Tip voor handel (FOE-22849)

In het handel venster op het icoontje van de goed drukken selecteert hem gelijk

  • Ja, dit is een goed idee

    Stemmen: 9 100,0%
  • Nee, dit is geen goed idee

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
  • Enquête gesloten .

DeletedUser4749

Guest
Zou het niet makkelijker zijn als je nieuwe handel
erop wil zetten i.p.v. het pulldown menu de
mogelijkheid te hebben om het goedje bv. zijde
aan te kunnen klikken en dat het dan automatisch
in de bovenste balk komt waarna je het aantal
kan ingeven. Lijkt mij een stuk makkelijker en
sneller te werken.

gr.Mijosh
 
Zou het niet makkelijker zijn als . . .
Ja, dat zou zeker makkelijker zijn.

maar wellicht moet je het iets meer uitwerken.
Bijv. dat naast de naam van elk goed 2 kleine icoontje komen, koop / verkoop waarmee die in het betreffende vak komt te staan.
Klap op de vuurpijl zou kunnen zijn dat als zowel koop als verkoop is ingevuld, en je vult 1 van beide aantallen in dat FoE default de fair trade tegenwaarde in het andere vak invult (die je dan wel zelf kunt aanpassen indien je dat wenst)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser6867

Guest
@topic starter zou je dit idee nog wat willen uit werken zodat het wat overzichtelijker word.
 

Seconddream

Actief lid
Ja, dat zou zeker makkelijker zijn.

maar wellicht moet je het iets meer uitwerken.
Bijv. dat naast de naam van elk goed 2 kleine icoontje komen, koop / verkoop waarmee die in het betreffende vak komt te staan.
Klap op de vuurpijl zou kunnen zijn dat als zowel koop als verkoop is ingevuld, en je vult 1 van beide aantallen in dat FoE default de fair trade tegenwaarde in het andere vak invult (die je dan wel zelf kunt aanpassen indien je dat wenst)

Goed bezig en klinkt niet verkeerd, met name dat stukje "FoE default de fair trade tegenwaarde in het andere vak invult" zou best eens een goeie kunnen zijn :)

@topic starter zou je dit idee nog wat willen uit werken zodat het wat overzichtelijker word.

Mijosh gaat dit direct niet lezen ( ken hem een beetje ), ik zal hem even attent maken op dit lijntje :)
 

DeletedUser

Guest
Goed bezig en klinkt niet verkeerd, met name dat stukje "FoE default de fair trade tegenwaarde in het andere vak invult" zou best eens een goeie kunnen zijn :)

Waarom?

Fair trade is geen spelonderdeel.
 

DeletedUser

Guest
Waarom?

Fair trade is geen spelonderdeel.

maar wel iets dat het gros van de spelers doet. Ik denk dat het voor de meeste mensen ook bijna sneller is om 50 <> 50 handel naar 50 <> 55 te klikken met de plusjes om een 10% bonus te krijgen. Ook in dat opzicht zou dit sneller zijn.

Voor dat kleine gedeelte dat er geen belang bij heeft, kost het misschien een seconde extra (selecteren van het aantal dat je wilt veranderen), waarschijnlijk minder.
 

DeletedUser4749

Guest
@Funkyeendje Ik heb het onderwerp gestart maar het uitwerken
laat ik aan iemand over die er verstand van heeft.
Was alleen een tip dat het handelsscherm sneller en overzichtelijker kan.
@Reddog dat had jij goed gezien XD
 

DeletedUser6867

Guest
@Funkyeendje Ik heb het onderwerp gestart maar het uitwerken
laat ik aan iemand over die er verstand van heeft.
Was alleen een tip dat het handelsscherm sneller en overzichtelijker kan.
@Reddog dat had jij goed gezien XD

Snap wat je bedoeld, maar als iemand anders je idee gaat vorm geven is het jouw idee niet meer ;)
Ik zal het proberen te omschrijven wat je bedoeld laat mij dan weten of ik het goed verwoord hebt.

Jij wilt eigenlijk dat als je het icoontje aanklikt dat het gelijk in de handel's balk komt te staan? in plaats van dat je door de hele menu moet scrollen tot je goed hebt gevonden?
 

DeletedUser

Guest
Ik zou het heel fijn vinden als heel de markt eens aangepast wordt.
De markt vullen kost op dit moment veel te veel tijd en is dus veel werk.

Het aanklikken van de grondstoffen zoals voorgesteld vind ik een goed begin.
Ook zou het fijn zijn als je een selectie kan maken in je bestaande aanbiedingen zodat je bijvoorbeeld 10 biedingen in een keer kan verwijderen ipv 1 voor 1.
Ook het automatisch verwijderen van je aanbiedingen (na een week) mag er van mij wel weer af.


Off topic:
ik wordt zo moe van de termen "eerlijke en scheve handel"
 

DeletedUser6867

Guest
Geachte, Lars

Het idee van meerdere handel plaatsen en afnemen zou je dit als apart idee kunnen plaatsen.
 

DeletedUser

Guest
Snap wat je bedoeld, maar als iemand anders je idee gaat vorm geven is het jouw idee niet meer ;)
Ik zal het proberen te omschrijven wat je bedoeld laat mij dan weten of ik het goed verwoord hebt.

Jij wilt eigenlijk dat als je het icoontje aanklikt dat het gelijk in de handel's balk komt te staan? in plaats van dat je door de hele menu moet scrollen tot je goed hebt gevonden?

klinkt mij als een interessant idee :) Ik zie wel iets in een context-menu. Als je op het goed klikt in het handelsvenster, krijg je een menu "bied dit goed aan" "vraag dit goed" of iets dergelijks. Op die manier kun je heel eenvoudig het gewenste goed kiezen :)
 

DeletedUser4749

Guest
@ funkyEendje Klopt. En als het dan ook nog automatisch de juiste verhouding ingeeft is het perfect.
dus bv. als ik 100 baksteen invul en daarna op zijde klik dat er in de balk komt te staan
zijde 50. Overrulen kan je dan natuurlijk nog wel. Dus als ik er 200 wil hebben moet dat
kunnen. Alleen nemen niet veel mensen het aan (als het goed is).
Maar als alleen klikken gerealiseerd kan worden vind ik al prima.
 

DeletedUser6867

Guest
@ funkyEendje Klopt. En als het dan ook nog automatisch de juiste verhouding ingeeft is het perfect.
dus bv. als ik 100 baksteen invul en daarna op zijde klik dat er in de balk komt te staan
zijde 50. Overrulen kan je dan natuurlijk nog wel. Dus als ik er 200 wil hebben moet dat
kunnen. Alleen nemen niet veel mensen het aan (als het goed is).
Maar als alleen klikken gerealiseerd kan worden vind ik al prima.

De juiste verhouding is een apart punt want de 1 ziet 1 op 2 niet als eerlijke handel , maar denk dat we zeker een poll kunnen maken met dat als je op het plaatje van de handel drukt dat ie gelijk hem selecteert of krijg je een menu "bied dit goed aan" "vraag dit goed" of iets dergelijks (Copyright @ Snicksie)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan