Terughalen van de verhaallijn

Wil je de verhaallijn terug kunnen lezen?

  • Ja

    Stemmen: 16 76,2%
  • Nee

    Stemmen: 5 23,8%

  • Totaal aantal stemmers
    21
  • Enquête gesloten .

DeletedUser3120

Guest
Poll samenvatting: De mogelijkheid om de verhaallijnen terug te lezen.

Voor het uitgebreide idee, zie de rest van deze post.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Achtergrond Idee:

Ik heb regelmatig dat ik te snel klik als ik een opdracht heb voltooid, of dat hij automatisch voltooid wordt en dat ik daarmee een stukje van een verhaallijn mis. Nu weet ik dat dit niet essentieel is, maar ik zou het best leuk vinden om de hele verhaallijn nog een keer door te kunnen lezen van het begin (tot het einde, of tot het moment waar je dan bent in de verhaal lijn). De makers van het spel besteden hier tijd aan en ik vind het best leuk om te lezen.

Uitleg Idee:

Ik zou graag willen dat je een verhaallijn terug kan lezen.
Je zou dit kunnen implementeren door een back en forward button in te voeren in de opdrachten schermpjes.
Bij de evenement verhaallijnen zou je dit in het overzichtsscherm kunnen doen.

Nadelen:

Ik zie hier geen serieuze nadelen voor wat betreft het spel zelf (je kan alleen maar terug in de tijd en niet alvast vooruit in de opdrachten). Het enige is dat het misschien nog iets makkelijker wordt voor mensen om elkaar op de hoogte te houden welke opdrachten er gaan komen. Je zou dit eventueel kunnen ondervangen door alleen de verhaallijn te tonen en niet het hele scherm met de (voltooide) opdrachten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3175

Guest
Er zou eventueel een logboekje kunnen wordeng evuld met de hoofdverhaallijn en een tabblad met de events. Zodat de tekst daar naartoe gaat nadat je iets hebt afgerond.
 

DeletedUser4100

Guest
Loop ik ook vaak tegen aan. Zo heb ik bv. met toekomst een die zonnewegen vrij gespeeld en meteen
de infrastructuur aangepast. Pas later kwam de missies die daar naar vroeg. Meteen werd de missie
voltooid en kon ik alleen lezen hoe het afliep met die wegen. Dat vond ik erg jammer, want ik wou
graag weten hoe die wegen geïntroduceerd zouden worden. Op dezelfde manier mis ik ook soms
missies van verhaalmissies waardoor ik over sommige conflicten in het verhaal helemaal de draad
verlies. Het zal erg prettig zijn als hier wat aangedaan wordt. Het terug kunnen lezen klinkt grappig.
 

DeletedUser

Guest
Zijn er nog andere mensen die hier iets willen toevoegen?
 

DeletedUser

Guest
Het is niet essentieel en er ligt nog een shitlading aan ideeën die wel essentieel zijn en waar nog niets mee gebeurt is. Het lijkt mij dus tijdverspilling.
 

mcsp

Actief lid
Er is vroeger nog wel eens "artwork" als cadeautje uitgedeeld ...
Zo zou je ook het verhaal (bvb in pdf) kunnen uitdelen ... bvb als je een nieuw tijdperk bereikt, het verhaal t/m het vorige tijdperk ...
 

DeletedUser3120

Guest
Het is niet essentieel en er ligt nog een shitlading aan ideeën die wel essentieel zijn en waar nog niets mee gebeurt is. Het lijkt mij dus tijdverspilling.
Essentieel voor de uitvoering van het spel is het inderdaad niet (gaf ik ook al aan), voor het plezier in het spel is het zeker een toevoeging en volgens mij is spelplezier wel essentieel. ;)
 

DeletedUser

Guest
Essentieel voor de uitvoering van het spel is het inderdaad niet (gaf ik ook al aan), voor het plezier in het spel is het zeker een toevoeging en volgens mij is spelplezier wel essentieel. ;)

Dat is een persoonlijke opvatting. Ik heb die hele verhaallijn nog nooit gelezen. Voer alleen de opdrachten uit en ik denk echt niet dat ik daar de enige in ben.
 

DeletedUser2772

Guest
Ik zou het ook best nog wel eens willen nalezen in de vorm zoals mcsp die voorstelt. En ik zou zelfs een praktisch nut kunnen bedenken, namelijk dat je een geheugensteuntje hebt, als je een speler wil helpen, die nog niet zo ver is als jij en die een vraag heeft over een opdracht. Ik weet dat je dat ook kan opzoeken op Dppro, maar toch kan het voor de duidelijkheid helpen.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb een groot deel van de verhaallijn ook nog nooit gelezen, maar als je het een keer op je gemak terug kunt halen zal ik dat waarschijnlijk wel een keer gaan doen. Het blijft inderdaad een persoonlijke mening of je het wel of niet leuk vindt terug te lezen, en, als je het leuk vindt, of je het nuttig genoeg vindt om er tijd in te laten steken.

Ik ben inderdaad wel voor de optie van het niet tonen van de opdrachten, maar alleen de verhaallijn.

@Ihavenoname: Wat zal je uiteindelijke idee worden?
 

DeletedUser3120

Guest
Mijn idee is om de verhaallijn terug te kunnen halen.

De implementatie ervan laat ik graag aan de ontwikkelaars over. Het maakt me ook niet zo heel veel uit hoe het gedaan wordt en ik zou het zonde vinden als dit idee wordt afgeschoten op mijn idee van implementatie. Maar een file (pdf) die toegankelijk wordt als je een tijdperk hebt afgerond of als een evenement is beëindigd (zodat je het zelfs helemaal kan nalezen als je een evenement niet hebt weten af te ronden) klinkt voor mij als een goede manier.
 

DeletedUser3120

Guest
Waarom heeft dit topic in het topic overzicht niet het "poll" symbool?
 

DeletedUser

Guest
Omdat dat in het oude forum automatisch ging. Hier moet ik het handmatig doen, en bij deze ben ik dat blijkbaar vergeten :)
Bedankt, heb het bij deze aangepast. Is voor mij ook wennen dat dat tegenwoordig wel moet.
 

DeletedUser

Guest
Dit idee heeft een grotere meerderheid dan 75% behaald. Het idee zal doorgegeven worden aan de ontwikkelaars. Morgen archiveer ik het topic.
 
Bovenaan