suffe en simpele vraag; zijn cross-deals legaal ?

ik hoor verschillende geluiden omtrent cross-deals.
Ik wil graag weten zonder opnieuw alle regels door te lezen of cross-deals wel of niet zijn toegestaan.
(niet van we vinden dit of dat of eerlijk of niet, gewoon is het legaal ja of nee)….
 

Felair

Actief lid
Ja, mag gewoon maar word volgens mij gedoogd door de CM.
bron:mezelf, nog nooit gehoord dat iemand hier op aangesproken is op de NL servers.
 
t zal aan mij liggen maar ik kan daar niks mee; je zegt dat t mag, ok dat is duidelijk, daarna zeg je t wordt gedoogd, dat wil zeggen het mag niet maar je wordt niet gestraft… dus wat is het nou :p
 

Felair

Actief lid
t zal aan mij liggen maar ik kan daar niks mee; je zegt dat t mag, ok dat is duidelijk, daarna zeg je t wordt gedoogd, dat wil zeggen het mag niet maar je wordt niet gestraft… dus wat is het nou :p


Verbod op push account heeft niets te maken met een verbod op het handelen over werelden heen. Het is inderdaad een tijdje verboden geweest om te handelen over meerdere werelden heen, maar met een regelwijziging enige tijd geleden is dat uiteindelijk toegestaan, hoewel dat aspect van de regels kan verschillen tussen taalversies en de Nederlandse versie een van de weinige is die het toestaat.
 
Cross deals zijn op de NL servers toegestaan, op de meeste andere taalversies, incl. Beta niet. Het is wel de bedoeling dat je "actief" speelt maar helaas kan ik je daar geen definitie van geven aangezien we die nooit gekregen hebben. Maar als je af en toe een fptje in je eigen tech gooit, een evenementje speelt of wat GE doet, is het al snel actief.
 

DeletedUser6877

Guest
Voorheen waren crossdeals verboden, tot foe er achter kwam dat ze dit niet konden of wilden controleren. Toen zijn ze gesanctioneerd. Ja je mag dus een crossdeal sluiten met een andere speler op dit moment.
 

bonke35

Actief lid
ik vraag me af waarom zoiets eigenlijk niet mag :)
je kan als vriend toch gewoon bij een ander storten en vice versa ?:)
als ik iemand op bv c 1000 fp wil geven maak het niet uit of daar wat tegen over staat of niet :)
 

DeletedUser6877

Guest
Omdat het spel vroeger eerlijker was. Het was de bedoeling dat je op elke wereld die je opende serieus speelde en dus de fp die je op a had op a besteedde. Nu zie je steden die je nauwelijks serieus kunt nemen op bijwerelden van een speler.
 
Bovenaan