Spel gaat steeds trager

DeletedUser3818

Guest
Nu speel ik een paar weken mee maar wat me meer en meer gaat tegen staan is dat volgende stappen die je kunt maken steeds langzamer gaan. Je kunt maar weinig stad bouwen om een beetje fatsoenlijk huizen te kunnen bouwen om voldoende geld te hebben. Dingen worden zo absurt duur dat je dagen en dagen moet sparen om iets te kunnen bouwen. Zo ook de tijd die je nodig hebt om je soldaten te maken en weer te laten herstellen.
Ik denk er maar weer over om af te haken. Als je wat wil betaal je flink voor de diamanten ( daar gaat het schijnbaar om) en kun je soms dagen achter elkaar nouwlijks meer doen dan goederen en geld innen om een volgende stap te kunnen maken.
Als laatste erger ik me behoorlijk dat als je te laat je goederen wilt binnen halen ze bedorven zijn. Ik mag wel een wekker gaan zetten. Jammer hoor ik was er met plezier aan begonnen. Hoe ervaren jullie dit en gaan de makers hier iets mee doen.
 

DeletedUser275

Guest
Simon, je goederen kunnen niet bederven. Ik veronderstel dat je het hebt over je voorraad productie.
Ik kan mijn voorraden altijd op tijd binnen halen. Voor het slapen gaan zet ik ze op 8 uur en de volgende dag haal ik ze op.
Dat ga ik zodadelijk doen, want ik ben vandaag nog niet op mijn account geweest.
Het is normaal dat alles duurder wordt, maar je krijgt dan ook gebouwen die meer opleveren en je moet er ook meer zetten.
 

DeletedUser1072

Guest
het duurt op zich best lang maar het is makkelijk te doen als je gewoon op tijd je huizen vervangt door de beste die je dan kan krijgen en dat zelfde doet bij je productie, natuurlijk is dat beste afhankelijk van hoe je speelt
en de troepen duren zo heel lang, je moet gewoon genoeg gebouwen hebben die die eenheden maken en een goede tactiek, zo krijg je amper schade of doden en als je er dan weer 1 rijgt door een foutje heb je mooi een back up, ik val bijvoorbeeld meestal aan met 4 veldkanonnen en 4 musketiers, ik heb in totaal 8 musketiers tot mijn beschikking, ik val dus lekker men buurt aan totdat ik bij de gene kom waarmee ik met die troepen helaas niet kan winnen, ik heb halverwege 1 dode gehad door ene klein foutje, heb hem vervangen en ik kan nu niet meer aanvallen, dan maak ik gewoon die doden er bij en kan ik morgen weer fijn verder (dus zo moeilijk is het niet)
 

DeletedUser3818

Guest
reactie

Ik zit in ploegendienst en kom daar dus lang niet altijd aan toe. Verder vind ik nog steeds dat de ruimte en de verhoudingen hoe je iets kunt verdieneen veel te laag. Ik heb veel van dit soort games gespeeld maar vind het hier allemaal heel erg traag gaan.

Simon, je goederen kunnen niet bederven. Ik veronderstel dat je het hebt over je voorraad productie.
Ik kan mijn voorraden altijd op tijd binnen halen. Voor het slapen gaan zet ik ze op 8 uur en de volgende dag haal ik ze op.
Dat ga ik zodadelijk doen, want ik ben vandaag nog niet op mijn account geweest.
Het is normaal dat alles duurder wordt, maar je krijgt dan ook gebouwen die meer opleveren en je moet er ook meer zetten.
 

DeletedUser3042

Guest
het duurt op zich best lang maar het is makkelijk te doen als je gewoon op tijd je huizen vervangt door de beste die je dan kan krijgen en dat zelfde doet bij je productie

Mijn indruk is, dat je niet alles moet proberen te vervangen.
Te snel, te veel huizen vervangen kan leiden tot tevredenheidsproblemen.
Mijn devies: moderniseer je stadje stukje bij beetje, maar wel gestaag.

Ik speel zonder diamanten en dat is best te doen.
 

DeletedUser4189

Guest
Ebele,
Een fijne reactie hierboven, vooral dat je zonder diamanten speelt.
 

DeletedUser1072

Guest
zelfs speel ik ook zonder diamanten hoor ;) (oke wel met diamanten maar alleen de gratis verkregen diamanten)
en vreemd dat ik die reactie op mijn nog niet eerder hebt gezien terwijl die er al een hele lange tijd staat, dus even reageren dan maar:

ik bedoelde met op tijd je huizen vervangen ook dat je niet gewoon je huizen moet gaan vervangen natuurlijk moet je eerst er voor zorgen dat je dat kan gaan doen door onder andere genoeg extra tevredenheid te verkrijgen
 

DeletedUser1869

Guest
Op http://forgeofempires.wikia.com/wiki/Forge_of_Empires_Wiki kan je veel informatie vinden over welke gebouwen het efficiëntst zijn. Woonhuizen worden bijvoorbeeld ingedeeld in drie klassen: munt boosters (huizen die veel munten opleveren en minder populatie, vaak per 1 uur), gebalanceerd (gemiddelde munten en populatie) en populatie supporters (huizen met veel inwoners maar relatief weinig munten, vaak per 8 or 24 uur productie). Elk tijdperk heeft van alle drie typen een huis. Ik heb twee blokken woningen (11x2 huizen per blok), waarvan de een Arcadehuizen zijn (coin booster) en de andere Appartementen (populationbooster). De Appartementen staan op de planning om vervangen te worden door Mansardedakhuizen. Zo heb ik balans tussen muntenproductie en populatie, en op dagen dat ik me kan veroorloven om elk uur de oogsten gaat de muntenproductie ook nog goed.

Daarnaast is te lezen welke voorradenproductiegebouwen het efficiëntst zijn qua productie/uur/ruimte/inwoners. Hier komt uit dat kleinere gebouwen vaak het efficiëntst zijn, zoals smid (bronstijd), alchemist (hoge middeleeuwen) en klokkenmakers (koloniale tijdperk).

Aan de hand hiervan kun je een redelijk efficiënte stad opzetten waardoor je niet overal dagen voor hoeft te sparen. Zit je in het koloniale tijdperk en heb je nog allemaal productiegebouwen van de ijzertijd, ja dan schiet het natuurlijk niet op.
 
Bovenaan