Setbonus

DeletedUser10911

Guest
Hallo,

Steeds vaker komen er gebouwen als beloning tijdens een evenement die onderdeel zijn van een set. Daardoor krijg je de setbonus. Omdat je soms wel eens wat wil veranderen aan je stad (Vooral als je naar een ander tijdperk gaat) moet je alles verplaatsen. Alle gebouwen van een set moet je 1 voor 1 verplaatsen. Hierdoor verlies je de setbonus en wordt die gereset. Vooral de fp's en goederen die je daarmee verliest is natuurlijk jammer en onnodig. Mijn idee is dus om het mogelijk te maken de hele set in 1 keer te verplaatsen zodat je de setbonus niet verliest.
Eigenlijk zie ik hier geen nadelen in.

Ik hoor graag wat jullie hier van vinden. Alvast bedankt voor jullie reacties
 

DeletedUser

Guest
Er zijn wel degelijk nadelen. Om te beginnen doe je het hele idee van de set teniet. Je maakt er 1 gebouw van. Als dat de bedoeling was, dan was zo'n set wel als 1 gebouw te winnen. Daarnaast hebben sommige sets verschillende configuratiemogelijkheden. Zo kan je de paleisset neerleggen als 8x4 of 4x8. De mogelijkheid om ze als set te verplaatsen moet dus blijven bestaan. Dat maakt het idee direct een stuk ingrijpender en dan rijst de vraag of het wel haalbaar is. Tot slot probeer jij een probleem op te lossen dat geen probleem is. Als je die set direct na innen verplaatst verlies je niets.
 

DeletedUser

Guest
Ja, ik verplaats mijn set ook na het innen en heb dan ook geen bezwaar tegen hoe het nu is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10911

Guest
Of het haalbaar is dat weet ik niet nee. Daar heb ik wat dat betreft te weinig kennis in. Ik vind niet dat je het principe van een set te niet doet. Het gaat hierbij om de optie om de hele set of 1 voor 1 te verplaatsen.
Voor mij is het wel degelijk een probleem. Of laat ik het dan in ieder geval anders brengen... een irritatiepunt.
Natuurlijk snap ik dat na het innen het beste is. Maar dat is niet altijd mogelijk qua tijdstip of wat voor andere reden dan ook. Wat mij betreft kunnen sommige dingen ietsjes makkelijker gemaakt worden. Daar is dit voor mij een voorbeeld van.
Maar toch bedankt voor de reacties
 

DeletedUser

Guest
Ik vind niet dat je het principe van een set te niet doet. Het gaat hierbij om de optie om de hele set of 1 voor 1 te verplaatsen.

Dus in tegenstelling tot alle andere gebouwen in het spel, moeten er voor een set twee opties komen om hem te verplaatsen. Dat betekent dus weer extra klikwerk. Iets waar de meeste spelers, maar ook de ontwerpers geen voorstander van zijn.

Natuurlijk snap ik dat na het innen het beste is. Maar dat is niet altijd mogelijk qua tijdstip of wat voor andere reden dan ook.

Waarom niet? Als je kan op dat tijdstip kan innen, dan kan je ook je verplaatsen. Aan het tijdstip kan het dus niet liggen en andere redenen kan ik niet bedenken.

Wat mij betreft kunnen sommige dingen ietsjes makkelijker gemaakt worden. Daar is dit voor mij een voorbeeld van.

Niet alles hoeft makkelijker gemaakt te worden. Wat mij betreft is dit daar juist een prima voorbeeld van. Het is een set en niet 1 gebouw.
 

DeletedUser10911

Guest
Ik heb toch ook niet gezegd dat alles makkelijker gemaakt moet worden? Naar mijn mening kan dit makkelijker gemaakt worden ja. Net zoals dat het een bepaald aan fps storten makkelijker gemaakt kan worden, maar dat is uiteraard al een topic over. Dat betekent dus niet dat ik vind dat alles makkelijk gemaakt moet worden.

Wauw wel 1 extra klikje. Als de set compleet is kan je een pop-up laten komen of je de hele set wil verplaatsen of niet. Net zoals dat nu al gebeurt als je de set gaat verbreken.

Overigens ga jij bij het innen ervan uit dat iemand op dat bepaalde tijdstip veel tijd heeft. Het verplaatsen kan soms best wel wat tijd vergen. Vooral als het een wat grotere verbouwing betreft. Terwijl het innen, vooral met het swipen op de tablet of telefoon maar een half minuutje duurt.

Verder was het maar een idee/suggestie en ik wist niet in hoeverre andere mensen hetzelfde vonden.
Dus bedankt voor de reacties maar deze topic mag dan gesloten worden.
 

DeletedUser

Guest
Overigens ga jij bij het innen ervan uit dat iemand op dat bepaalde tijdstip veel tijd heeft. Het verplaatsen kan soms best wel wat tijd vergen. Vooral als het een wat grotere verbouwing betreft. Terwijl het innen, vooral met het swipen op de tablet of telefoon maar een half minuutje duurt

Innen duurt geen half minuutje als je ook opnieuw productie aan moet zetten en al helemaaal niet in een grote stad.

Een grotere verbouwing kost zelfs minder tijd. Zeker als je van tevoren weet wat je moet doen en niet gaat zitten proberen door maar lukraak te schuiven. Zelfs als je dat doet en je set als laatste pakt ben je weinig tijd kwijt. Je moet van tevoren een plan maken wat je gaat doen.

Verder vind ik het een vrij kinderachtige reactie om te verzoeken een topic maar te sluiten omdat iemand het niet met je eens is. Je hebt een idee dat blijkbaar voor jou belangrijk is. Heb dan op zijn minst de ballen om er achter te staan.
 
Bovenaan