'Stil Volk' zoekt veel leden.

DeletedUser7402

Guest
Wij zijn momenteel een kleine beginnende gilde.
Wij zoeken leden die er zich achter willen zetten.
Hou je niet van vechten?
Hou je niet van plunderen?
Overleg je graag met tegenstanders.
Ben je vredelievend?
Bouw je graag?
Overleg je graag met medegildeleden.
Drijf je graag handel?
Wil je ook de spelleiding overtuigen met je principes.
Het kan echt zonder oorlogje spelen!
Vind je ook dat het tijd is voor een betere wereld?
Sluit aan bij ons en duw mee aan de kar!
OpiM (STIL VOLK)
 

DeletedUser10486

Guest
Als je op die manier speelt zal je wel altijd een stil volk blijven ook. :)
 

DeletedUser7402

Guest
Ondanks deze negatief klinkende repliek hebben wij al een gezellig gemeenschapje opgericht.
Als je graag eerlijk speelt, kom maar af. OpiM
 

DeletedUser7402

Guest
Inderdaad, ik moet het toegeven. Wij zijn een klein volk gebleven. Wat niet wil zeggen dat wij 'onze' spelprincipes niet hebben nageleefd.

We zijn momenteel met 4 in onze gilde en doen het goed.

We zijn nog steeds op zoek naar spelers die willen spelen zonder enige militaire geplogendheden.

En ja dit spel kan zo gespeeld worden en blijft even boeiend.

Kom maar af en stel het zelf vast. STEEDS WELKOM.

OpiM
 

DeletedUser11302

Guest
pff er is niks oneerlijks aan gvg en plunderen :p
Nou, ik word anders schijtziek van dat plunderen, en als dat zo doorgaat zonder dat het spel in een andere wraakmogelijkheid gaat voorzien, dan denk ik dat ik het spel aan de wilgen ga hangen. Militaire wraak is geen optie, want daarvoor moet je veel ruimte opofferen aan legeronzin. Het kost ook legereenheden. En ook al heb je zelf veel schurken en goed materieel, als de aanvaller/plunderaar met schurken aankomt ben je door de belabberde AI machteloos. En is voor de zoveelste keer je staalfabriek geplunderd. En dat ben ik onderhand ook spuugzat.
Het liefste zou ik zien dat er ook economisch wraak genomen kan worden, door een gebruiker economisch te boycotten. Dat je bij het knopje 'wraak' dus kunt kiezen voor 'militair' of 'economisch'. En als je economisch doet, dat dan voor jezelf de plunderaar niet meer in aanmerking komt voor hulp/motivatie, dat je diens persoon zijn handel niet meer ziet, en dat die gebruiker jouw handel ook niet meer kan afnemen. Bovendien zou dat in gildeverband ook aardig kunnen zijn, omdat je dan gezamenlijk kunt opstaan tegen plunderaars. Immers, als velen een bepaalde gebruiker boycotten vanwege zijn plunderingen, dan heeft die gebruiker een serieus probleem om aan voldoende goederen te komen.
Want in de echte werled kan slecht gedrag ook afgestraft worden met een economische boycot. Om in je eigen woorden te blijven: "daar is niks oneerlijks aan".
 

Felair

Actief lid
Het liefste zou ik zien dat er ook economisch wraak genomen kan worden, door een gebruiker economisch te boycotten. Dat je bij het knopje 'wraak' dus kunt kiezen voor 'militair' of 'economisch'. En als je economisch doet, dat dan voor jezelf de plunderaar niet meer in aanmerking komt voor hulp/motivatie, dat je diens persoon zijn handel niet meer ziet, en dat die gebruiker jouw handel ook niet meer kan afnemen. Bovendien zou dat in gildeverband ook aardig kunnen zijn, omdat je dan gezamenlijk kunt opstaan tegen plunderaars.

Mensen kunnen andere motivaties hebben maar ik plunder persoonlijk voor de goederen en FP. Handelen met de buurt doe ik sowieso niet alleen in het gilde of soms een met een vriend/dealmaatje. Ook opknappen en motiveren gebeurd voornamelijk door vrienden en gildeleden en minder door buren want ik val de hele buurt aan zowat. Dus tja dit is ook een beetje nutteloos.

Je hebt een aantal opties in deze.
* Haal je productie op tijd op.
* Vul je vriendenlijst tot de max en bouw je taverne maximaal uit en gebruik zo 24/7 een stadsschild.
* Stop met spelen.

Stadsverdediging werkt naar dat ik begrijp ook maar tot op zeker hoogte in latere tijdperken dus die heb even weggelaten maar dat zou ook nog een optie kunnen zijn dus toch even benoemd.

Productie op tijd ophalen en stadsschild kun je ook combineren als je aan ziet komen dat je door privé omstandigheden niet op tijd kunt gaan innen ergens. Dat is wat ik persoonlijk doe.

Overigens met betrekking tot terugpakken, gezien dit vaker naar voren komt qua frustratiepunt mensen willen terug pijn doen, er zijn ook mensen die je GG proberen te snipen/ te levelen om terug te pakken maar goed daar moet je dan de FP voor hebben dan.

Dus je hebt een aantal opties, jammer dat het spel zo verzuurd word voor je door het plunderen. Ook jammer dat sommige mensen er inderdaad door stoppen hoewel dat als dat gebeurd wel het beste is voor ze want als je er niet mee om leert gaan dan houd het op denk ik dan. Tenminste ik ga geen spel spelen wat alleen maar frustratie oplevert dus als ik er niet mee om zou kunnen gaan zou ik stoppen maar gelukkig heb ik dat probleem niet.

Plunderen hoort er nou eenmaal bij gezien het een optie is en er ook nog een GG's zijn welke plunderen nog lucratiever maken dan dat het standaard al is. Vergelijkingen met het echte leven slaan nergens op want het is een spel dus dat heeft maar tot op zekere hoogte zin, er zijn tal van voorbeelden te noemen waarom dit nergens op slaat daar begin ik persoonlijk niet meer aan.
 
Bovenaan