Tijdelijke verwijdering inactieve accounts

DeletedUser10593

Guest
Beste allen,

Ik heb geen idee of iets dergelijks al eens eerder geopperd is, maar ik zal het zelf kort hier uitzetten.

1) Inactieve spelers langer dan 9 maanden uit de ranglijst gehaald, ik zie namelijk veel spelers die allang niet meer spelen.
2) Inactieve spelers langer dan 6 maanden uit de burenroulate gehaald.
3) Zodra er weer word ingelogd word je meteen weer tussen buren gegooid en sta je weer in de ranglijst.
4) De stad is nog wel te bezoeken (via vriendenlijst of GG bijdrage lijst) en er kunnen nog steeds fp in gebouwen gegooid worden, m/o en taveerne (tot die vol is) kan ook nog.

Onder inactief versta ik inloggen op de spelwereld, er hoeft dus verder niks gedaan te worden zoals innen van goederen.

Momenteel word in:
- Steentijd of bronstijd: Een stad wordt automatisch verwijderd als het inactief is voor meer dan 30 dagen en als er minder dan 301 diamanten beschikbaar zijn.
- IJzertijd en vroege middeleeuwen: Een stad wordt automatisch verwijderd als het inactief is voor meer dan 30 dagen en als er minder dan 50 diamanten beschikbaar zijn.
- Hogere tijdperken: Deze steden worden niet verwijderd.


Reacties zijn welkom dus ik zou leggen; jetzt geht's loss! (hier gaan we!)

Gr JackoTheRipper
 

DeletedUser

Guest
Beste allen,

Ik heb geen idee of iets dergelijks al eens eerder geopperd is

Waarom gebruik je dan niet even de zoekfunctie?

Inactieve spelers worden al uit de buurtindeling gehaald. Ze direct weer terugplaatsen als ze actief worden kan niet. Ze worden teruggeplaatst bij een nieuwe buurtindeling. Spelers met diamanten op hun account kan/mag je niet verwijderen. Dat zou alleen kunnen als het geld wordt teruggestort op hun rekening.

DFe helft van wat jij voorstelt werkt al zo. De andere helft is niet mogelijk.
 

DeletedUser10486

Guest
Er zou inderdaad iets mogen gebeuren in die zin. Op een wereld is er plaats voor 50.000 spelers. Als er daarvan 40.000 gestopt zijn en die ze niet mogen verwijderen wegens diamanten of een hoog tijdperk, dan is er een probleem.
Men zou bijvoorbeeld de niet-actieve spelers ergens op een backup kunnen zetten zodat de plaats vrij komt voor nieuwe spelers. Wanneer die speler alsnog komt opdagen, kan zijn stad weer toegevoegd worden.
 

DeletedUser

Guest
Op een wereld is er plaats voor 50.000 spelers.

Hoe kom jij daar bij? Ik hoef alleen maar op C te kijken om te zien dat er meer zijn.

Als er daarvan 40.000 gestopt zijn en die ze niet mogen verwijderen wegens diamanten of een hoog tijdperk, dan is er een probleem.

Dat is er niet, want de actieve spelers zitten nog steeds bij elkaar in de buurt. Van die 40.000 merk je niets.
 

DeletedUser10593

Guest
Dat wist ik niet sl8er, ik heb ook inactieve buren in mijn lijst namelijk (of dit lijkt in ieder geval zo aangezien ze niet groeien).

De accounts van spelers met dia worden niet verwijderd, maar alleen uit de ranglijst gehaald. Is alleen voor het zicht. Nu lijkt het of er 51658 spelers actief zijn (op c) terwijl er in werkelijkheid waarschijnlijk veel minder zijn.
 

DeletedUser

Guest
Dat wist ik niet sl8er, ik heb ook inactieve buren in mijn lijst namelijk (of dit lijkt in ieder geval zo aangezien ze niet groeien).

De accounts van spelers met dia worden niet verwijderd, maar alleen uit de ranglijst gehaald. Is alleen voor het zicht. Nu lijkt het of er 51658 spelers actief zijn (op c) terwijl er in werkelijkheid waarschijnlijk veel minder zijn.

Activiteit wordt bepaald door inloggen, niet door groeien.

Die ranglijst is "schoner" met inactieve spelers er in dan zonder. Ga je ze weghalen of terugstoppen dan wordt het een jojo ranglijst. Dan kan jij op een dag 10 plaatsen stijgen of terugvallen zonder dat jouw puntenaantal verandert. Nu zijn ze inactief en kan je ze inhalen.
 

DeletedUser10486

Guest
Ik denk dat het er zelfs veel minder zijn dan 10.000, en dat het daardoor komt dat er in sommige buurten toch spelers van 2 of 3 tijdperken zitten. Gewoon omdat ze niet anders kunnen.
Hoeveel spelers zouden er nu in Oceanisch zitten op Brisgard? Niet meer dan 500, denk ik. Ik sta nu op plaats 617 (Morgen tijdperk, met 11 miljoen punten), en ik begin stilaan Oceanische spelers in te halen.

In principe kan je dit spel spelen met 80 actieve spelers die alle in 1 buurt zitten. Maar zo ver zullen ze het echt niet laten komen.
 

DeletedUser10111

Guest
Op een wereld is er plaats voor 50.000 spelers. Als er daarvan 40.000 gestopt zijn en die ze niet mogen verwijderen wegens diamanten of een hoog tijdperk, dan is er een probleem.
Niet echt, ze zitten wel in de database, maar die dingen schrikken niet van een paar 10,000 entries (professionele databases kunnen overweg met miljoenen entries). De server heeft vrijwel alleen problemen met actieve spelers, want die veranderen steeds van alles, en die moet je constant van allerlei informatie voorzien.
 

DeletedUser

Guest
Hoeveel spelers zouden er nu in Oceanisch zitten op Brisgard? Niet meer dan 500, denk ik. Ik sta nu op plaats 617 (Morgen tijdperk, met 11 miljoen punten), en ik begin stilaan Oceanische spelers in te halen.

Ja nou en? :confused:

De ranglijst is op punten en niet op tijdperk. Veel spelers zijn ook bewust in de Toekomst blijven hangen.
 

DeletedUser2073

Guest
Op c log ik af en toe in om mijn wensputten te legen in de hoop op,wat dia.....verder doe ik war niet veel meer. Ik groei er dus niet tot nauwelijks maar ben niet inactief. Dat verklaard leden in je buurt die niet groeien.....
 
Bovenaan