Sociale en etage woningen zijn niet interessant

DeletedUser3120

Guest
Ik bekeek even de nieuwe woningen en was teleurgesteld over hun eigenschappen vergeleken met de victoriaanse woningen.

Ter vergelijking:
Op de plaats van 3 victoriaanse huizen (18 vakjes, in totaal 1432 inwoners en 7260 goud per 24 uur)
kan ik of 2 etage woningen (ook 18 vakjes, in totaal maar 1020 inwoners en 1220 goud per uur) of
2 sociale woningen (ook 18 vakjes, in totaal 1360 inwoners en 2560 goud per 4 uur).

Kortom minder inwoners en wil je er qua goud evenveel uit halen moet je voor de etage woningen 6 keer ophalen (en dan zit je er nog maar 60 goud boven, dus wil je echt profiteren 7 keer) en voor de sociale woningen 3 keer (maar ook daar zou je eigenlijk 4x moeten rekenen).

Kortom alleen voor de echte zeer fanatieke spelers die inwoners genoeg hebben voor al hun gebouwen zouden deze wonignen interessant kunnen zijn, anders zijn de victoriaanse huizen superieur!
 

FantasyFan

Actief lid
Er is altijd een verschil geweest tussen de verschillende types huizen. De huizen met een korte productie duur leveren meer munten op, de huizen met een lange productie duur leveren meer inwoners op. Het vervangen van huizen met een lange productie tijd door huizen met een korte productie tijd, levert al snel een achteruitgang in populatie op. Dit is niet nieuw, en bij bijna elk nieuw tijdperk al zo geweest. En andersom, dus korte productietijd huizen vervangen door lange productie tijd huizen, levert het een achteruitgang in muntenproductie op. De etagewoningen zijn dan ook de geschikte vervanging van de werkershuizen. De flatgebouwen zijn de beste vervanging voor de victoriaanse woningen.

Daarnaast kun je huizen met een 24 uurs productie niet zomaar op deze wijze vergelijken met huizen met een 1 uurs productie. Die victoriaanse huizen geven, per 3 huizen, omgerekend net iets meer dan 300 munten per uur. Is dus een stuk minder dan de etagewoningen. Bij huizen met een 1 uurs productie moet je ook uit gaan van regelmatig ophalen. Anders heeft het geen zin deze neer te zetten. Op de 24 uur maar 7 keer ophalen, lijkt mij erg weinig als je kiest om 1 uurs huizen neer te zetten.
 
Bovenaan