Religies

Dit is combinatie met die meme eronder.. xD

Als je dit sarcastisch bedoelt ben je echt oliedom.

Maarja, wat kun je verwachten van iemand met zo'n avatar.

Heb je ooit in je leven wel eens ghosthunters gezien of het bewijs gezien? Het is natuurlijk veel stoerder om alles uit te lachen wat je niet begrijpt.
 
Laatst bewerkt:
Dit is combinatie met die meme eronder.. xD

090229ab4245442f.png
 

Felair

Actief lid
Haha gaat ie wel helemaal lekker daar verder? :) sorry dat ik series zoals ghosthunters niet serieus neem hoor..
En wat is er mis met Metal/(hard)rock lol we dwalen wat af maar goed.. beetje jammer dit hoor.
 

PartyPoison

Actief lid
ik kwam hier voor een potentieel grappig topic,
ik ging omdat iedereen hele essays schrijft over hun geloof.
balen dit hahaha
 

hamma

Nieuw lid
Hallo iedereen, een boeiend onderwerp!
Wat ik geloof, is, dat als we sterven, al onze energietjes in ons lichaam weer vrij rond zwerven en dat alle positieve energietjes naar onze dierbaren vliegen.
Of daar een God aan te pas komt? Eerlijk, ik denk het niet.
Of onze dierbaren beseffen dat ze die energietjes ontvangen? Geen idee.
Maar af en toe denk ik aan iemand en krijg ik zo'n flitsgevoel waar ik me even aan koester en me ontzettend goed bij voel.
Dan denk, whaaaaw, ik heb een energietje ontvangen van een dierbaar iemand.
En dat is wat ik geloof.
En hopelijk ontvangen jullie ook heel veel van die positieve energietjes.
 
Ook al is hier (soms te) veel gezegd, toch een kleine bijdrage:

Het verhaal dat geloof veel oorlogen heeft veroorzaakt etc. is een onzinnig verhaal, opgehangen door mensen die zich af wilden zetten tegen het geloof. Vrijwel alle oorlogen draaien om persoonlijk motivatie van politieke machthebbers en hun adviseurs en economische uitbreiding. Het grondstoffenrijke Oekraïne is daar een voorbeeld van. Ook hier geldt: de ziekelijke zucht naar geld is de bron van alle kwaad.

Wie zijn verstand gebruikt komt al vrij snel bij geloof uit. Wetenschap levert vooral heel veel vragen op en maar weinig verklaringen. Maar persoonlijk kan ik niemand overtuigen van de Waarheid, dat kan alleen God zelf. Hij beloont mensen die hem serieus zoeken, dat is ook waarom geloof niet 'makkelijk' is.
In de basis gelooft iedereen wel ergens in. Als jij in je auto stapt, geloof je dat die auto jouw op je bestemming zal brengen, bij voorkeur heelhuids. Als je voedsel eet, geloof je dat het eetbaar is en je niet ziek zal maken, maar juist opbouwend zal zijn voor je lichaam.
Geloof is 1 op 1 uitwisselbaar met vertrouwen. Dat vertrouwen kan inderdaad ook in God gesteld worden, maar er zijn er zat die vertrouwen op hun eigen kennis en kunde.
Ik vertrouw er op dat het verhaal over Jezus waar is, dat hij uit de dood is opgestaan en terug zal komen om het oordeel over deze wereld (wat al geveld is) te voltrekken. Dit vertrouwen komt voort uit persoonlijke ervaring, het gebrek aan correcte verklaringen in de wetenschap (o.a. op moleculair niveau) over deze wereld en deels ook gewoon het feit dat er honderden getuigen van Jezus dood en opstanding waren die allemaal marteling en dood er voor over hadden om dat te getuigen. Ik geloof niet in de goedheid van de mens, maar dat mensen meestal zelfzuchtige, luie wezens zijn, die pragmatisch doen wat voor hen goed uitkomt. Dat er zo veel mensen zijn geweest die dat los hebben gelaten en de dood verkozen voor iets wat sommigen een leugen noemen, dat kan ik niet geloven.
Religie is helaas iets anders. Dat is wat mensen hebben gebouwd. Geloof komt van God, religie van mensen.
 
Bovenaan