Te oude missies toch kunnen overslaan

Ik weet dat je sommige missies kunt overslaan maar sommige andere (verhaal) missies kun je niet overslaan. Alleen … wanneer je (te) snel naar een nieuw tijdperk gaat loopt de verhaal missie soms hopeloos achter. Ik zit nu al enkele weken aan het einde van het industriële tijdperk maar durf niet door te gaan naar het volgende progressieve tijdperk. Ik heb zelfs vandaag nog geld en voorraden moeten besteden om verplicht antieke wapen kampen te bouwen, allen om een missie weg te spelen. Nadat ik het kamp heb aangemaakt en de missie is volbracht kan ik maar één ding doen, en dat is het kamp direct weer vernietigen want wat moet ik met die antieke wapens uit de middeleeuwen of het koloniale tijdperk wanneer ik al aan het einde van het industriële tijdperk zit?
Ik zou graag zien dat er in dit soort gevallen toch de mogelijkheid komt om ook een verhaal missie over te slaan, zeker wanneer de missie je soms 2 tijdperken terug dwingt in plaats van vooruit te helpen.
 

Graecus 002

Actief lid
Als je niet te lang wacht met de missies en niet te snel door de tp gaat zijn ze goed mogelijk hoor. En van die voor munten en voorraden dat je moest betalen zal je ook wel niet doodgaan zeker? Trouwens, als die missies vragen om woon- of productiegebouwen te bouwen van bv. mars of saab terwijl ik effectief in dat tp zit, denk je dat die dan lang in mijn stad overleefd hebben?
Die missies vragen gewoon allerlei dingen die je toch niet nodig hebt, gewoon vlug ff afhandelen en hopen dat je dia krijgt.
 

Joey-the-king

Actief lid
Volgens mij is dit al eens eerder voorgesteld en afgekeurd.

-------
-1.

Het is ook niet de bedoeling dat je te snel door een tijdperk gaat. Er moet een balans zijn tussen de missies en je techree. Als je er voor kiest om toch snel door te gaan naar een volgend tijdperk dan moet je maar aanvaarden dat je missies niet kunt bijhouden. Daarnaast kan je er makkelijk misbruik van maken door in lagere tijdperken hogere eenheden te krijgen.
 
In ben nu al meer dan een maand op de grens van het progressieve tijdperk, heb alle fp al ingevuld maar de betalingen nog niet gedaan op de eerste technologie van het progressieve tp. Ik heb alles gedaan wat ik maar kan om zoveel mogelijk verhaal missies weg te werken maar zit ik bijna vast.
Missie 1, niet over te slaan, is dat ik een technologie MOET onderzoeken, dan ben ik dus in het volgende tp.
Missie 2, niet over te slaan, is dat ik 2 politiebureaus moet bouwen. Ik heb er al VIJF!
Ik heb al diverse keren object X afgebroken om dan weer object X te bouwen omdat het moet van een verhaalmissie. Ik begin af te knappen op dit spel omdat voortvarend te werk gaan wordt afgestrafd. Het lijkt er er bijna op dat iedereen middelmatig MOET zijn en niet meer mag doen dan wordt voorgekauwd. Zoals ik al eerder schreef, ik vind FoE een leuk spel, maar dit aspect begint daar een stevige deuk in te slaan.
 

nietje52

Actief lid
De 1e is een kwestie van geduld tot je verder wilt in de tijdperken.
Of check even of je echt overal alles hebt onderzocht.
Niet elk onderzoek is nodig om verder te geraken.
Misschien heb je er ergens nog 1 open staan.

Ik zie de politiebureaus bij je staan inderdaad dus dat is wel raar.
Die zou ik even doorspelen naar support.
 

Felair

Actief lid
Bouwen is iets anders dan bezitten.
En het spel is zo opgezet dat het je motiveert, via de missies, om zo snel mogelijk door de technologie te rennen want eigenlijk niet slim is omdat je ook aan je grootse gebouwen zou moeten werken om de GE enzovoorts te kunnen blijven voltooien over het algemeen(afhankelijk van je bonussen).

Je kan die missies ook gewoon laten staan totdat je zin hebt om verder te gaan qua tijdperk niemand die verplicht om die missies nu te doen :)
 

DarthRonin

Actief lid
Ik heb op meerdere werelden een opdracht die er al vele jaren staat, lekker boeiend.
Gewoon niet naar kijken.

Als je ervoor kiest niet naar een volgend tijdperk te gaan kan zoiets het gevolg zijn.
 
Verhaalsmissies kun je inderdaad laten staan. Ik zit nu sinds een aantal weken in Progressief, heb de techtree allang klaar. Nu wordt er in de verhaalsmissie gevraagd om een onderzoek te doen. Ja dag, dan kom ik in Modern, en daar ben ik nog niet aan toe - dus die laat ik lekker staan tot het zover is. Inderdaad, je kunt beter niet te snel door je tijdperken gaan. Is ook niet nodig, want eenmaal in Venus kun je toch niet verder tot er eens een nieuw tp is.

Met de techtree doe ik het altijd zo: ik level zo gauw een evenement afgelopen is, en probeer dan in een week alle onderzoeken uit te spelen. Doe er nog niks mee; dat komt wel met het komende evenement. Want, o verrassing (!), dan moet je in je opdrachten allerlei gebouwen neer gaan zetten die je 'toevallig' net vrij hebt gespeeld, en met wat geluk zelfs met zo'n evenementenopdracht gekregen hebt.

De herhaalmissies daarentegen kun je wel gewoon doen. Fijn als je een hoge CF hebt, dat tikt wel aan. Dat is ook de manier om overtollige fp's kwijt te raken: stop ze lekker in je GG. Ga je een hoop plezier van beleven.
 

DarthRonin

Actief lid
Ik zie het voordeel van het gelijk uitspelen van alle tech niet zo als je toch niet door wilt naar volgend tijdperk.
Het stikt in een tijdperk vaak van de tech die je toch niet nodig hebt.
 
Ach die missies, nu moet ik het volgende continent ontdekken. Ik ben nog lang niet klaar met het tweede continent dus die missien zal wel weer denken dat ik nog op het vorige continent zit.
 
Bovenaan