Terug in de (oer)tijd (i.p.v. ruimtetijdperken)

RonaKramer

Nieuw lid
Elke nieuwe tijd is een nieuwe planeet, ster of maan. Dat wordt inmiddels een beetje saai.
Ik zou het leuker vinden als we via een tijdmachine o.i.d. terug in de tijd konden, dus het Perm, Jura, Trias etc.
Dat is een grote voorraad tijden en er zijn heel leuke dingen mee te doen waar het gebouwen, producties, (gevechts)voertuigen e.d. betreft.
 

AdelaarRobin

Nieuw lid
Daar zit wat in. die nieuwe planeten tijdperken vind ik onrealistisch. Er is niets meer herkenbaar van een stad.
 

blafke

Actief lid
Geweldig idee, al zal het toch ook wel raar overkomen als, ik zeg maar iets, een zware eenheid die bvb "T-Rex" heet, veel sterker gaat zijn dan een laserschip of eender welk ander futuristisch wapentuig uit de ruimte ...
 
Ik vind dit om twee redenen wel een goed idee:

1) ik hou heel erg van dieren, dus een dierenrijk (Planet of the Apes) spreekt me wel aan. Maar dan zou je ook variatie verwachten qua, land, lucht, zeedieren, reptiel, amfibie, insect. Daar kan je enorm veel kanten mee op. En de mogelijkheid prachtige gebouwen te bouwen is er natuurlijk ook bij.
2) het is voor mij nu heerlijk comfortabel in de Late Middeleeuwen, maar ik wil eigenlijk ook ooit wel eens ontdekken hoe de andere tijdperken zijn. Maar als ik wilde, zou ik dan weer terug willen kunnen naar de Late Middeleeuwen. Zo'n functie mis ik nog. Beetje hetzelfde idee als dat er geopperd werd dat een 'downgrade' voor gebouwen ook leuk zou zijn.

En concreet: ik denk persoonlijk dat T-Rex een aaseter was. Die zware eenheid zou dan de Leviathan zijn, wat wij kennen als Spinosaurus, lijkt me wel cool, die kan dan ook vuurspuwen en moet een speciale vaardigheid van 'ondoordringbaar pantser' hebben waarmee hij schade negeert. En zo kan ik nog wel even doorgaan over leuke units.
Je kan ook de kant van de sprookjes op gaan: Ali Baba en de 40 rovers, Vogel Rok, etcetera. :-D
 
Bovenaan