toekomst van FoE

DeletedUser10553

Guest
ok. dit is een super spel, met steeds meer groeiende mogelijkheden.
vanuit mijn persoonlijke ervaring kan ik alvast delen, dat, als inno nog lang aan de huidige graphics wil vasthouden. dat er snel een concurrentie zal ontstaan. meer grapische mogelijkheden vragen meer server ruimte. andere in game mogelijkheden wachten op plaats voor opslag en verwerking. het lijkt allemaal te stagneren wat de game progress mogelijkheden betreft. daarom lijkt het me aangewezen om een aantal zaken te herbekijken en via beveilgde cloud opslag. de verkoop op inno zal boosten als ze voor foe met een grapisch machtig spel format afkomen. ik denk hierbij bv aan pc klok koppelen aan daglicht in uw stad. seizoenen. onweer 'bv tijdens gvg aanval. lantaarns geven dan ook licht als de virtuele zon ondergaat. ook in wonings gebouwen brand dan licht.
vanaf 15 november een sneeuw landschap, bloesem aan de bomen in de lente en aangepaste zons onder/ opgang.. alles aan of uit schakelbaar in je instellingen. er komen steeds meer games. maar op dit moment is foe voor mij de top. al verwacht ik meer. ik ben echt niet de enige.
 

DeletedUser10486

Guest
De graphics zijn niet het belangrijkste. Er komt geen enkele nieuwe speler bij omdat er dag en nacht in het spel zijn.
Wie herinnert zich Mobsters of Mafia Wars nog (20008)? Die waren grotendeels tekst gebaseerd, met nauwelijks graphics. Maar die games hadden wel miljoenen spelers. Zowat alle games die later gekomen zijn, waren verbeteringen en uitbreidingen van deze 2, met meer graphics en dergelijke. Maar de basis bleef het zelfde: munten - voorraden - tevredenheid - wapentuig - andere spelers aanvallen.

Wat er in FOE nog zou kunnen bijkomen zijn
- minigames, zoals een 3-op-een-rij of een hidden object game. Daarmee kan je dan extra bonussen scoren afhankelijk van de score die je behaalt. Eventueel een evenement met mini-games er in.
- verzamelingen die je kan vervolledigen, en die dan een extra opleveren (nu ja, we hebben de blauwdrukken al als verzamel objecten)
- super moeilijke "master" uitdagingen, gevechten die je enkel met heel veel geluk kan winnen, maar die dan wel een super bonus opleveren

Ik ga dit niet voorstellen als idee, want dat wordt toch meteen de grond in geboord.
 

DeletedUser10486

Guest
Volgens insiders gaat de GVG er binnenkort uit en wordt de gilde-expeditie uitgebreid. Men wil komen tot een spel dat identiek is op PC en tablet.
 

Markus

Actief lid
ik voorzie dat in de nabije toekomst ze een keuze moeten gaan maken voor ofwel stand-alone flash application (dus download en niet browser-based), ofwel herbouw in HTML5 gezien chrome binnen 8 maanden flash niet meer ondersteunt in browsers, en firefox hier niet erg ver achter ligt :)
 

DeletedUser10111

Guest
Dat hangt van je platform af, bij mij doet flash native al niets meer sinds 2013. Het is dat google chrome het nog onderhoudt, anders zou ik het spel helemaal niet spelen.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het wel een plan dat de app volwaardig wordt zoals het nu is loopt het hopeloos achter en hebben app spelers veel minder mogelijkheden.
 

dhaes

Lid
Ik ga dit niet voorstellen als idee, want dat wordt toch meteen de grond in geboord.

Ik krijg het idee dat er meer mensen hier last van hebben.

Volgens insiders gaat de GVG er binnenkort uit en wordt de gilde-expeditie uitgebreid. Men wil komen tot een spel dat identiek is op PC en tablet.

GvG heeft op zich nog wel een doel, maar ik heb het gevoel dat er toch minder mee bezig zijn dan dat de bedoeling was. Ik hou me er bewust weg van vanwege het gedrag dat het bij sommige mensen oproept.

ik voorzie dat in de nabije toekomst ze een keuze moeten gaan maken voor ofwel stand-alone flash application (dus download en niet browser-based), ofwel herbouw in HTML5 gezien chrome binnen 8 maanden flash niet meer ondersteunt in browsers, en firefox hier niet erg ver achter ligt :)

Er ging al langer de discussie dat Flash niet te vertrouwen was vanwege de zwaktes. Daarnaast lijk ik wat ruzie te hebben met HTML5 op youtube. Dus ik hoop toch een beetje dat de verandering een uitblijft OF dat innogames er al een jaar mee bezig is om de verandering te bewerkstelligen. Ze zijn in elk geval nog niet klaar met het spel, en het zou jammer zijn als het vroegtijdig zou eindigen om deze reden.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
De ontwikkelingen omtrent Flash worden door ons uiteraard in de gaten gehouden, en mocht het nodig zijn dan zullen we overstappen op een alternatief.
 

DeletedUser10111

Guest
Sorry Leones, maar eerst zien dan geloven. Flash is al dood sinds 2013 op het Linux platform. Als de fabrikant van Flash platformondersteuning aan het afschieten is, terwijl Innogames vrolijk nog 4 jaar door blijft bouwen aan hun Flash applicatie, dan heb je als bedrijf een probleem waar je nog niet uit bent.
 

DeletedUser10486

Guest
Linux? Hoeveel mensen gebruiken dat? Je kan moeilijk verwachten van Chrome of Flash dat het zijn product gaat aanpassen aan de wensen van de weinige Linux gebruikers. Linux moet zich dan maar aanpassen aan Flash, en niet omgekeerd.
 

DeletedUser10111

Guest
Tuurlijk, ik verwacht ook niet dat Innogames zich zorgen maakt over die drie Linux spelers oid. Ben blij dat ik het via Chrome kan spelen, maar als dat niet zou kunnen, jammer dan, maar geen probleem.

Aan de andere kant, als je een applicatie gebruikt (niet helemaal waar, maar goed genoeg), en de applicatie verkopers hebben constant last van security bugs die ze niet opgelost krijgen, en vervolgens beginnen ze ook nog delen af te stoten, en beginnen alternatieven te ontstaan. Is het dan verstandig om die applicatie te blijven gebruiken, en geld te pompen in het verder uitbouwen van het gebruik van die applicatie?
 

DeletedUser

Guest
De makers van een spel, dat ik speel dat ook via flash gespeeld wordt in de browser, gaan gewoon verder met hun flash variant maar dan downloadable als stand-alone ze noemen dit "gameroom".
Dit betreft een game-gigant die erg veel populaire spellen host via flash.
Het spel dat ik speel is één van hun zeer populaire en wordt door heel erg veel mensen over de hele wereld gespeeld en de makers hebben blijkbaar besloten gewoon met flash verder te gaan tot nader order.
Waarschijnlijk zijn ze al druk een alternatief aan het programmeren terwijl ze de spelers, in de tussentijd, in gameroom onderbrengen.
Je speelt, via flash, maar dan niet meer via je browser maar via een game app op je computer.
Want flash wordt voor zover ik weet (nog) niet geheel in de vuilnisbak gegooid maar is alleen binnenkort niet meer via de browser bereikbaar.
Door deze ontwikkelingen binnen dat spel ben ik hoopvol gestemd voor wat FoE betreft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10486

Guest
Dat is natuurlijk ook een richting die ze uit kunnen: ervoor zorgen dat de app ook op computer gespeeld kan worden, en de hele browserversie met GVG en al in de vuilbak kieperen. Dan zijn ze in elk geval van het dubbel werk voor 2 versies af.
 
Linux? Hoeveel mensen gebruiken dat? Je kan moeilijk verwachten van Chrome of Flash dat het zijn product gaat aanpassen aan de wensen van de weinige Linux gebruikers. Linux moet zich dan maar aanpassen aan Flash, en niet omgekeerd.
Misschien wel meer mensen dan jij denkt.
Vooralsnog speel ik het ook op Linux, n enkele collega's van me ook. Moet voor een browsergame ook verder niet uitmaken.

Flash is gewoon verouderd en verhoudingsgewijs nogal zwaar en star.
Ik hoop van harte dat Inno druk bezig is met FoE 2 in html5 of misschien nog iets anders (ajb geen frontend java. Op de server mooi spul, maar als frontend rampzalig).

Maar los van de techniek vind ik het spel wel een beetje belegen worden. Voor mijn gevoel is de rek er een beetje uit. De nieuwe tijdperken worden naar mijn mening ongeloofwaardig. Na hedendaags (aka 'nu') hebben we 'morgen' gehad, toen kwam 'toekomst'. Toen nog eens 'arctische toekomst' in zoveel delen en ik heb al iets zien rondvliegen over 'oceanische toekomst'. Van een leuke, historische setting naar in feite pure sci-fi. Daarnaast weet men van gekkigheid niet wat erbij verzinnen om spelers toch te behouden en te zorgen dat ze niet uitgekeken raken... gvg, GE, we worden doodgegooid met events, GG's kunnen belachelijke levels halen, een kapitein/schatzoeker, arctische haven en bijbehorende gedoe, taveerne en wie weet wat de volgende updates weer brengen.

Ik vind het spel een beetje een rommeltje worden.

Dus wat mij betreft is de toekomst van FoE: Over naar versie 2.0, in een nieuwe techniek (En nee, onweer, sneeuw en andere ongein hoeft van mij niet), en weer lekker lean and mean. Begin met het basisidee van FoE en kijk of je het in de breedte, binnen de diverse tijdperken, verder kunt uitbouwen.

Oh en sloop dat verd**** plunderen eruit. Slaat nergens op en is niet leuk naar mijn bescheiden mening.
 
Bovenaan