Stadsverdediging

Fdm1407

Actief lid
Ik erger me af en toe kapot aan de knullige om niet te zeggen stomme tactiek van de stadsverdediging, in veel gevallen denk ik die aanval zou geen schijn van slagen hebben gehad als ik zelf de verdediging had kunnen leiden en heb het volgende bedacht.......

Op het moment dat iemand mij wil aanvallen komt er een duidelijke mededeling dat mijn stad word aangevallen en de vraag of ik zelf de verdediging op me wil nemen waarop je bijvoorbeeld 1 minuut of 30 seconden de tijd hebt om ja te zeggen ben je er niet of zie je het niet blijft alles bij het oude. Als je ja zegt zal je het wel moeten doen met de eenheden die je al hebt staan om geen voordeel te kunnen halen uit de vooraankondiging van de aanval.
De tijd om te antwoorden moet wel kort zijn wellicht is een minuut al te lang.
 

Fdm1407

Actief lid
Je leest niet goed ik zeg 30 seconden OF een minuut en in mijn laatste zin schrijf ik dat een minuut wellicht te lang is. En over welke tegenzet heb je het, het is één keer 30 seconden bij het begin van een aanval wachten. Bovendien heb je het over AL je buren aanvallen ik kan me nauwelijks voorstellen dat er spelers zijn die 70 buren achter elkaar door aanvallen
 
Als ik buren aanval, is dat vaak precies wat ik doe, en zo'n rondje gaat dus een stuk langer duren als ik per aanval eerst 30 seconde moet wachten. En als jij handmatig gaat verdedigen gaat het gevecht ook een stuk langer duren, aangezien ik zelden het hele gevecht met de hand doe, zodra ik denk dat de schade beperkt gaat zijn, druk ik op auto, resultaten, klaar. Dus zo'n gevecht zelf gaat ook gelijk een stuk langer duren als ik moet wachten tot jij al je tegenzetten handmatig gedaan hebt. En wie weet wil je dan ook nog af en toe even nadenken over de beste zet, hoeveel tijd zou je daarvoor moeten krijgen dan?
 

Joey-the-king

Actief lid
Op het moment dat iemand mij wil aanvallen komt er een duidelijke mededeling dat mijn stad word aangevallen en de vraag of ik zelf de verdediging op me wil nemen waarop je bijvoorbeeld 1 minuut of 30 seconden de tijd hebt om ja te zeggen
En jij denkt dat er iemand 30 seconden wilt wachten op antwoord van een buur..? Ja dikke doei, als ik mn buren aanval doe ik klik klik autogevecht, wat wil je dan doen? Dan vecht jij tegen de computer, dan is het oneerlijk voor mij hè.

En bovendien zulke ideeën zijn al vaker voorgesteld en afgekeurd.
 

Fdm1407

Actief lid
Als ik buren aanval, is dat vaak precies wat ik doe, en zo'n rondje gaat dus een stuk langer duren als ik per aanval eerst 30 seconde moet wachten. En als jij handmatig gaat verdedigen gaat het gevecht ook een stuk langer duren, aangezien ik zelden het hele gevecht met de hand doe, zodra ik denk dat de schade beperkt gaat zijn, druk ik op auto, resultaten, klaar. Dus zo'n gevecht zelf gaat ook gelijk een stuk langer duren als ik moet wachten tot jij al je tegenzetten handmatig gedaan hebt. En wie weet wil je dan ook nog af en toe even nadenken over de beste zet, hoeveel tijd zou je daarvoor moeten krijgen dan?
 

Fdm1407

Actief lid
Simpele oplossing is een soort van schaakklok, binnen 5 sec. zet doen anders verlies je een willekeurige eenheid en als je niet binnen 10 sec. een zet doet verlies je gevecht, kan een gevecht in theorie zelfs eerder afgelopen zijn. Ik vecht trouwens zelf nooit auto om dezelfde reden als dat ik dit topic ben begonnen namelijk dat ik auto veel meer eenheden verlies dan dat ik zelf speel en ja dat kost wat meer tijd maar ik speel dan ook om plezier te hebben en niet om een snelheidsrecord neer te zetten.
 

Joey-the-king

Actief lid
binnen 5 sec. zet doen anders verlies je een willekeurige eenheid en als je niet binnen 10 sec. een zet doet verlies je gevecht, kan een gevecht in theorie zelfs eerder afgelopen zijn
Dus als je pc vastloopt heb je ook automatisch verloren, dat noem ik nou niet bepaald eerlijk. En dan moet ik als nog veel langer wachten, dan duurt een burenrondje eeuwig. Ik moet dan ook nog is wachten na mijn auto-gevecht klik om te kijken of ik uberhaupt nog gewonnen heb... en dan nog terug gaan om te plunderen.. Neej hoor, duurt allemaal veelste lang.
 

Fdm1407

Actief lid
Dus als je pc vastloopt heb je ook automatisch verloren, dat noem ik nou niet bepaald eerlijk. En dan moet ik als nog veel langer wachten, dan duurt een burenrondje eeuwig. Ik moet dan ook nog is wachten na mijn auto-gevecht klik om te kijken of ik uberhaupt nog gewonnen heb... en dan nog terug gaan om te plunderen.. Neej hoor, duurt allemaal veelste lang.

Ik geef toe dat ik het facet vastlopen ondanks dat het me zelf ook regelmatig gebeurd over het hoofd heb gezien maar i.p.v altijd maar de dingen negatief benaderen zou je ook kunnen bedenken hoe mijn idee verbetert kan worden en dat snelheidsrecord eens overboord gooien. Vraag me ook af of jullie het eigenlijk wel leuk vinden als je altijd maar auto vecht?

Als oud-Amsterdammer zitten we wat voetbalclub betreft wel op dezelfde lijn :)
 

DeletedUser11180

Guest
Ik sta ook niet echt te springen om elke keer te moeten wachten voor ik een buur mag aanvallen in de hoop dat ze aanwezig zijn maar aangezien je graag een verbetering ziet in je idee:

1. Ik zou de wachttijd weghalen.. ook al geeft het de aangevallen speler een mogelijkheid om te reageren. 70 buurtjes x 30 sec = 35 minuten extra!
2. Als je aanvalt begin je dus direct aan het gevecht. De speler die aangevallen wordt krijgt hier dan wel een melding van en kan kiezen om het gevecht over te nemen voor zover het al gevorderd is.

Mocht een aanvaller op auto spelen dan heeft het geen nut meer omdat het gevecht dan hoogstwaarschijnlijk al is afgelopen. Naar mijn mening komt er gewoon teveel bij kijken om het te laten werken
 

bonke35

Actief lid
dit idee zal het niet halen vanwege de wachttijd enz die al aangehaald werden
misschien wel een optie om dezelfde partij achteraf nog een keer te doen als verdediger
dan hoeft er niemand te wachten maar je krijgt nog wel een kans om de partij zelf nog een keer te doen
win je dan de partij dan zou je ook mogen plunderen
voordeel is dan dat er minder op de automaat kan worden gespeeld en er minder gebruik kan worden gemaakt van schurken
zo verdien je als aanvaller eigenlijk dat je kan plunderen en dat partijen niet zomaar meer gegeven kunnen worden
 

Joey-the-king

Actief lid
Ik geef toe dat ik het facet vastlopen ondanks dat het me zelf ook regelmatig gebeurd over het hoofd heb gezien maar i.p.v altijd maar de dingen negatief benaderen zou je ook kunnen bedenken hoe mijn idee verbetert kan worden en dat snelheidsrecord eens overboord gooien. Vraag me ook af of jullie het eigenlijk wel leuk vinden als je altijd maar auto vecht?
Waarom? een buren rondje aanvallen moet snel en makkelijk zijn vind ik, net als m/o gebeuren. Tuurlijk zou het wel "eerlijker" zijn als je live tegen elkaar kunt vecht, maar het duurt praktisch gezien té lang.

Ik zou de wachttijd weghalen.. ook al geeft het de aangevallen speler een mogelijkheid om te reageren. 70 buurtjes x 30 sec = 35 minuten extra!
En als je dan ook nog is 5 seconde extra op iedere zet moet wachten...:rolleyes:


Dit idee zal er gewoon niet komen omdat t niet haalbaar is, en te nadelig.

---------
Als oud-Amsterdammer zitten we wat voetbalclub betreft wel op dezelfde lijn :)
Ajax nummer 1 hè :D:cool::cool:
 

DeletedUser

Guest
Klinkt misschien logisch maar lijkt me onwerkbaar.
Een goed punt van Joey vind ik dat dit dan weer nadelig kan zijn voor de aanvaller.
Ook wachttijden hoe kort ook lijkt me erg onwenselijk.
Een hele buurt aanvallen in plaats van helpen is vrij normaal.
 

Fdm1407

Actief lid
Blijkbaar heb ik me vergist in hoeveel mensen wél alle buren aanvallen, als ik er 10 aanval heb ik het wel gehad maar dat komt omdat ik niet auto speel vanwege dat ik mijn verliezen (eenheden niet de gevechten) dan te groot vind en omdat ik het gewoon ter afwisseling wel leuk vind om een gevechtje te doen.
 

DeletedUser10486

Guest
Nu ik in Arctisch zit lukt het ook niet meer om alle buren aan te vallen. Er zitten gasten bij met +500% verdediging. Maar ongeveer de helft kan ik nog aanvallen met maximaal 1 unit verlies.

Maar ook met 35 aanvallen is bovenstaande geen optie. Bovendien weet je dat het veel moeilijker wordt als er iemand manueel wil vechten. Die zal echt niet eerst je schurken aanvallen dan.
 
Wat denken jullie van een nieuwe GG die een verdedigende skill toevoegt: Het tegengestelde van de AO, je hebt een percentage kans om een schild te gebruiken. Wanneer een eenheid word aangevallen kan hij een schild oppakken om de helft van de schade die hij normaal gesproken zou krijgen teniet te doen.
 

Wildstorter

Actief lid
Binnen 5 seconden een zet doen? Dan wordt jij gedwongen om stomme keuzes te maken in plaats van de computer? Je hebt al 3 seconden nodig om te zien op welke range je kan schieten en of de plek zorgt voor stealth of juist niet. En soms nog wel langer om te voorkomen dat je een stomme beslissing maakt en daardoor units of het hele gevecht verliest.

Daarnaast: als ik langer de tijd krijg dan ga ik bij ieder verdedigend gevecht echt wel de maximale tijd nemen. Zo raakt de aanvaller in ieder geval gefrustreerd.
 

DeletedUser10486

Guest
Wat denken jullie van een nieuwe GG die een verdedigende skill toevoegt: Het tegengestelde van de AO, je hebt een percentage kans om een schild te gebruiken. Wanneer een eenheid word aangevallen kan hij een schild oppakken om de helft van de schade die hij normaal gesproken zou krijgen teniet te doen.

Je hebt toch al gemerkt dat de oranjerie ook werkt bij verdediging? Als de verdediger een oranjerie heeft, dan loopt de aanvaller kans om een zware mep te krijgen. Als je iemand aanvalt met een oranjerie op level 80, dan zat je het wel voelen.
 
Je hebt toch al gemerkt dat de oranjerie ook werkt bij verdediging? Als de verdediger een oranjerie heeft, dan loopt de aanvaller kans om een zware mep te krijgen. Als je iemand aanvalt met een oranjerie op level 80, dan zat je het wel voelen.

Nee, dat heb ik niet gemerkt. Ik word nooit aangevallen.
Met bijna 15M punten in het hedendaagse tijdperk durven m'n buren niets uit te vreten.
 
Bovenaan