Tijdperktoren gevechten met ongeldige eenheden !?

Ik ging de strijd aan met iemand in de Arctische Toekomst toren. Tot mijn verbazing zaten er in zijn leger een paar eenheden uit de Oceanische Toekomst. Dat is toch ongeldig?
 

Atokirina

Actief lid
Ik ging de strijd aan met iemand in de Arctische Toekomst toren. Tot mijn verbazing zaten er in zijn leger een paar eenheden uit de Oceanische Toekomst. Dat is toch ongeldig?
Sommige spelers zijn ver gevorderd in hun verhaallijn, sommige van deze missies kunnen eenheden geven als beloning.
Deze speler zal bezig zijn met de Oceanische verhaallijn en zal daar een aantal eenheden van gekregen hebben.
 

DarthRonin

Actief lid
Gaat dit over de PvP Arena of over gevechten in de burenlijst?

Niet dat het veel uit maakt voor het eindresultaat.
In de burenlijst telt alleen het leger wat je zelf gebruikt voor het bepalen voor welke PvP toren je punten tellen en je buren mogen er alle eenheden in zetten die ze willen.
Je ziet ook vaak 2 speervechters in de verdediging staan daar, dat maakt dan nog niet dat het voor de brons toren telt.
 

Atokirina

Actief lid
Volgens mij hoort zo n gevecht dan bij de Oceaanische Toekomst toren. Zo niet dan begrijp ik het verkeerd.
Het spel houdt alleen rekening met het tijdperk waarin je je bevindt.

Wanneer er een nieuwe buurtindeling plaatsvindt, zit je in een buurt met spelers van hetzelfde tijdperk.
Het is mogelijk om in een buurt te zitten waar 2 verschillende tijdperken voorkomen, maar dit gebeurt slechts bij een heel klein aantal buurten. Het spel zet de spelers op een lange rij volgens tijdperk, en deelt de buurten in per 80. Zit je toevallig achteraan de rij van bijvoorbeeld Vroege middeleeuwen en het spel heeft nog maar 40 spelers van de Vroege middeleeuwen om de buurt mee te vullen, dan zullen er dus 40 van de IJzertijd bijkomen.
Het is mogelijk om na de buurtindeling naar een hoger tijdperk (of meerdere) te gaan via de onderzoeksboom, je zal hierdoor niet veranderen van buurt. Waarop de rangschikking van de rij binnen een tijdperk is gebaseerd kan ik niet met zekerheid zeggen, ik had vernomen dat het gerangschikt was volgens je punten maar heb dan ergens anders gelezen dat het gerangschikt is volgens je bestede forgepunten

In de PvP-Arena kan je afhankelijk van de moeilijkheidsgraad spelers van 1 tijdperk lager tot 3 tijdperken hoger tegenkomen, ongeacht welke troepen zij gebruiken als verdediging. Gildeleden en vrienden komen niet voor als tegenstander (een oplossing kan dus zijn om een vriendschapsverzoek te sturen naar spelers die je onmogelijk kan verslaan).
 

53 K-Aman

Actief lid
Ik ging de strijd aan met iemand in de Arctische Toekomst toren. Tot mijn verbazing zaten er in zijn leger een paar eenheden uit de Oceanische Toekomst. Dat is toch ongeldig?
Kan het niet gewoon zijn dat die speler wel het tijdperk Oceanische toekomst heeft bereikt en daarin troepen gerekruteerd, maar op de wereldkaart nog niet verder is dan de Arctische toekomst. Dus nog niet de sector met de Oceanische toren heeft veroverd. ??
Zolang dat niet is gebeurd telt zijn gevechtservaring ook niet mee voor de Oceanische toren. ( dacht ik ).
 
Bovenaan