Software: Apps en Programma's

DeletedUser

Guest
Ik ben nog steeds aan 't zoeken naar zowel een mobiele (android) IRC applicatie als pc (windows 7) app. Ik heb er voor beide wel iets gevonden en gedownload, maar ik vraag me af wat hier gebruikt wordt voor de irc.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben nog steeds aan 't zoeken naar zowel een mobiele (android) IRC applicatie als pc (windows 7) app. Ik heb er voor beide wel iets gevonden en gedownload, maar ik vraag me af wat hier gebruikt wordt voor de irc.

ik persoonlijk gebruik voor windows, linux & mac X-Chat (op windows heet dat YChat omdat dat de gratis versie is, op de andere besturingssystemen is dit sowieso gratis). Op android schijnt androIRC of iets dergelijks veelgebruikt te zijn.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ik gebruik zelf een standalone versie van Chatzilla. Normaal is dit een Firefox extensie, maar ik had ergens op internet een versie gevonden die zonder firefox kan draaien :) Werkt prima, en heeft voor mij genoeg functionaliteit.
 

DeletedUser

Guest
ik persoonlijk gebruik voor windows, linux & mac X-Chat (op windows heet dat YChat omdat dat de gratis versie is, op de andere besturingssystemen is dit sowieso gratis). Op android schijnt androIRC of iets dergelijks veelgebruikt te zijn.
AndroIRC gebruik ik nu al ('k zocht eigenlijk wat beters ^^), YChat zal ik eens proberen ;).

Ik gebruik zelf een standalone versie van Chatzilla. Normaal is dit een Firefox extensie, maar ik had ergens op internet een versie gevonden die zonder firefox kan draaien :) Werkt prima, en heeft voor mij genoeg functionaliteit.
Ergens een linkje? Ik ben namelijk niet zo'n fan van FireFox, anders had ik wss ook wel Chatzilla gebruikt, maar als er een standalone versie is dan geef ik die wel een kans!
 

DeletedUser

Guest
AndroIRC gebruik ik nu al ('k zocht eigenlijk wat beters ^^), YChat zal ik eens proberen ;).


Ergens een linkje? Ik ben namelijk niet zo'n fan van FireFox, anders had ik wss ook wel Chatzilla gebruikt, maar als er een standalone versie is dan geef ik die wel een kans!

Als liefhebber van de browser Opera zul je misschien ook geinteresseerd zijn in de ingebouwde optie voor IRC binnen Opera zelf ;) Ga bijvoorbeeld eens naar irc://quakenet.org. Succes! :)
 

Seconddream

Actief lid
Gadwin PrintScreen 4.3

Wie regelmatig screenshots maakt en net iets meer mogelijkheden zoekt dan wat de aloude PrintScreen-toets biedt, kan terecht bij het gratis programma Gadwin PrintScreen. Sinds kort is het aardig opgesmukt en beschikt het over een mooie interface die u ook in het Nederlands kunt instellen.
Na de installatie nestelt Gadwin PrintScreen zich in de systeembalk. Het maken van een screenshot gebeurt nog altijd met een druk op de PrintScreen-toets; desgewenst kunt u zelf een andere toetsencombinatie selecteren.
Bij elke versie van Gadwin PrintScreen komen er een paar functies bij. We hadden het al over de heldere interface, waarmee u gemakkelijk het programma op maat kunt instellen. Interessante opties zijn de mogelijkheid om schermafbeeldingen meteen in een beeldbewerker zoals Photoshop of Gimp te openen en beelden automatisch te nummeren en op te slaan.
U kunt tevens aangeven in welk formaat een beeld bewaard wordt en of screenshots automatisch naar een vaste afmeting moeten worden teruggebracht. Gadwin PrintScreen kan ook een stempel aan een beeld toevoegen.
Windows 98/Me/NT/2000/XP/Vista en Windows 7
Gadwin PrintScreen blijft mijn favoriete programma om screenshots te nemen. De nieuwe interface en extra opties maken het alleen maar beter.

Klik hier om het direct gratis te downloaden.

:)
 

DeletedUser

Guest
Pfff... hihi, printscrn knop.... die heb ik niet, en die functies zitten in mijn OS gebouwd...

Dweilen met de kraan open.... iemand?
 

DeletedUser10453

Guest
Hier kun de internet-kwetsbaarheid (firewall enz.) van je computer testen:
https://www.grc.com , en ga naar "Shields-Up"

En volgende gratis software vind ik GE-WEL-DIG :
Autoruns : Blokkeren van het automatisch opstarten van vervelende of ongewenste software (blootware enz.)
GIMP : (GNU Image Manupulation Program) fotobewerking zoiets als Photoshop.
Audacity : bewerking van audiobestanden.
Zynaddsubfx : polyfone realtime synthesiser.
LMMS : multimedia muziek studio
 

Mr.Quib

Actief lid
All attempts to get any information from your computer have FAILED. (This is very uncommon for a Windows networking-based PC.) But YOUR computer has DELIBERATELY CHOSEN NOT TO RESPOND (that's very cool!)

Bedankt voor de tip! Fijn om te weten dat bij mij alles in 'stealth' modus draait :)


Ik gebruik Comodo Internet Security. Is erg irritant om te installeren (lees: vinkjes weghalen bij ongewenste extra software, widgets uitschakelen etc), maar voor zover ik weet de enige gratis antivirus incl. firewall. En blijkbaar doet ie zijn werk goed :)

Verder zijn MalwareBytes en HouseCall aan te raden voor de extra controle.

Zynaddsubfx : polyfone realtime synthesiser.
LMMS : multimedia muziek studio
Interessant, ga er zeker een keer naar kijken. Nu er de tijd nog voor vinden...




Link werkt niet meer, nieuwe link: Gadwin PrintScreen


Link werkt niet meer, nieuwe link: Lightshot
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser10453

Guest
Comodo is een mooi, gratis en erg compleet security packet, had ik op m'n vorige pc ook.
De op m'n laptop voor-geïnstalleerde McAfee is weer aan het einde van de gratis periode dus waarschijnlijk gaat 'ie (Comodo) er bij mij ook weer op.
Ik ben me nog even oriënteren wat er zo al nog meer is.
McAfee kan erg lastig te verwijderen zijn (het middel is haast erger dan de kwaal) maar de laatste stuipen krijg ik autoruns er wel onder (hoop ik maar).
Oh ja, hier zijn ook nog een hoop leuke Windows weetjes te vinden :
https://www.schoonepc.nl
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Mr.Quib

Actief lid
Voor bijna elke anti-virus is wel een verwijder tool te vinden. Voordat ik een nieuwe uitprobeer zoek ik altijd eerst of er een tool voor is :D

SchoonePc ziet er goed uit. Heb al wat nuttigs gevonden om te proberen ivm gezeur met Windows updates.

ScanCircle kan helpen om te kijken of je drivers en software up-to-date zijn. Niet voor de beginnende gebruiker, je moet vaak wat verder kijken dan je neus lang is (er wordt veel Beta-software vermeld die je beter kunt negeren).
 

DeletedUser10453

Guest
Goede tip !!! Is nog nooit bij me opgekomen om eerst te kijken om eerst te kijken naar verwijder tools.
Ik ga er altijd tegen beter weten in van uit dat Windows dat zelf zou moeten kunnen en dan later met de brokken zitten en dan maar zelf de rommel proberen op te ruimen. Maar goed, McAfee probeer versie zit er bij mij op als bloatware.
Schandalig, je zou toch verwachten dat dat op z'n minst een betaal-anti-virus zich netjes laat verwijderen maar ook hier weer overschrijden de commerciële belangen de normen van het fatsoen.
ScanCircle ga ik zeker even bekijken, ik heb wat audio driver-probleempjes met Audacity op Windows 10. Volumeregeling werk o.a. niet.
Zo nu en dan zoek ik m'n heil dan weer in Linux ( SuSE ), maar daar loop ik ook altijd tegen van die nukken aan, mede omdat hardware fabrikanten moeilijk doen of niet mee willen werken aan de ontwikkeling van een driver en ik nou net die hardware weer in mijn laptop heb zitten.
(Zucht)
 

PartyPoison

Actief lid
Discord (soort bel apparatuur) vind ik zelf een aanrader, duidelijkere indeling dan skype en runt beter, ook meer opties qua rollen etc.
download link: https://discordapp.com/download

lightshot, zoals hier boven al aangegeven ;)

en spotify uiteraard, ook onmisbaar :)

daarnaast excel om wat statistieken bij te houden etc.
 
Bovenaan