Ruimte creeren

mrrobg

Lid
Het lijkt mij een mooie optie om 1 dag per maand net zoveel lege grond erbij
te krijgen voor een dag.
zodat je de mogelijkheid hebt om even alles van je grond af te halen
en te herstructureren en waar aanpassingen nodig zijn die succesvol door te voeren.
Zodat je maximaal rendement haalt uit je beschikbare grond.
Na die dag veranderd alles weer terug en zal de extra grond verdwijnen.
1 stukje van 4*4 als bonus na die dag zou ook wel erg fijn zijn.
Wie is het met mij eens ?
B.V.D btw ik speel op gigard
 

DeletedUser10111

Guest
Zoveel ruimte heb je helemaal niet nodig.


Ik reorganiseer als ik aan het vervangen of opruimen ben van oude gebouwen. Dan moet je het oude gebouw toch verkopen, en heb je wat extra ruimte.

Ik neem aan dat je de "verplaats" knop al hebt gevonden, maar weet je ook dat je van gebouw kan "wisselen"?

Als je een gebouw oppakt en weer ergens neerzet, waarbij de grond rondom het gebouw groen oplicht (vlak voor je het neerzet), dan zijn alle tegels onder het gebouw wat je verplaatst leeg.

Als het rood oplicht dan staan er 2 of meer andere gebouwen in de weg, en kun je het niet neerzetten op die plek.

Als het blauw oplicht, dan staat er 1 ander gebouw op tegels waar je het wilt neerzetten. In dat geval kun je het gebouw neerzetten, en krijg je het gebouw wat in de weg stond in de plaats vastgeplakt aan je cursor, zodat je dat weer ergens anders neer kan zetten. Je wisselt als het ware het gebouw wat je vast had met het gebouw wat in de weg staat.

Dat laatste is reuze handig, want zo kun je "kettingen" van gebouwen verplaatsen (pak A op, zet (half) neer op B, krijg B, zet (half) neer op C, krijg C, ...), of gebouwen van plaats met ekaar ruilen (pak A op, zet het boven op B, krijg B terug, zet het op de plek waar A eerst stond).
Je kunt echt met minimale extra ruimte heel veel schuiven.

Wat jammer is dat er geen overzicht is zodat je kunt zien waar je nog lege tegels hebt achter de gebouwen. Een voorstel hiervoor is gesneuveld. De beste hack die ik tot nu toe gevonden heb, is om een klein voorwerp (1x1) op te pakken, zoals een stukje weg, of een versiering, en die achter de gebouwen te bewegen. Het gebouw wordt dan semi-transparent, en je kunt de groene/niet-groene oplichtende kleur zien, zodat je weet waar de lege tegels nu exact liggen. Na afloop zet je het opgepakte gebouw gewoon weer terug op zijn oude plaats.
Het is een ietwat stupide manier om je eigen grondgebied te verkennen met een kaarslichtje, maar vooruit dan maar.


Extra 4x4 veldjes gaat echt niet gebeuren. Geen ruimte meer is vooral een signaal dat je teveel troep hebt, en je eens moet gaan nadenken om wat weg te gooien, zodat je ruimte krijgt voor nieuwe dingen. De tech-tree geeft ook extra veldjes zo nu en dan, en je kunt zo kopen met diamanten en medailles.
 

DeletedUser

Guest
"Ruimte" ideeén zijn er al veel vaker geweest. O.a. de mogelijkheid om gebouwen in je inventaris te plaatsen. Al die ideeën sneuvelen, puur omdat het puzzelen hoe om te gaan met de beschikbare grond en gebouwen een onderdeel van het spel is.
 

mrrobg

Lid
Ja ik verplaats ook heel vaak en puzzle me ook af en toe helemaal suf.
Maar alles wordt steeds groter en steeds minder wegen passen goed op
elkaar waardoor je extra kleinere onbenutbare ruimtes overal tussen krijgt.
 

DeletedUser5889

Guest
Maar alles wordt steeds groter en steeds minder wegen passen goed op
elkaar waardoor je extra kleinere onbenutbare ruimtes overal tussen krijgt.
Is dat zo? Met evenementen komen er steeds meer kennisaltaren, koningen, schurkenschuilplaatsen, etc.
Die kosten geen inwoners en hebben een klein handig formaat. Volgens mij wordt het juist steeds makkelijker om de kleine gaatjes op te vullen.
 

DeletedUser6877

Guest
Er zijn op dit moment geloof ik twee stadsplanners die je hiermee kunnen helpen
 

DeletedUser

Guest
Aangezien dit idee overeenkomsten heeft met enkele al afgekeurde ideeën en een aantal uit de niet voor te stellen ideeën, zal dit idee afgekeurd worden en wordt morgen gearchiveerd.
 
Bovenaan