vast zetten inventaris

DeletedUser6877

Guest
Als je een aantal pagina's in je inventaris hebt, zul je dit vast wel herkennen. Stel dat je nu met dit event wat kennisaltaars gewonnen hebt en je wilt die in je stad plaatsen. Dan pak je een kennisaltaar en dat zet je, je opent de inventaris weer, maar die is inmiddels naar pagina 1 geschoven, dus weer scrollen etc. etc.

Mijn idee is een van de volgende, ofwel de inventaris blijft staan op de pagina waar je het laatst wat van hebt gebruikt als je hem opnieuw opent, ofwel de inventaris blijft open terwijl je de gebouwen plaatst.

Voordelen : scheelt veel onnodig gescroll, beter tegen rsi, maakt het spelplezier weer iets groter.

Nadelen : als je ook wat anders wilt zetten zul je eerst een item moeten afmaken, anders moet je alsnog scrollen.
 

DeletedUser

Guest
Zou het dan niet makkelijker zijn om je inventaris zelf te kunnen sorteren? Dan kan je alles wat je wil gebruiken vooraan zetten. Ben je ook van je nadeel af.

Idee is volgens mij trouwens al eens voorgesteld.
 

DeletedUser6877

Guest
Als je langer speelt, heb je meer in je inventaris. Dus dat argument houdt geen stand, ik denk dat degene met veel in hun inventaris dit graag zouden willen. Verkoop van gebouwen die je met munten en voorraden heb ik allang gestopt. Dan nog heb ik 6 pagina's. En weg gooien doe ik niet graag, je weet nooit wanneer je iets kan gebruiken. Dus ik vind dan mijn oplossing sympathieker. ;)
 

DeletedUser4100

Guest
Als je een aantal pagina's in je inventaris hebt, zul je dit vast wel herkennen. Stel dat je nu met dit event wat kennisaltaars gewonnen hebt en je wilt die in je stad plaatsen. Dan pak je een kennisaltaar en dat zet je, je opent de inventaris weer, maar die is inmiddels naar pagina 1 geschoven, dus weer scrollen etc. etc.

Mijn idee is een van de volgende, ofwel de inventaris blijft staan op de pagina waar je het laatst wat van hebt gebruikt als je hem opnieuw opent, ofwel de inventaris blijft open terwijl je de gebouwen plaatst.

Voordelen : scheelt veel onnodig gescroll, beter tegen rsi, maakt het spelplezier weer iets groter.

Nadelen : als je ook wat anders wilt zetten zul je eerst een item moeten afmaken, anders moet je alsnog scrollen.
of nog een ander alternatief: een filter ...
Beide ideeën zijn heel praktisch.:) Met een filter kan je snel zoeken wat je wilt,
afhankelijk van het type gebouw (woongebouw, voorradengebouw, cultureel, multiproductie, huis <- in dit voorbeeld, etc.)
Als je pagina's ook niet verspringen is dat ook super handig. Wanneer je meerdere gebouwen hebt gewonnen
en een groot aantal van één gebouw uit je inventaris wilt halen.

Al is er al een soort filter voor de inventaris. Om alles weer te geven, gebouwen, BD's, pakketten, goederen en
giften (welke slechts één x werd gebruikt bij het event van vrouwe Fortuna, vlak voor pro era kwam). Het zal
wel handig zijn als een aanvullend filter zoals bij legerbeer er zoude komen.
 
Bovenaan