Troepen boven je eigen tijdperk

Hoi allen,

Had een guide voor Gildies geschreven, die al soort van bestond, maar dan beter, dank je Felair87 voor de info, maar vond het zonde van mijn typwerk.
Ben bang dat PC-forum uiteindelijk foetsie is.
Ik zag hier geen tips&tricks.
Dus ik deel het hier (zodat ik altijd een link kan plaatsen voor Gildies)
En misschien hebben sommigen van jullie er ook wat aan ^^.
En om het geen spam te maken: heeft een van jullie feedback op mijn guide?
 
Laatst bewerkt:
Het is mogelijk om troepen van tijdperken boven de jouwe te krijgen.

De betere guide dan deze vind je hier:

(Met dank aan Felair87)

Enfin, ik ga verder:
Troepen boven je tp geeft je een aantal voordelen:
De troepen van boven je tijdperk (tp) zijn sterker: elk hoger tp geeft je iets sterkere troepen.
Je kunt tot 4 tijdperken boven de jouwe krijgen, die zijn dus veel sterker.
Met mijn bonussen (in HDT):
Tank (zware eenheid in HDT): off/deff: 538/320
K.R.A.B Mech (zware eenheid in Oceanisch): 1075/462
Scheelt een slok op een borrel.
Stadsverdediging: 99% van de aanvallers gaat ten onder, die ene hardcore speler die veel groter is dan mij wint, maar verliest wat troepjes, niet leuk voor hem, en nog minder leuk dat ik hem een pm stuur om zijn verlies in te wrijven.
GS: gewoon knallen, ver over de normale grens.
GE: gewoon knallen, zonder wisselen, tot halverwege 2e ronde.
GvG: helpt je geen klote.

Nadelen:

Ze sterven echt slecht, maar als ze sterven heb je dia's nodig om ze weer tot leven te wekken.
Je kunt er maar een beperkt aantal winnen.
Sommige tp's hebben betere troepen (Ik heb oceanisch, vecht het liefst met Hover (TK) door de bijzondere eigenschappen).
Het is echt een heel gedoe, je moet geduld hebben.

Hoe krijg je die troepen?

Stap 1: als je naar een nieuw tp gaat ontwikkel je helemaal niks totdat de verhaallijn dat vraagt.
Ik herhaal: helemaal niks!
Hieruit vloeit de noodzaak voor een hoge CF (en evt BSM): ontwikkelen van goederengebouwen hoeft niet, en die techs "spaar" je.
Op die manier kun je zeer veel meer opdrachten in de verhaallijn doen.
In Arctisch wordt om een tech gevraagd?
Ik pak die uit Indus.

Maar: soms vraagt de verhaallijn om een speciefieke tech, ik noem dat een muur.
Een aantal muren zijn: ontwikkel de tech: Torenruïne (LME)
Ontwikkel teamtactieken en nogwat (PMT)
Ontwikkel iets eind OT (zo ver ben ik nog niet).
(Ik sta open voor aanvulling ^^).

Wat die muren inhouden: het tijdperk boven die muren kun je doorstromen tot aan het volgende tijdperk met een muur, als je zuinig bent met je techs.

Twee GG's helpen met zuinig zijn:
CF: geen noodzaak om goederengebouwen te plaatsen, super gebouw, en bespaart ruimte door geen goederengebouwen (duh).
BSM: CF geeft zeer veel meer herhalende opdrachten (de muntjes-opdracht), dus zeer veel meer goedjes (35% kans op goedjes, nooit meer goederengebouwen).

Over die CF (die je nodig hebt als je dit trucje wilt doen):

Allereerst: wat ik hier vermeldt is zoals ik vermoed dat het klopt, dat hoeft niet per sé zo te zijn.
Ten tweede: CF is een beetje generfd: dia's kun je per tp per opdracht nog maar 1x krijgen (De CF-bonus in de verhaalmissie is ook op de dia's van toepassing, dat wel)
Derde: het is een beetje een gedoe om die opdrachten te rouleren (saai), maar t levert veel op. T gaat dus om die herhalende missie's, die je krijgt als je de bonusmissies afmaakt, of de extra missies dan wel afmaakt, dan wel skipt.
Het zijn er 6 a 7, en je kunt meerdere poppetje/herhalende missies onder elkaar hebben. Daarbij aangetekend: als je t ene mannetje op de munten-opdracht hebt staan kun je die daaronder niet ook een muntenopdracht laten doen: ideaal, die laat je voorraden doen: De beloning van de ene opdracht vult de andere opdracht. Beloningen zijn voor mijn gevoel op volgorde van grootste naar kleinste kans: - Munten/voorraden - goederen – fp-pakketjes - blauwdrukken/meds - dia's.

Bij je inning zet je de opdracht op munten (Rinbin, Zieke Fnord), totdat je die binnen hebt, 6 keer opdracht afbreken, en herhalen tot je genoeg hebt voor R'Lyeh (nare droom, fp's storten), storten, en weer op naar Rinbin, rinse & repeat tot klaar. Als je CF wat hoger is neem je onverjaardag mee in je rondje (betaal munten en voorraden), die kost je dan niet zoveel meer.
Er zijn ook gebouwen die een goede synergie met CF hebben, ik vind met name BSM handig, niet doordat ik die muntjes nodig heb, maar omdat dat gebouw zorgt dat ik veel meer van die “verzamel muntjes”-opdrachten per inning kan halen.

En als je CF echt op mooie hoogte is, zijn de opbrengsten in munten en voorraden uit de onverjaardag even hoog als je investering in munten en voorraden. Dat betekent dat je alle goedjes, fp’s en meds gratis krijgt! Hier kun je lezen hoe hoog je CF daarvoor moet zijn, want dat is afhankelijk van je tp.

(Einde CF-intermezzo).

Er gaat iets nieuws met PvP aankomen, en ik vermoed dat een paar van die PvP-torens met deze (wel echt langdradige) tactiek een beetje meer appeltje-eitje worden; ben totnogtoe de enige HDT-er die in OT vecht

MvG
Soy
Explorer.
 
Laatst bewerkt:
(Met toestemming) gepikt van Bulmi, troepen in PMT:

BELANGRIJK!!! laat zoveel mogelijk onderzoeken open uit voorgaande tijdperken.


De speler is in het postmoderntijdperk onderzoek aangekomen en de hele kaart van postmoderntijdperk is ingenomen.
De Verhaalmissies is helemaal bij tot "The End of this Chapter" bij deze moet je de laatste 2 onderzoeken van postmoderntijdperk doen, teamtactieken en speciale operaties. Deze nog niet doen!

Dan komt nu het tijdrovende deel. Neem de provincies van de Hedendaagstijdperk en morgen tijdperk in zoals in onderstaande kaarten Pas op in totaal 5 provincies die je niet moet verkennen!:

Hedendaagstijdperk
Op de kaart is 1 met een kruis al ingenomen omdat het straks nog terugkomt als verhaalmissie. In eerste instantie die 2 kruizen niet verkennen!

Morgen tijdperk
Op de morgen kaart 3 provincies niet verkennen!

Stuur de verkenner naar de toekomst kaart en verken de eerste provincie. BELANGRIJK alleen verkennen nog niks innemen/onderhandelen van die provincie.

Nu is het tijd om terug te gaan naar je verhaalmissies, rond "The End of this Chapter" af (die 2 onderzoeken doen). Na deze missie moet je nog 3 onderzoeken in voorgaande tijdperken open hebben staan om de hoovers vrij te kunnen spelen. Verspil dus ook geen openstaande onderzoek aan extramissies die je kunt annuleren/afbreken, deze vrije onderzoeken heb je allemaal nog nodig voor verplichte missies.

Werk een hele lijst met Hedendaagstijdperk missies af, 1 daarvan is een van de niet verkende provincies te verkennen. Alleen verkennen niet innemen!

Op een gegeven moment heb je alle verhaalmissies van Hedendaagstijdperk afgewerkt en heb je 3 herhaalmissies.
Nu is het moment aangebroken om de eerste provincie(alle sectoren) van de toekomst kaart te ONDERHANDELEN!

Nu komen er een lading verhaalmissies van de toekomst, werk deze af. In de verhaalmissies moet je ook regelmatig nog een extra provincie van de toekomstkaart verkennen/innemen. Loop niet vooruit op de kaart, maar doe alleen wat nodig is volgens de verhaalmissie.
Als de provincie Botuku ingenomen is op de toekomstkaart, eerst de provincie rechtsdaarvan verkennen(kalabuye) en dan pas de zuidelijke provincie verkennen (bisoraba)(beide nog niet innemen)
Als dan de verhaalmissie komt waarbij je 2 provincies van Bisoraba moet innemen(er is disussie of deze moet vechten of ook mag onderhandelen)
Na het afronden van die missie moet eindelijk de langverwachte missie komen waarin je 3 hoovers vrijspeelt.

Als je nog verder de verhaalmissies volgt krijg je zelfs een 4e hoover.
Heb je nog meer openstaande onderzoeken van voorgaande tijdperken kun je nu zelfs eenheden van de Artische en oceanische tijdperk vrijspelen.

Succes!
 
Aanvulling:

Hovers in Indus is ook goed te doen.
De plaatser van het artikel waarnaar ik verwijs in mijn tweede post (UBERhelp1) heeft dat samen met zijn lezers opgelost.
Het hoe en wat staat in diezelfde link bovenaan mijn tweede post.

Maatje Major T. wees op op een pagina van Reddit met een heel fijne korte handleiding (een TL;DR zeg maar XD)

https://www.reddit.com/r/forgeofempires/comments/q2fr4l
De "T" in Major T. stond dacht ik altijd voor "Trade": is een typische (onder)handelaar.
Nu hij ineens hovers in Indus heeft vecht hij naar uitputting 110 alsof het niks is.
Beter laat dan nooit.
 
zeer bedankt dankzij u heeft iemand van mijn gilde me geleerd d hoe ik de troepen kon krijgen zit nu bijna al een jaar in Pme met mijn hoovers al paar keer dood gegaan maar is toch lekker knallen en verdien ze toch terug de diaz doordat ik super veel kan aanvallen in gs
 

stedated

Nieuw lid
Ik heb de fout gemaakt in hedendaagse dat gebied te nemen.. dus nu moet ik naar hedendaagse volgens mij om future era te krijgen ? of is alles nu misgelopen?
 

Atokirina

Actief lid
Ik heb de fout gemaakt in hedendaagse dat gebied te nemen.. dus nu moet ik naar hedendaagse volgens mij om future era te krijgen ? of is alles nu misgelopen?
Naar hedendaags zal je fout niet oplossen. Je kan nog steeds proberen zoals je bezig was, maar als je tech blocked geraakt, zal je dat ook zijn in Hedendaags.

Het triggert een reeks missies die je niet wilt tegenkomen (is dus niet perse een Hedendaagse tech block).
 
Bovenaan