Ruilen blueprints is nog niet mogelijk, straks wel er is echter een probleem...

DeletedUser3175

Guest
Spelers die nu toch een groots gebouw proberen te krijgen (zonder of met weinig diamanten) hebben vele dubbelen over nadat het gebouw eindelijk compleet is. Zeg 10 dubbelen of meer realistisch 20 extra blueprints die ze over hebben. Het gebouw kan maar een keer gemaakt worden dus op die manier kan je er niks mee.

Maar straks kunnen we ruilen met onze blauwdrukken. Het probleem is echter dat je alleen binnen een groots gebouw kan ruilen. Alles wat je over hebt wordt dus nutteloos. Niets mee te bouwen, niets mee te ruilen voor iets nuttigs.

Spelers die nu een hele verzameling aanleggen (omdat dit door het huidige spel de enige voor sommige spelers betaalbare manier is) om een gebouw bij elkaar te puzzelen, worden dus serieus benadeeld vergeleken met nieuwe spelers die straks niet bergen blueprints van een gebouw nodig hebben. Aangezien ze gewoon kunnen ruilen.

Het lijkt me een goede compensatie aan de trouwe spelers, om op zijn minst eenmalig de spelers de optie te geven hun blueprints te wisselen voor die van bijvoorbeeld een willekeurig (dus door toeval bepaald) ander gebouw. Eventueel met de beperking dat het andere grootse gebouw van hetzelfde tijdperk of lager is.
 

DeletedUser

Guest
Dat vind ik eigenlijk wel een goed idee. Op deze manier kweek je iig wel veel goodwill bij de huidige fanbase :).
 

DeletedUser3175

Guest
Dat vind ik eigenlijk wel een goed idee. Op deze manier kweek je iig wel veel goodwill bij de huidige fanbase :).

Dat is denk ik een hele sterke boodschap als je die als spel aan de spelers kan overbrengen.
 

DeletedUser

Guest
Wellicht een idee om de blauwdrukken te kunnen verkopen voor bijvoorbeeld 50 diamanten, 25% van de aanschafwaarde, hiermee kan je 4 dubbele blauwdrukken verkopen en het ontbrekende stukje eventueel kopen voor 200.

Spelers investeren een hoop forgepoints om aan blauwdrukken bij andere spelers te komen, waardoor ze ook niet vooruit komen in ontwikkeling.... Dus lijkt mij bovenstaande geen slechte optie.
 

DeletedUser3175

Guest
Wellicht een idee om de blauwdrukken te kunnen verkopen voor bijvoorbeeld 50 diamanten, 25% van de aanschafwaarde, hiermee kan je 4 dubbele blauwdrukken verkopen en het ontbrekende stukje eventueel kopen voor 200.

Spelers investeren een hoop forgepoints om aan blauwdrukken bij andere spelers te komen, waardoor ze ook niet vooruit komen in ontwikkeling.... Dus lijkt mij bovenstaande geen slechte optie.

Fijn dat je het ook eens bent.

Het nadeel van de blauwdrukken ruilen voor 50 diamanten is, dat de spelers die veel blauwdrukken hebben verzameld nog steeds benadeeld zijn. Daarbij zijn diamanten ook weer op andere manieren in te zetten wat afleid van waar het om gaat.

Het voorstel in het bovenste bericht is eerlijk omdat het geen extra voordelen oplevert, en houdt de aandacht bij de grootse gebouwen.
 

DeletedUser

Guest
ik vind dat je dan bijvoorbeeld
2 blauwdrukken kan inruilen voor 1 random blauwdruk.

Of gewoon ruilen tegen andere blauwdrukken.
Ik heb een complete pharos gebouw dubbel en heb colleseum al bijna af
dus vrij nutteloos mijn dubbele complete pharos gebouw.

FOE snijd behoorlijk in hun eigen vingers ermee
 

DeletedUser

Guest
wat dachten jullie van:
1 BD voor 1 BD van zelfde tijd, als je die allemaal al hebt dan 1 BD van een lagere tijd (1 eeuw).
Heb je die ook allemaal al, dan 2 BD voor 1 BD van een hogere tijd.
Steeds random, maar dan niet een kunnen krijgen die je al hebt.
 

DeletedUser

Guest
Fijn dat je het ook eens bent.

Het nadeel van de blauwdrukken ruilen voor 50 diamanten is, dat de spelers die veel blauwdrukken hebben verzameld nog steeds benadeeld zijn. Daarbij zijn diamanten ook weer op andere manieren in te zetten wat afleid van waar het om gaat.

Het voorstel in het bovenste bericht is eerlijk omdat het geen extra voordelen oplevert, en houdt de aandacht bij de grootse gebouwen.

Ik zie om mij heen ook mensen die graag ook op andere manieren aan diamanten willen komen, dus dacht ik aan deze optie.

Als je 2 blauwdrukken ruilt voor een random blauwdruk bestaat nog steeds de kans dat je daar weer een blauwdruk voor terug krijgt dat je al hebt, ben je nog steeds niets opgeschoten, alleen maar benadeeld. Want anders moet je blijven ruilen totdat je een blauwdruk krijgt dat je nog niet hebt, met als gevolg dat je misschien 1 nieuwe blauwdruk krijgt voor tien dubbele.

Dus als je het kan ruilen voor diamanten, dan kan je zelf bepalen wat je daarmee doet, of een blauwdruk kopen en je gebouw compleet maken. Of een ander gebouw kopen wat je anders niet zou kopen. Gezien het feit dat mensen graag van hun dubbele blauwdrukken af willen komen (en daar graag iets voor terug zien, omdat het ze veel moeite heeft gekost om ze te bemachtigen), en graag hun gebouw af willen maken OF iets anders ermee willen doen omdat ze toch een investering in hebben gedaan is de diamanten oplossing mijns inziens beter.

Voorbeeld: Als je alle blauwdrukken van de Dom van Aken al hebt en gebouwd hebt, en zit je met 5 dubbele blauwdrukken opgescheept, hebben andere blauwdrukken geen zin, tenzij je een ander groot gebouw wil neerzetten, maar daar moet je dan wel de ruimte voor hebben.
 

DeletedUser3175

Guest
wat dachten jullie van:
1 BD voor 1 BD van zelfde tijd, als je die allemaal al hebt dan 1 BD van een lagere tijd (1 eeuw).
Heb je die ook allemaal al, dan 2 BD voor 1 BD van een hogere tijd.
Steeds random, maar dan niet een kunnen krijgen die je al hebt.

Klinkt behoorlijk eerlijk en goed. Die optie wordt beschikbaar als je een gebouw compleet hebt. Zodat ruilen van belang is om je grootse gebouw compleet te krijgen. Als dit eenmaal gelukt is kan je met de overige blauwdrukken aan de slag zoals hierboven vermeld. Lijkt me een uitstekende oplossing.
 

DeletedUser

Guest
De ruilfunctie die wordt geïmplementeerd met 0.24 zorgt ervoor dat je 2 dubbele blauwdrukken kan ruilen voor 1 willekeurige andere van hetzelfde GG. Persoonlijk zie ik niet hoe dat een oneerlijk voordeel geeft aan nieuwe spelers t.o.v. oudere spelers? Er wordt immers nog steeds met een randomfactor gewerkt ...

Er wordt ook gewerkt aan een functie om blauwdrukken van GG's die je al hebt gebouwd toch nog te kunnen gebruiken. Een soort ad-hocoplossing kunnen we helaas niet doen. Zo'n functies implementeren neemt immers tijd in beslag, aangezien die from scratch ontwikkeld moeten worden. We zijn er vanop de hoogte dat het huidige systeem van blauwdrukken frustratie kan veroorzaken. We nemen die feedback mee naar interne discussies. Ik wil hier nu ook geen valse hoop creëren; het is niet omdat we braindstormen/discussiëren over iets of dat er daadwerkelijk iets wordt aangepast. :)
 

DeletedUser3175

Guest
Noem het een gokfunctie en je voorkomt valse hoop.

Persoonlijk zie ik niet hoe dat een oneerlijk voordeel geeft aan nieuwe spelers t.o.v. oudere spelers? Er wordt immers nog steeds met een randomfactor gewerkt ...

Spelers die voor de nieuwe gokfunctie een gebouw hebben verzameld hebben heel veel dubbele blauwdrukken van een gebouw dat ze al hebben. Nieuwe spelers hebben dit probleem niet, aangezien zij simpel weg kunnen gokken met hun dubbele blauwdrukken.
 

DeletedUser4229

Guest
spelers moeten wel eerst 3 stuks dubbel hebben willen ze er 2 in kunnen ruilen voor een andere. beetje vreemd en duur vind ik persoonlijk.
Dan nog maar te zwijgen over het opknappen en motiveren bij mensen en dan na dagen eindelijk weer eens een blauwdruk krijgen van een groots gebouw wat je allang hebt staan.

is hier wel over nagedacht ? of is dit werkelijk zo om mensen naar de diamanten handel te drijven ?
 

DeletedUser

Guest
spelers moeten wel eerst 3 stuks dubbel hebben willen ze er 2 in kunnen ruilen voor een andere. beetje vreemd en duur vind ik persoonlijk.
Dan nog maar te zwijgen over het opknappen en motiveren bij mensen en dan na dagen eindelijk weer eens een blauwdruk krijgen van een groots gebouw wat je allang hebt staan.

is hier wel over nagedacht ? of is dit werkelijk zo om mensen naar de diamanten handel te drijven ?

Een andere mogelijkheid is twee keer een dubbele ruilen. Stel je hebt blauwdruk A 2 keer en blauwdruk B ook 2 keer, dan kan je deze beide selecteren en omruilen tot mogelijk een nieuwe ;)
 

DeletedUser1869

Guest
De opzet van blauwdrukken voor grootse gebouwen is mijn inziens inderdaad om spelers diamanten te laten kopen. Ik heb echter nog geen cent aan dit spel uitgegeven, maar heb nu wel eindelijk een Pharos neergezet, door de laatste blauwdruk met diamanten die ik door enquetes te doen gekregen heb. De rest heb ik met motiveren/opknappen, FP aan anderen hun Pharos te besteden en sommige door te ruilen gekregen. Je kunt je diamanten dus ook verdienen, alleen zou ik dan even een extra e-mail account maken voor alle spam.
 

DeletedUser4420

Guest
De opzet van blauwdrukken voor grootse gebouwen is mijn inziens inderdaad om spelers diamanten te laten kopen. Ik heb echter nog geen cent aan dit spel uitgegeven, maar heb nu wel eindelijk een Pharos neergezet, door de laatste blauwdruk met diamanten die ik door enquetes te doen gekregen heb. De rest heb ik met motiveren/opknappen, FP aan anderen hun Pharos te besteden en sommige door te ruilen gekregen. Je kunt je diamanten dus ook verdienen, alleen zou ik dan even een extra e-mail account maken voor alle spam.

Geen ander e-mailadres aanmaken! Gebruik hetzelfde e-mailadres als je gebruikt voor het spel, anders kun je problemen krijgen met de toekenning van de diamanten! :)

Afgezien daarvan:
Ik motiveer heel selectief (als ik kan), zodat ik zoveel mogelijk BD's krijg van het tijdperk waarvoor ik aan het sparen ben. Tot nu toe gaat dat redelijk goed en sinds kort ben ik dan ook begonnen FP's te investeren in het GG bij anderen, dat ik graag wil hebben. Het zal zeker nog even duren voor ik hem heb, en ongetwijfeld nog wel een paar dubbele opleveren, maar tot nu toe heb ik geluk en al heel wat BD's en maar 2 keer een dubbele (niet in hetzelfde GG).

Toch zou het inderdaad erg jammer zijn als je niets meer aan de dubbele BD's hebt, want dat motiveert ook niet om andere spelers te helpen al zij het GG willen bouwen dat jij al hebt staan. Het lijkt me wel eerlijk dat je die uiteindelijk kunt ruilen voor BD's van andere GG's in hetzelfde tijdperk.

En als je alles al hebt... tja, dan ben je toch ook al "groot" genoeg om je daar niet zo druk meer om te maken? Lekker doorsparen met munten, grondstoffen, goederen en medailles tot het volgende tijdperk er is.
 

DeletedUser1869

Guest
Nog geen enkele problemen gehad met toekennen, alleen is soms onduidelijk wanneer je aan je verplichtingen hebt voldaan (soms heb ik een vragenlijst voltooid, krijg ik te zien dat er nog meer vragenlijsten beschikbaar zijn, terwijl er vooraf niets gezegd is over nog meer, krijg ik ook geen diamanten. Een andere keer had ik mijn diamanten al direct toen ik alleen had aangeklikt zonder ook maar iets in te vullen). Het gene waarbij je je e-mailadres invult, gaat naar het bedrijf van die enquete (die het waarschijnlijk ook doorgeeft aan partners), niet naar het geen wat controleert of jij aan je verplichtingen heb voldaan. Dat zit gekoppeld aan je account hier in het spel (als je linksonder op support drukt, zie je de hele geschiedenis van wat je tot nu toe hebt voltooid aan acties, dat zit niet gekoppeld aan je e-mailadres). En al zou ik er problemem mee krijgen, jammer dan, ik ga niet me persoonlijke mailadressen door dat soort instanties plat laten spammen (jammer voor hun, ik doe het puur voor diamanten, niet om hen van dienst te zijn). Ik heb ook spijt dat ik bij een van die dingen mijn mobiele nummer heb gegeven, wordt regelmatig gebeld door een onbekend nummer, welke ik steevast weiger op te nemen. Het is dus een beetje uitkijken met wat je doet. En op mijn spam-emailadres schrijf ik me ook uiteindelijk weer uit hun nieuwsbrieven.
 
Bovenaan