Traagheids problemen met FoE

dhaes

Lid
Voordat ik een ticket aanmaak bij support wil ik eerst even inventariseren of er daadwerkelijk andere mensen met hetzelfde probleem zijn (gezien iemand al een reply in een andere topic heeft gemaakt)

Vanochtend om 11:30 speelde ik even FoE. Het spel liep goed.

Ik logde opnieuw in rond 13:20. De eerste keer kostte het de spel veel tijd om te laden. Op een gegeven moment besloot de flashplayer memory op te raken en daarmee mijn browser (firefox) te crashen. Denkend dat het misschien een flashprobleem is: geupdate naar de laatste versie, maar de probleem is niet echt verholpen.

Het spel loopt super traag. Reactietijd, ondanks dat internet goed is, is ook zeer traag. Nog steeds zuigt flash met het spelen van dit spel nog steeds 80% van mijn geheugen op waardoor het niet werkt.

Het is jammer dat het toevallig overlapt met het event, maar voordat ik het suggereer: zijn er andere mensen met problemen?
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser275

Guest
Er zijn blijkbaar problemen met flash en firefox.
Probeer eens een andere browser, bijvoorbeld Chrome.
 

DeletedUser3120

Guest
Ik heb hetzelfde probleem dat het spel op de computer bijna niet meer te spelen is vanwege crashes en traagheid.
Ik heb nu verschillende browsers geprobeerd (Firefox, Edge, Explorer, Chrome) maar allemaal lijken ze hetzelfde probleem te geven. Ook het instaleren van een oude versie van flash geeft geen soelaas.
Ik gebruik hier Windows 10 en heb 4 Gb aan intern geheugen (ja dat had wat meer kunnen zijn, maar zou toch voldoende moeten zijn om het te spelen, een maand geleden had ik in ieder geval hier nog geen last van).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inmiddels met Chrome geprobeerd. Deze vreet m'n i7 processor bijna op :(
Zoals eerder geschreven heeft Edge hier ook last van.

Tot eergisteren nergens last van gehad.
 

DeletedUser7643

Guest
Hier hetzelfde. Combinatie firefox + flash gaat als dikke def door een zeef. Ik heb 32 Gb. geheugen, maar deze combo gaat daar in een kwartier doorheen. (geheugenlek?) FlashPlayerPlugin proces blijft oplopen tot max. Firefox afsluiten en alles zakt weer tot normaal. Gek genoeg geen problemen met Chrome.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Dit is helaas een probleem met de laatste versie van Firefox, dit is niet iets dat wij kunnen oplossen, je zal dus moeten wachten tot een update van Firefox, teruggaan naar een oudere versie of een andere browser moeten gebruiken.
 

DeletedUser7691

Guest
Dat is wel een hele makkelijke reactie. Ik denk dat FOE een groot probleem heeft. Firefox gaat flash niet meer ondersteunen in de toekomst, ook Edge en IE proberen flash uit te bannen. Hoe denkt FOE hier mee om te gaan, want wachten op een update heeft geen zin als ze het niet meer ondersteunen. In dit tempo is er geen reet aan om te spelen, dit bederft alle spelplezier.
 

Mr.Quib

Actief lid
Bij mij werkt het helemaal niet meer, krijg de melding dat ik Flash moet installeren. Nieuwste versie van Firefox geinstalleerd, maakt geen verschil.
 

DeletedUser5968

Guest
Dat is wel een hele makkelijke reactie. Ik denk dat FOE een groot probleem heeft. Firefox gaat flash niet meer ondersteunen in de toekomst, ook Edge en IE proberen flash uit te bannen. Hoe denkt FOE hier mee om te gaan, want wachten op een update heeft geen zin als ze het niet meer ondersteunen. In dit tempo is er geen reet aan om te spelen, dit bederft alle spelplezier.

waarom moet innogames iets doen aan de software van een ander bedrijf? wat is er mis met chrome te gebruiken voor het spel dat een in-build flash heeft? problem solved
 

DeletedUser7691

Guest
Omdat alle grote browsers hebben aangegeven dat ze flash uit gaan bannen misschien? Het zorgt voor teveel crashes in hun software en de meesten willen overgaan tot html 5. Bovendien wil innogames toch dat hun spel speelbaar is op meerdere platforms of niet? Chrome is trouwens de optie met de meeste beveiligingslekken.
 

DeletedUser5968

Guest
ook al hebben al die bedrijven dat gezegd, hoeft innogames daar nog niets mee te doen. waarom zouden ze? omdat die paar spelers hier daar wat van zeggen? ik heb meer vertrouwen in de technici die kijken op wereldschaal dan een paar fanatieke spelers in een klein landje.. vertrouw er nu maar op dat innogames zich zal ontwikkelen naar gelang flash volledig verdwijnt wat nu niet geval is
 

DeletedUser7643

Guest
Op het Beta forum heeft Darkstar een oplossing gevonden voor het firefox memory leak probleem:

Quote

The source of the problem is a feature that Mozilla has enabled in their latest verison. There is a way to solve it for now if you want to use Firefox. These are the steps we can take to circumvent the problem:

1. Open Firefox, type the following in the URL bar and hit enter: about:config
2. You will get a warning message that you should not proceed unless you know what you’re doing – accept this and continue
3. Search for “dom.ipc.plugins.asyncdrawing.enabled”
4. This setting has value “true” by default (read: it’s enabled)
5. In order to fix the problem, we must disable this. We can do this by double-clicking on it
6. Once the value is off (will be shown as “false”), we can reload the game or forum in question, and the performance should be better again.

Of course you can also play using a different browser if you find that to be an easier alternative. The issue should not be present on other browsers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10231

Guest
Ook ik had dit probleem, bedankt voor deze oplossing, het werkt bij mij weer perfect en ik vind firefox de beste browser om FoE in te spelen. snel en stabiel zelfs als je twee werelden hebt open staan.
 

DeletedUser6877

Guest
Browser wisselen helpt niet, het spel blijft performance problemen houden, dit is al zo sinds de introductie van gvg, althans zolang kan ik me het al herinneren. Klagen helpt niet je krijgt steeds hetzelfde antwoord. Wissel van browser, clean je cache. Het probleem ligt niet bij onze pc's maar bij het spel.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Er zijn inderdaad algemene traagheidsproblemen, die zijn welbekend. Dit probleem is echter wat anders, erger en komt alleen op Firefox voor.
 

DeletedUser7643

Guest
Sinds versie 49.0.1 heeft Mozilla een 'feature' in Firefox aangezet. Gek genoeg is deze bedoeld om de prestaties van Adobe Flash Player te verhogen. Zie mijn vorige post hierboven om deze 'feature' weer uit te zetten.
 

DeletedUser9703

Guest
En gaat Innogames nog iets doen aan de traagheid problemen? En dan bedoel ik iets anders dan "installeer een andere browser". Want straks zijn er geen browsers meer over om naar over te stappen.

Ook ondersteun ik de opmerking over HTML5. Leuk dat Flash in Chrome is ingebakken. Maar wat denk je dat nieuwe spelers straks zullen doen. Chrome installeren of verder zoeken naar een leuk spel?
 
Bovenaan