TV-Reclame te kinderachtig?

DeletedUser3376

Guest
Ik weet niet of dit onderwerp echt op het forum hoort, maar voor mij is het wel verbonden aan het spel. Vorig weekend zag ik met mijn vriendin voor het eerst de FOE reclame op tv in het Nederlands. Ik heb normaal al moeite om te verdedigen dat ik zoveel tijd in dit spel steek, maar dat is er nu niet makkelijker op geworden.


Volgens mij is de meerderheid van de spelers meerderjarig, en anders zeker het financieel belangrijke gedeelte (de diamantspelers). Waarom dan een reclame die zo gericht lijkt op kinderen? Ik weet dat FOE in alle landen dezelfde trailer gebruikt, maar zet er dan een wat bombastischer stem onder. En als dat in het Nederlands niet klinkt, gebruik dan maar gewoon de Engelstalige versie, die klinkt dan nog wat hipper.


Ben benieuwd wat anderen van de Nederlandstalige versie vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik weet niet of dit onderwerp echt op het forum hoort, maar voor mij is het wel verbonden aan het spel. Vorig weekend zag ik met mijn vriendin voor het eerst de FOE reclame op tv in het Nederlands. Ik heb normaal al moeite om te verdedigen dat ik zoveel tijd in dit spel steek, maar dat is er nu niet makkelijker op geworden.


Volgens mij is de meerderheid van de spelers meerderjarig, en anders zeker het financieel belangrijke gedeelte (de diamantspelers). Waarom dan een reclame die zo gericht lijkt op kinderen? Ik weet dat FOE in alle landen dezelfde trailer gebruikt, maar zet er dan een wat bombastischer stem onder. En als dat in het Nederlands niet klinkt, gebruik dan maar gewoon de Engelstalige versie, die klinkt dan nog wat hipper.


Ben benieuwd wat anderen van de Nederlandstalige versie vinden.

heb er ook iets van gehoort maar nog niet zelf gezien,zal er eens op letten.
 

DeletedUser5428

Guest
Er zitten wel kinderen van een jaar of 10 in dit spel. Maar is dit spel wel geschikt voor kinderen? Ze beginnen vol goede moed met dit spel, en worden vervolgens keer op keer geplunderd door professionele gamers. Daar kunnen kinderen een trauma aan overhouden...

Maar het omgekeerde is ook waar: de meest onnozele kinderspelletjes op Facebook zitten vol met volwassenen...
 

DeletedUser1701

Guest
Spelletjes zitten vaak vol met kinderen, ook dit spel. Al lijkt het hier wel nog mee te vallen. Zelf ben ik ook nog niet meerderjarig.
 

DeletedUser

Guest
Als je dit spel speelt mag je toch ook als een kindje voelen?
 

DeletedUser

Guest
Als je merkt dat 30% van ons doelpubliek tussen de 6j en 24j is (bron), dan is het heus niet zo raar om een trailer te gebruiken die ook de jongere bevolking aanspreekt. Hoewel zeker niet iedereen van die doelgroep diamanten koopt, vormen het wel allemaal potentiële diamant-gebruikers die een potentiële omzet kunnen genereren.

Een Engelstalige trailer gebruiken om de Nederlandstalige versie aan te prijzen is natuurlijke een absolute no-go. Enerzijds ga je ervan uit dat iedereen voldoende Engels spreekt om zo'n trailer (zonder ondertitels) te begrijpen. Zo'n assumptie mag je natuurlijk niet maken, omdat je daarmee een heel doelpubliek laat vallen. Anderzijds adverteer je via een Nederlandstalig medium. Ik kan me goed voorstellen dat er vanuit die media bepaalde eisen worden gesteld, zoals dat de reclame in het Nederlands moet zijn (uitgezonderd van slogans).

Ik ben het niettemin wel met je eens, de Engelse stem klinkt leuker. :p
 

DeletedUser1869

Guest
De TV-reclame van FoE heb ik tot nu toe alleen op National Geographic Channel of Discovery Channel gezien (die reclame heeft er toe geleid dat ik het ben gaan proberen en nu meer dan een jaar speel ik het nog steeds).
 

DeletedUser3976

Guest
De TV-reclame van FoE heb ik tot nu toe alleen op National Geographic Channel of Discovery Channel gezien (die reclame heeft er toe geleid dat ik het ben gaan proberen en nu meer dan een jaar speel ik het nog steeds).

Idem hierzo.
Ik denk dat de meeste spelers hier toch via diezelfde reclame terecht zijn gekomen, dus hij dient z'n doel. :cool:
 

DeletedUser4527

Guest
ik op comedy central, en ik zie em op veronica ook voorbij komen , geld zat te verdienen met diamanten blijkbaar :D ;) :p
 

DeletedUser5889

Guest
Dit is een prototype voorbeeld van een pay-to-win game inderdaad...kinderen zijn het makkelijkste slachtoffer.
Maar of dat nu het doel was van de commercial? Misschien gewoon kinderachtiger uitgepakt dan bedoeld?
 

DeletedUser

Guest
Ik vind 'm ook wel een tikkeltje 'kinderachtig' ja. Maar om kinderen die FOE spelen nu slachtoffers te noemen....
 

DeletedUser

Guest
Als je merkt dat 30% van ons doelpubliek tussen de 6j en 24j is (bron), dan is het heus niet zo raar om een trailer te gebruiken die ook de jongere bevolking aanspreekt. Hoewel zeker niet iedereen van die doelgroep diamanten koopt, vormen het wel allemaal potentiële diamant-gebruikers die een potentiële omzet kunnen genereren.

Een Engelstalige trailer gebruiken om de Nederlandstalige versie aan te prijzen is natuurlijke een absolute no-go. Enerzijds ga je ervan uit dat iedereen voldoende Engels spreekt om zo'n trailer (zonder ondertitels) te begrijpen. Zo'n assumptie mag je natuurlijk niet maken, omdat je daarmee een heel doelpubliek laat vallen. Anderzijds adverteer je via een Nederlandstalig medium. Ik kan me goed voorstellen dat er vanuit die media bepaalde eisen worden gesteld, zoals dat de reclame in het Nederlands moet zijn (uitgezonderd van slogans).

Ik ben het niettemin wel met je eens, de Engelse stem klinkt leuker. :p

De grote vraag is of het ethisch verantwoord is om kinderen te lokken, maar dat is aan jullie.
 

DeletedUser

Guest
Misschien heb ik niet dezelfde tv-reclame gezien als jullie, maar ik vind 'm helemaal niet kinderachtig: geen felle kleurtjes, kinderachtige stem of woordgebruik...

Blijkbaar smaken verschillen.
 

DeletedUser

Guest
Misschien heb ik niet dezelfde tv-reclame gezien als jullie, maar ik vind 'm helemaal niet kinderachtig: geen felle kleurtjes, kinderachtige stem of woordgebruik...

Blijkbaar smaken verschillen.

ik vind het ook niet kinderachtig.
Op National geographic zie je die reclame.
 

DeletedUser

Guest
ik vind het ook niet kinderachtig.
Op National geographic zie je die reclame.

Ik heb de reclame idd gezien op Nat Geo, Discovery en Comedy Central. Daar is ie al maanden te zien. Nu hij tegenwoordig ook te zien is op Veronica en RTL vraag ik me af of ze die reclame aangepast hebben, of dat het volledig dezelfde is.
 

DeletedUser5820

Guest
Waarom veranderen ze de reclame niet? Een keer wat anders is misschien ook leuk!
Ik zie vaak genoeg ook op andere sites van FoE reclame.
 
Bovenaan