Tijdsduur verkenning nieuwe provincies

DeletedUser1869

Guest
Ik vroeg me af wat de reden is dat verkennen van de volgende provincie nu ineens meer dan een dag duurt, terwijl mijn verkenning vanaf de naastgelegen provincie moet komen. Ik dacht eerst dat het echt met afstand tussen gebieden te maken had (ik deed zowel de gebieden uit koloniale tijdperk en die van Prinses Mycenia door elkaar, waardoor mijn verkenner soms een hele omweg over de map moest maken), maar het is blijkbaar gewoon hoe verder je komt hoe langer het duurt. Ik snap dat ze niet willen dat je overal even doorheen loopt, maar echt realistisch (voor zover mogelijk) is het niet als het vroeger maar een paar uur duurde en nu ineens meer dan een dag terwijl de afstanden gelijk zijn. Je zou verwachten hoe verder je ontwikkeld je verkenners ook sneller worden (van ongezadelde paarden of ezel in het bronstijdperk naar paard+wagen in het industriele tijdperk naar later de eerste stoomauto's etc).
 

DeletedUser4162

Guest
Heeft denk ik niks met afstand over de map te maken volgens mij..

Denk dat net zoals met gebouwen is, bouwen in koloniaal duurt ook langer als in de ijzertijd..
 

DeletedUser1869

Guest
Ik had er helemaal niet bij stilgestaan dat er ook een optie is dat je door diamanten te betalen het verkennen meteen voltooid. Door het steeds langer te maken hopen ze dus dat mensen die snel door willen gaan betalen. Slim bedacht maar weer.
 

DeletedUser5020

Guest
Is ook een manier om het spel net iets langer te laten duren, dat van die dia's is handig meegenomen.
Anders zou je bij wijze van spreken in een weekje tijd de map leegspelen.
 

DeletedUser1701

Guest
Eerst dacht ik ook dat het met de afstand te maken had, maar dat is inderdaad niet (altijd) zo. :)
Het zal wel zijn zoals koketso het zegt: Koloniaal duurt langer dan bijvoorbeeld bronstijd. :)
 
Bovenaan