Type gebouw vermelden bij het overzicht in de inventaris

DeletedUser10486

Guest
Van een aantal recentere evenementsgebouwen (o.a. van de sets) is het niet meteen duidelijk of het een woongebouw, voorradengebouw , cultuurgebouw of versiering is, omdat ze van alles wat geven.
Daarom zou ik graag zien dat er bij de informatie in de inventaris (mouse-over) ook zou vermeld worden wat voor type gebouw het nu eigenlijk is.
 

DeletedUser10486

Guest
Waar zie jij dat staan?

type.JPG
 

DeletedUser

Guest
In je overzicht. Je ziet precies wat het geeft. Geen bewoners, wel munten en eventueel een fp. Wat voor type gebouw zou jij dat dan willen noemen en daarnaast, wat doet dat er toe? Je ziet precies wat het geeft. Wat doet het type er dan nog toe?
 

DeletedUser10111

Guest
Ik vind het meest onhandige aan het huidige systeem van deze informatie dat je die informatie niet kunt opvragen bij een al gebouwd gebouw. Bij de standaard gebouwen moet je naar het bouw-menu om te zien wat er bijv met je bevolking gebeurt als je het weghaalt. Bij evenementsgebouwen geeft het spel zelf die informatie helemaal niet, je moet dan terugvallen op wikis op het Internet.
 

DeletedUser10486

Guest
In je overzicht. Je ziet precies wat het geeft. Geen bewoners, wel munten en eventueel een fp. Wat voor type gebouw zou jij dat dan willen noemen en daarnaast, wat doet dat er toe? Je ziet precies wat het geeft. Wat doet het type er dan nog toe?

Als ik een opdracht krijg "bouw een cultureel gebouw van jouw tijdperk", dan wil ik wel graag weten of hetgeen in mijn inventaris zit wel degelijk een cultureel gebouw is....
 

DeletedUser

Guest
Bij de standaard gebouwen moet je naar het bouw-menu om te zien wat er bijv met je bevolking gebeurt als je het weghaalt. Bij evenementsgebouwen geeft het spel zelf die informatie helemaal niet, je moet dan terugvallen op wikis op het Internet.

Probeer het gebouw maar eens te verkopen. Je moet dat bevestigen en bij die bevestiging zie je de informatie wat je nu precies wegdoet.

Als ik een opdracht krijg "bouw een cultureel gebouw van jouw tijdperk", dan wil ik wel graag weten of hetgeen in mijn inventaris zit wel degelijk een cultureel gebouw is....

Dat zie je toch aan de smiley.
 

mcsp

Actief lid
Ik snap Stefan's vraag wel een beetje ... Voorbeelden:
a) In zijn screenshot: gaat het om een woongebouw, ja of nee? ... 0 inwoners, wel munten ... Ik zou gokken op ja, maar zeker weten doe ik het niet ...
b) Wordt een Altaar van ontzag als een woongebouw beschouwd? ... geeft primair bewoners en munten

Globaal gezien kan je er van uitgaan dat de "primaire winst" het type gebouw bepaalt, denk ik ... maar 100% duidelijk is het niet altijd ...
 

DeletedUser

Guest
Ik snap Stefan's vraag wel een beetje ... Voorbeelden:
a) In zijn screenshot: gaat het om een woongebouw, ja of nee? ... 0 inwoners, wel munten ... Ik zou gokken op ja, maar zeker weten doe ik het niet ...

Woongebouwen geven in ieder geval inwoners. Daarom zijn het WOONgebouwen. Dat doet deze dus niet, dus is het geen woongebouw.

b) Wordt een Altaar van ontzag als een woongebouw beschouwd? ... geeft primair bewoners en munten

Geeft bewoners EN munten en bovendien medailles indien gemotiveerd. Het geeft dus meer als de standaard gebouwen en daardoor valt het onder de speciale gebouwen.

Bij ieder gebouw staat heel duidelijk vermeld wat het levert. Daaruit is heel makkelijk te concluderen wat voor soort gebouw het is. In de inventaris is het nog eens extra duidelijk te zien, want de speciale gebouwen staan vooraan.
 

mcsp

Actief lid
Woongebouwen geven in ieder geval inwoners. Daarom zijn het WOONgebouwen. Dat doet deze dus niet, dus is het geen woongebouw.
Ik volg je redenering wel ... maar ooit was er een woongebouw dat geen inwoners gaf, nl. het spookhuis ...

Geeft bewoners EN munten en bovendien medailles indien gemotiveerd. Het geeft dus meer als de standaard gebouwen en daardoor valt het onder de speciale gebouwen.
Bij de huidige sortering staan ze idd bij speciale gebouwen ... maar bij de vorige sortering was er een speciaal gebouw (en ik weet helaas niet meer welk) dat bij 1 van de categorieën stond (ik denk woongebouwen) ... Dat herinner ik me omdat ik er toen steeds moest naar zoeken ...
 

DeletedUser

Guest
Ik volg je redenering wel ... maar ooit was er een woongebouw dat geen inwoners gaf, nl. het spookhuis ...

Spookhuis is dan wel een huis, maar geen woongebouw. Ook het spookhuis is een speciaal gebouw. Zelfde als het landhuis van de heer, dat ook geen inwoners geeft.

Bij de huidige sortering staan ze idd bij speciale gebouwen ... maar bij de vorige sortering was er een speciaal gebouw (en ik weet helaas niet meer welk) dat bij 1 van de categorieën stond (ik denk woongebouwen) ... Dat herinner ik me omdat ik er toen steeds moest naar zoeken ...

We hebben toch te maken met de huidige sortering.
 

Markus

Actief lid
Spookhuis is dan wel een huis, maar geen woongebouw. Ook het spookhuis is een speciaal gebouw. Zelfde als het landhuis van de heer, dat ook geen inwoners geeft.

We hebben toch te maken met de huidige sortering.


landhuis van de heer geeft WEL inwoners.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb nooit het idee gehad dat het over "normale" gebouwen ging zoals we die tot nu toe kende.
Het is een nieuw format.
Versieringen kan ik nog net wel herkennen omdat ze geen wegen nodig hebben en tevredenheid geven.
Misschien dat een Olifantenvijver dan een cultureelgebouw is als je zo redeneert: het heeft wél een weg nodig en als "stand alone" geeft het tevredenheid.
De Oostelijke Paleistoren lijkt denk ik het meest op een KA omdat het een weg nodig heeft maar het geeft geen inwoners zoals een KA dat doet en is weer wel plunderbaar.
Het Paleis geeft munten maar geen inwoners waardoor het geen huis/ inwonersgebouw is lijkt me.
Aan een huis kan je dan ook weer niet van allerlei andere dingen zetten waardoor dat huis ook nog andere spulletjes geeft.
Het is niet echt vergelijkbaar met "oude" gebouwen vind ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn in ieder geval nog genoeg "normale" culturele gebouwen over om uit te kiezen als je voor een missie iets moet bouwen en als je daaraan twijfelt kan je altijd even in je bouwmenu kijken wat voor type het is. Ik zou dit dan ook een nogal marginaal probleem willen noemen.
 

DeletedUser

Guest
Er zijn in ieder geval nog genoeg "normale" culturele gebouwen over om uit te kiezen als je voor een missie iets moet bouwen en als je daaraan twijfelt kan je altijd even in je bouwmenu kijken wat voor type het is.

Hoeft niet. Je ziet het ook in je inventaris. Diamanten en speciale gebouwen hebben een bouwtijd van 20 of 5 seconden. Normale gebouwen hebben een veel langere bouwtijd.
 
Bovenaan