stof tot nadenken

DeletedUser3865

Guest
wat is er gebeurd met de slimheid van de mens ? iemand een antwoord

als je kijkt na wat de Grieken en Romeinen allemaal deden en hadden voor hun tijd was dat ver gevorderd en wat dachten jullie van de maya's en de azteken die bezaten al allerlei middelen waar wij nu nog niet eens met ons verstand en computers tegen op kunnen, wat is er met al die kennis en rijkdom gebeurd.
 

DeletedUser

Guest
We hebben nu bijna alle kennis die zij ook hadden, wellicht ook de beste kennis, en rijkdom, ik denk dat we een stukje rijker zijn dan hen, je ziet alleen de 'grote' getallen, maar er waren zat bugers die het niet goed hadden, veel slavernij, het was egt geen gezellige tijd, als je die naast de onze legt ;)
 

DeletedUser3865

Guest
nee oké maar als je kijkt dat de azteken/maya's met hun tempels al dingen hadden waar onderzoekers nog steeds soms hun ? bij hebben, en ik denk dat hun nog veel meer kennis bezaten dan wij nu hebben. ik vindt het alleen jammer dat het een tijd is weg geweest. en inderdaad er was slavernij en armoede in die tijd. maar het is raar want vroeger hadden ze geen pc vroeger hadden ze geen metalen kraan en toch kwam er in het midden van een jungle een tempel met boven op iets van puur goud.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dat heeft grotendeels met het 'oude geloof' te maken, dat was toen veel sterker, maar wij kunnen nu zoveel meer voorspellen, kijk wat we doen via het internet, we hebben een computer, kijk waar we informatie in opslaan, een Harde schijf is een simpele cd als het ware, of een SSD, je ziet niet eens goed waarop het opgeslagen word, dat is alleen maar het begin, het communiceert als het ware met elkaar, en we maken gebruik van radio-golven, infrarood, enz. we hebben in de ruimte satellieten zitten die op een hoogte van 35 800 kilometer om de aarde vliegen, met een enorme snelheid, daarnaast heb je telecom, machine's wapens, ongelooflijk veel techniek die allemaal een deel van de technieken die toen gebruikt werden gebruiken, een tank enz. kan je zover terug zoeken dat je zelfs bij een simpele speer kan uitkomen,

de vraag is alleen, is het belangrijk wat we niet weten ?
-- dat weten we dus niet, want we weten niet wat we niet weten.


Ik denk dat we nu in een zeer goede tijd leven, en dat het alleen maar beter word,
De mens kan zich ongelooflijk goed aanpassen, dus wie weet wat we zelfs in de toekomst zullen weten ! :D
 

DeletedUser5820

Guest
wat is er gebeurd met de slimheid van de mens ? iemand een antwoord

als je kijkt na wat de Grieken en Romeinen allemaal deden en hadden voor hun tijd was dat ver gevorderd en wat dachten jullie van de maya's en de azteken die bezaten al allerlei middelen waar wij nu nog niet eens met ons verstand en computers tegen op kunnen, wat is er met al die kennis en rijkdom gebeurd.

De Romeinen waren ver boven hun tijd. Ze hebben bijv. het riool uitgevonden om afvalwater te lozen zodat je geen nare ziektes krijgt zoals de pest... Wat mij betreft waren de Romeinen gewoon slimmer dan wie dan ook in de middeleeuwen. :)
 

DeletedUser2379

Guest
Er is weinig mee gebeurd hoor :)

Het zit tegenwoordig in deze karakters _0(*&%^$_)9$#!@3$6&(_+ daar wordt tegenwoordig alles mee verteld !

groetjes
 

DeletedUser5820

Guest
Er is weinig mee gebeurd hoor :)

Het zit tegenwoordig in deze karakters _0(*&%^$_)9$#!@3$6&(_+ daar wordt tegenwoordig alles mee verteld !

groetjes

Wat dacht je van Japan en china? De Egyptenaren? Die zijn als je het zo bekijkt nog veel slimmer in taal als wij!
 

DeletedUser12411

Guest
Elk imperium, land of macht heeft zijn hoogtepunt gehad met wijsheden en dwaasheden en dat is goed zo. Het komt er niet op aan hoe slim iemand is of een macht maar het is eerder slim zijn door het geleerde toe te passen. Net in dat opzicht zijn we allemaal even dom gebleven en zoeken veel te veel mensen naar meer macht, meer zeggenschap en meer controle.
We weten dat er maar één leefbare bol (tot nog toe) is maar zijn de besten om deze blauwe bol te verpesten en dan te dromen over een nieuwe wereld op mars .... en daar doen alle landen aan mee ^^
 

DeletedUser13616

Guest
wat is er gebeurd met de slimheid van de mens ? iemand een antwoord

als je kijkt na wat de Grieken en Romeinen allemaal deden en hadden voor hun tijd was dat ver gevorderd en wat dachten jullie van de maya's en de azteken die bezaten al allerlei middelen waar wij nu nog niet eens met ons verstand en computers tegen op kunnen, wat is er met al die kennis en rijkdom gebeurd.

Meest gekende uitspraak, "ik weet het niet!" duidt enkel dat er weinig geweten is over hoe in een verre verleden zo'n bouwwerken gerealiseerd zijn, van de meeste bouwwerken is het simpelweg de idee om hiermee een eigen weg te gaan en een toonbeeld/voorbeeld trachtte te zijn voor de rest van de wereld, maar eigenlijk is volgende vraag onbeantwoord gebleven;

Vanuit welke kennis en met welke reden(en) zijn zulke bouwwerken gerealiseerd ?

Het enigste probleem hiermee is zich vestigen op een manier die tegengesteld is aan het oorspronkelijke doel, en hiermee de context tussen collectiviteit en het individu vergrootte immers hoe sterker de collectieve geest is des te sneller het doel bereikt kan worden met de beperkte middelen die er voorhanden waren in die tijd, dus de bouwwerken niet in de geconstateerde tijdverloop volgens de wetenschap over x aantal jaren opgeleverd worden.

Los van dat is kunst een kunde en een kennis die grotendeels uit andere ontdekte culturen zijn afgekeken, trouwens romeinen en grieken waren de de eerste culturen die het cement hebben uitgevonden, maar er zijn culturen die bouwwerken hebben gerealiseerd zonder specie (cement) tussen de steen.

In ieder geval ik heb het antwoord ook niet in pacht weet je, ben gefascineerd door geschiedenis, maar aan de andere kant heb ik vrij weinig op met de idee dat veel bouwwerken buitenaards aandoen, echt niet geloofwaardig !
 

DeletedUser11005

Guest
De tegenwoordige tijd heeft ook veel wijsheid en grote dingen. Alleen ligt dat niet meer in het normale leven..... dat ligt op machinaal/ICT niveau. En dat lijkt misschien minder groots, ook vooral omdat we daar aan gewend zijn als iets dat normaal is. En dan lijken zaken van vroeger ineens bijzonder..
 
Bovenaan