuis dan van gilde. En anders, heb geduld, bouw je gilde op, groei, en doe dan mee met de top (en ja je hebt een portie geluk nodig, juist dat bepaalde type speler aantrekken dat alles geeft, vriendelijk is, ..., maar dat is in het dagelijkse leven ook zo).
 
FOE stop met die onzin om maar een beperkt aantal keren te kunnen aanvallen op de GSP omdat je straf straks snel zal gaan en maar een beperkte tijd kunt spelen. Velen zullen stoppen. Ik hoor het op de grotere werelden waar ik in speel. Kleinere gildes komen niet aan hun trekken? Nou op kleinere werelden spelen de spelers vaak geen GSP, daar zijn maar een aantal binnen zulke gildes die dit spelen. Geen wonder dat ze dat ze achterblijven. Horen niet in een diamanten divisie. Heb je een minder actieve gilde straks in je pool zitten valt er weinig te vechten. Plezier gaat er af. Ga dan w.s. ook stoppen.
 

alosta

Lid
Hoe vaak heb ik al niet een soortgelijke uitspraak gezien hier....:rolleyes:

Het bekt nu eenmaal lekker om zoiets te zien en gelijk te roepen dat je gaat stoppen, zeker als een paar anderen ermee beginnen, maar als puntje bij paaltje komt trekt vrijwel iedereen de keutel weer in en gaan ze gewoon verder met het spel.
En als dat hele #1 gilde stopt en overstapt naar een ander spel denkt de rest alleen maar "lekker, nou kunnen wij 1e worden":cool:
Eerlijk?
Ik speelde vroeger Goodgame Empire, dat spel hebben ze volledig kapot gemaakt (steeds meer geldgewin, in de gouden jaren hebben ze verschillende prijzen gewonnen, waardoor ze overmoedig zijn geworden), ben daarom naar dit overgeschakeld. Heb het daar ook een paar keer geroepen (samen met vele anderen), de reactie was toen ook als puntje bij paaltje komt blijft iedereen toch... helaas, er zijn meerdere spelers gestopt (inclusief mezelf, en ik behoorde er tot de topspelers).
 

Felair

Actief lid
Ach joh dat gedoe altijd over dat stoppen van spelers, ben het volledig eens met Darth, dat horen we al jaren met elke verandering die men niet zint.
Voor GS riepen mensen dat ook al hoor, voor elke speler die er stopt begint weer iemand anders dus lekker belangrijk verder.
Heb je geen plezier meer stop dan vooral, voor jezelf.

Vergeet niet dat dit nog op beta is en Joost mag weten hoe het live gaat dus maak je vooral niet druk en bewaar feedback tot het echte feedback topic of ga op beta spelen en daar feedback geven.
 
Laatst bewerkt:

Willem the killer

Actief lid
Het is best nog redelijk te doen volgens mij .Speel op beta en je komt idd wat minder ver maar ikzelf vindt niet dat dat het einde is van het spel of de wereld is . Iedereen moet denk ik eens begrijpen dat je een spel aan het spelen bent en je dat dat doet voor je plezier en als je het niet leuk meer vindt is er een knop waar je je stad kan verwijderen en is het "probleem" opgelost ;)
 

Blood-line

Nieuw lid
Ik hoef in de grote gsp na een rondje midden geen 1400 fp , zoals cas zegt , halveer het en binnen paar maanden terug . Eerst de grote gsp om grote gildes terug goederen te doen opkrijgen en meer dia s, de kleintjes konden niets meer ineens na 1 grote gsp , goederen op , nu bk s nerven , kleine gildes helemaal niets meer , gooi De grote gsp maar gelijk weg , gemiddeld 30 sectoren om de 4 uur aan 160 per sector , met 1000/1000 aanval verdedigen als gemiddelde kom je als gilde miss 1 keer per dag aan de beurt en voor de rest niks meer , goederen gsp dat is nieuwe naam
 
Het is best nog redelijk te doen volgens mij .Speel op beta en je komt idd wat minder ver maar ikzelf vindt niet dat dat het einde is van het spel of de wereld is . Iedereen moet denk ik eens begrijpen dat je een spel aan het spelen bent en je dat dat doet voor je plezier en als je het niet leuk meer vindt is er een knop waar je je stad kan verwijderen en is het "probleem" opgelost ;)
Het is misschien te doen cq. nagenoeg gelijk voor een gilde die gemiddeld aktief is of minder.
Maar als je nu tot 100 uitputting kunt spelen, ben je straks met 200 handelingen gewoon klaar. 66% FOE betekent namelijk eerder 50% daadwerkelijk, als ik kijk naar wat de % nu zijn en wat er daadwerkelijk gebeurt.
200 handelingen op een dag is voor een heel groot deel van de spelers maar een klein aantal.
En bedenk ook dat er in veel gildes heel veel kleinere spelers zitten die 'meeliften' op wat de anderen doen. Dus als je als kleinere speler meer in GSP wilt doen maar dat met je huidige gilde niet gaat zou ik overstappen naar een gilde waar ze wel aktief GSP spelen. Is ook al meerdere keren aangegeven.
 

Blood-line

Nieuw lid
Als het mijn Gsp zou zijn was het net omgekeerd … veel bk power aan de buitencirckels , iedereen kan elke dag terug proberen en heeft meer kans , naarmate naar midden toe mag het zwaarder worden en hebben we minder ! Bk s en mogelijk kan het ook met dezelfde bk s maar met minder % , bedoeling is hoe meer naar midden hoe zwaarder , je kan geen rondje meer volmaken met full bk of ondersteuning , aan de buitencirkels wel , ook de beloning wordt hoger meer naar het midden toe. Wil je continu overnemen met 2 gildes in het midden dan zal het loodzwaar zijn , je kan na een paar dagen gas terug nemen en anderen laten komen , maar je kan ook recupereren en vlot terug starten als kleine gilde in de buitenste ringen .

ook de % van weerstand nu zijn knudde met 4 bk s heb je altijd 7-9 weerstand erbij , bij 3 bk s met onderhandelen heb je minder weerstand dan met 4 aanval ….

er zijn zoveel oplossingen
buitenste ring en meer bk , zwaarder naar midden Toe
buitenste ringen bk power hoger , meer naar midden altijd minder en minder power
buitenste ringen overname tijd verkorten naar 2 uur en tot midden naar 5 uur bv
laat de tegenstander aanvallen gewoon staan bij sectoren ipv halveren , geeft veel meer fun om terug mee te doen en je geraakt toch ook verder tegen een topclan In twee keer heb je dan toch je sector
 
Bovenaan