Geen Bug Te weinig loperdelen in Winter Event

Ik twijfelde al eerder over de toekenning van loperdelen bij het vinden van een kalendersleutel met verdubbelaar, maar zojuist heb ik meegemaakt dat deze toekenning inderdaad niet goed gaat.
In mijn stad op Cirgard had ik gisteren de laatste sleutel al gevonden en al mijn mogelijke loperdelen gebruikt. Ik had nog 4 loperdelen over (4/5) met nog de laatste dagelijkse uitdaging om daar een complete loper van te maken. Verder had ik als laatste pakje gister de verdubbelaar (2X) geopend.
Met de 10 koekjes van de laatste dag, opende ik precies het sleutelpakje en kreeg dus een dubbele hoeveelheid loperdelen. Het plaatje met loperdelen gaf linksvoor 2x aan en rechtsachter 20x.
Maar toen ik de kalender opende waren er maar 2 loperdelen bijgeschreven in plaats van 20. De teller stond op 6/5 en ik kon slechts een kalenderslot extra openen.
Daarmee is de verdubbelaar op een kalendersleutel wel heel erg waardeloos geworden.
 
Oke, verkeerd gelezen in of onthouden uit de aankondiging. Geen bug dus.
Dan is de opmerking over de waarde van de verdubbelaar in deze situatie al vanaf het begin geldig geweest;
 
Bovenaan